25 Ocak 2017 Çarşamba

#9: Göç etmek zorunda kalsan hangi ülke?

Gündeme girmek istemezdim ama madem soru geldi, samimiyetle söyleyebilirim:
Göç etmek zorunda kalacağız zaten. Zira bu ülkede kimin uğruna değerlerimi, düşüncelerimi savunacağım ve direneceğim bilemiyorum. Kendimi bu ülkenin yabancısı gibi hissettiğim sürece göç etme fikri hiç de uzak gelmiyor.



Düşün ki, biz normal insanlarız. İşinde gücünde, ekmeğinin derdinde, kendi kendine yaşayan böyle de hayatını tamamlamayı düşünen insanlarız. Terör örgütlerini, cemaati televizyondan biliriz, akmayız, kokmayız. Fakat ne yazık ki, gelecek kaygımız tavan, olumsuzluklar derya deniz, çocuğumuz ne olacak, nereye gidiyor bu memleketin hali soruları da aklımızdan çıkmıyor.

Ben bu konulara dalarsam çıkamıyorum en iyisi hayal kurmak.

Göç etmek zorunda kalsam; kişi hak ve özgürlüklerine değer veren, ırkçı olmayan, medeni, düzgün bir işleyişi olan, eşit ve parasız ve iyi eğitim sunan, insana insan gibi davranan, iş bulup çalışabileceğimiz bir ülkeye göç etmek isterdim. Bir de uzak olmasın mümkünse, zırt pırt memlekete gelebileyim, tarhanamı salçamı getirebileyim. Var mı böyle bir ülke?

Şaka bir yana, bu vakte kadar göç etmediysek, yaşadığımız şehrin ülkenin en güzel en iyi en düzgün şehir olmasındandır.

Eğer İzmir özerk bir ülke olsaydı, İzmir derdim ama yazık ki Türkiye'nin bir şehri, yazık ki çember daralıyor.

10 yorum:

audrey dedi ki...

singapura giderim ben ...

Yurdagül Çelik dedi ki...

Bülbülü altın kafese koymuşlar.Yine ahhh Vatanım demiş..Bizim de o misal...

MAVİANNE dedi ki...

ben de seninle aynı fikirdeyim
inşallah göç etme mecburiyetinde olmayız
izmir güzel seçim olurdu

Nil dedi ki...

Ben yarın cevaplayacağım bu soruyu. İlk aklıma gelen yer benim de Singapur oldu. Sonra da hayal benim değil mi deyip gidebildiğim her yere göç ettim :)

pelin dedi ki...

ben çare kuzey avrupa diyorum...

Adsız dedi ki...

Anadilin Ingilizce olmasini ekleyebilirim ben bu listeye zira yeni bir dil ogrenmek minimum 1 yil full-time emek. Bu sureyi finanse edebilecek birikim varsa sorun yok tabi. Yada ornegin Almanca biliyorsaniz tabii ki Almanya en ideali. Boyle dusununce cok fazla ulke kalmiyor tabi, Iskandinav ulkeleri (hepsi cok iyi ingilizce konusuyor ve sadece ingilizce bilerek is bulmak cok kolay olmasa da mumkun) yada Ingiltere

okuyanguzel dedi ki...

Evet daralıyor ! ! !
Evet ben de göç etmek istiyorum ve özellikle de eşim tarafından vatan haini muamelesi görüyorum ya böyle söylediğim zaman ve çok bozuluyorum buna. Vatan haini değilim ben. Ülkeyi bu hale getiriyorlar ve sadece izliyoruz olanları. Niye burada doğdum diye burada yaşamak zoruna olayım ki.

Bezen Hindistan dedi ki...

Yakinlik kriteri o kadar da onemli degilse New Zealand. Kime Kanada desem ay cok soguk diyor, ilk tercihim o olurdu aslinda. Ikincisi de bu.

Kaystros Tyrha dedi ki...

Gençken düşünürdüm ama şimdi çocukları düşünüyoruz artık. Kaçıp gitsinler bu ülkeden. Atatürk'ün Türkiye'si değil artık. İt sürüsü gibi çoğalıyorlar. Beş on yıl sonra bir kaç kişi kalacağız yanlarında. Belki en iyi çözüm özerk İzmir. O zaman bir yere gitmeme de gerek kalmaz:)

dido dedi ki...

İnsan hakları deyince ilk Kanada geldi aklıma, hatta bir arkadaşımın orada yaşamakta ilgili yorumunu aynen aktarıyorum. "Kanada'da gidiyorsun, yiyiyorsun, çalışıyorsun, yavaşça da olsa bir çevre kuruyorsun. Ve kendini uyandığında, gün içinde ve yatarken mutlu hissediyorsun. Sonra birden neden bu kadar mutluyumki? Acaba ne zaman bir aksilikle karşılaşacağım düşüncesi beliriveriyor, sanırım Türkiye insanı olmanın kodlarımıza işlediği bu.mutlu olmayı haketmiyormuşuz gibi yaşadığımızdan bütün bunlar "
Ben buna tamamen katılıyorum. Ama finansman gerek, örneğin gitmek için bu Kanada veya UK olsa yapacağım işin denkliğini almam için 2 yıl rotasyonlarla staj yapmam gerek. İki yıl bana kim bakar, kızım 3.5 yaşında kavram dil karmaşası Yaşar mı? Koca kişisi benden daha kolay iş bulur, ama tek maaşla geçirebilir miyiz? Evliliğimiz süresince biriktirdiğimiz yiyip, sonra yapamadık deyip dönmek de olmaz. Of yani sevgili Yeliz.
Ek olarak söylemek istediğim bir şey de; global akımın birazda sağcı/ırkçı yaklaşımının artması olduğu. En son Almanya Ziyaretinde öğrendiğim artık parlementolarında Nazi fikrini destekleyen bir siyasi partinin varlığı, UKnin para getirisi bile olsa Brexit kararı almış olması ve en son Usa de " orange is the new black " olması verebileceğim kısıtlı örnekler.
Bilemedim şimdi kim ister bizi🙄😔