31 Ocak 2017 Salı

#14 ve #15

#14 : keşke arkadaşım olsa dediğin ünlü kim?

İki gündür bunu düşünüyorum. Hiç bulamadım. Pek ünlü de bilmiyorum ondan mı acep?

Sonra dün Murat Boz'u gördüm televizyonda. İlker, bu adamı severdim ama o videoya dahil olmayacaktı dedi. Bir an bir ayıp kaset mi derken jeton düştü. evetçi bir kardeş bu. Ve evet buldum. Murat Boz arkadaşım olsun, kafasına vura vura neden hayır denmesi gerektiğini anlatayım, "o öyle var mısın yok musun sığlığı ile evet denecek bir mesele değil. Okumuş, akıllı bir genç kardeşimizsin, aç oku bakalım neden hayır demek lazım." diyeyim...

#15: On beş yaşındaki birine vereceğin nasihat ne olurdu?

Verdim zaten, benim nasihatın kitabını Özge Samancı yazmış ben de verdim kendisine. Benim yeğen Duru'ya (önce ben okudum, yetmedi, Arca okudu, kitap telef olmadan sahibine ulaştı neyse ki)
Bırak Üzülsünler.
Evet nasihat bu: Bırak üzülsünler, bırak başkalarının senin hakkındaki hayallerini, emellerini, düşüncelerini, bırak... Sen sadece kendin ne istiyorsan, ne olmak istiyorsan, nasıl bir hayatın olmasını istiyorsan onun için çaba harca.
Ve oku! Her şeyi oku. Sadece ders kitaplarına ya da popüler kitaplara sıkışıp kalma, eline ne geçerse oku, farklı coğrafyaların, farklı insanların öykülerini oku. Başka dünyalara girmenin en keyifli yolu:)

1 yorum:

okuyanguzel dedi ki...

Murat Boz'u ben de severdim. Özellikle Gezi Olayları'nın başladığı dönemde konseri vardı. Ve bir şarkı söyleyip olaylar yüzünden devam etmek istemediğini belirtip protesto etmişti. Tavrı çok hoşuma gitmişti. Şu anda bir U dönüşü yapmış durumda arkadaş. Bir sebebi vardır sanırım.