8 Mart 2016 Salı

kutlama?

Günün anlam ve önemine istinaden bir "Dünya Emekçi Kadınlar günü" yazısı patlatmalıydım.
Ne yazsam diye düşündüm. Karşıyaka belediyesinin #sanane afişlerini mi, bunları üzerine alınıp çatanları mı, neyi anlatsam dedim. Bir tarafta bir günlüğüne çiçek böcek muhabbetleri bir tarafta daha eşitlikçi kutlama mesajları…

Arkama dayandım ve baktım.

Her gün onlarca kadın öldürülüyor, bu ülkede bir cinskırım var, seri katiller tarafından sistematik olarak sindirme, yok etme politikası var. Bu ülkede aile, annelik gibi kavramları kadınların ayrıcalığı gibi dayatmaya çalışan bir sistem var.

Tüm bunlar varken kutlama komik kaçıyor.

O yüzden ben sadece içimden geçeni söyleyip klavyeyi terk edeceğim;
Kadınlar kadınların kardeşidir, yoldaşıdır, kadına kadından başka dost dayanak yoktur.
Canımıza, özgürlüğümüze, insanlığımıza kast eden bu sisteme karşı birlikte direnmeliyiz.

Bu dünyayı kadınlar kurtaracak.

Hiç yorum yok: