15 Aralık 2015 Salı

Sinüzitten doğal yollarla kurtulmanın yolları

Kalem kağıtlarınız hazır mı? İyi, o halde bu defa sinüzitten antibiyotiksiz nasıl yırttığımı anlatacağım. Siz not almayabilirsiniz, paşa gönlünüz bilir, ben yazayım ki, bir dahakine yine aynı reçeteyi eksiksiz uygulayabileyim. Bloga yazmak iyi oluyor, mantar soslu bonfile ile chocolate chip cookies tariflerini kendi bloğumdan okuyorum:)

Hep yemek tarifi verecek değiliz, bu da sinüzitten yırtma tarifi.
Öncelikle nazal yıkama dedikleri, o karbonatlı tuzlu suyla burnu iyice yıkama. Bunu leğende sümüklerimizi nasıl yüzdürdüğümüze kadar oldukça ayrıntılı anlatmıştım, buyrun buradan yakın.


Sonra okyanus suyu fısfısı. Beynine kadar açıyor şerefsiz! Benimki bitti, Arca’nınkini kullanıyorum. Otrivine gibi kimyasalları sınırlı kullanabiliyorsunuz, çünkü zarar veriyor, ben son çare başvurdum.

Papatya buğusu. Bunu son gittiğim ve ameliyatlık olmadığımı söylediği için çok sevdiğim profesör anlatmıştı. Cidden çok iyi nefes açıyor. Tencerede kuru papatya kaynatıp derin derin nefes alıyorsun. Papatya çayı içmek de rahatlatıyor. Ne varsa doğada var işte.

Bir de ben o halimle İstanbul’a gittim, travestivari sesimle sunum yaptım… Zaten Cuma akşamı pilim bitmişti. İçtiğim onca vitamin hikaye olmuştu. Cumartesi Arca’yı kurstan eve getirir getirmez yattım. Saatlerce uyumuşum. Ama iyi geldi. En azından vücut ihtiyaç duyduğu dinlemeye kavuştu.

Bu sinüzit işi bünyeyle çok alakalı bacım, abicim! (yazar burada sadece kadınlara değil erkek okuyucu kitlesine de hitap ettiğinin mesajını altı çizili vermektedir:P)

Bağışıklığı artırmak için kefir içtim bir de propolis (hatta propolisi hala içiyorum).

Çok sıkıştığımda ise evvelden doktorun verdiği alerji ilaçlarını aldım. Tıbbın olanaklarından da bir yerde faydalanmak lazım.

On günlük sefilliğin ardından bomba mısın, dersen, değilim. Ama en azından kafamı eğdiğimde suratıma tokat yemiş gibi ağrılar çekmekten ve bunu da antibiyotiksiz yapabilmiş olmaktan mutluyum, yırttım gibi gibi… O kadar mutluyum ki, dün bizimkilere sürpriz yaptım eve giderken cheese cake aldım. Ne de olsa, kalbine giden yol midesinden geçenlerin sayısı bizim evde iki aynı anda aynı şeyle mutlu olabiliyorlar :)


4 yorum:

Duygu dedi ki...

Oh geçmiş olsun Yelizcim.. O nazal yıkama mevzusunu Can için çocuk doktorumuz şiddetle önerdi geçen hafta, KBB dotorumuz da aynı şiddette reddetti -çocuk/yaş faktöründen sebep-:) Kararsız kaldım ben de.. Okyanus suyu / alerji ilaçlarıyla yaşıyoruz 1 aydır.
O papatya buğusunu da deneyeyim bak, aklıma yattı benim. Propolisi de araştırıp danışayım. Ben kalem kağıdı hazırladım, notlarım aldım valla, sağolasın.
Öperim çok..

Asuman dedi ki...

Gecmis olsun Yeliz Hanım.Sinus rinse gercekten muthis.Bende en cok yere egildigimde gozlerimin firlamasi hissini yoketmesini seviyorum.ama ogluma ilk uygulamamda hızlı sıkmısım suyu kulagina kacirdim cocugun.antibiyotik kullandi mecburen.ona dikkat etmeli.Karsiyakadan sevgiler.

Canan dedi ki...

Çörekotu yağı bire bir yakiyor ama acaip açiyor

Canan dedi ki...

Çörekotu yağı bire bir yakiyor ama acaip açiyor