18 Aralık 2015 Cuma

Kadın girişimciler: Ebrubazaar

İzmirli anneler mail grubu ile tanışmamı canım Hayat’a yani aslında bu blog bizi Hayat ile buluşturduğuna göre bu bloğa borçluyum. Yanlış olmasın, İzmir anneleri değil, İzmirli Anneler; instagram oluşumu değil, bir mail grubundan bahsediyorum. Karışıklık olmasın diye yazıyorum. 


İzmirli anneler sanırım 2000’li yılların başından beri mevcudiyetini sürdürüyor. Ben Hayat’ın bloğunda çok faydalı bir paylaşıma denk gelince, bana referans olmasını istemiştim. Evet, dingonun ahırı değil, birinin referans olması gerekiyor, sonra bir form doldurman, kendin hakkında bilgi vermen gerekiyor. Ben de sanırım 2009’da üye oldum. İlker'in annesinin eski öğrencilerinden tut da (canım Arzu, sevgili Esra), lise ortaokul arkadaşlarıma kadar pek çok tanıdık buldum o mecrada. Mail grubunda sanırım üç yüzün üzerinde anne var. Hamile olan da var, çocuğu üniversiteye giden de. Ben de pek çok arkadaşıma referans oldum, kimi devam etti, kimi terk etti. Benim de ara ara danıştığım ya da danışanlara fikir verdiğim oluyor. İçinden çıkan kadınlarla birlikte kurduğumuz kitap kulübümü armağan ettiği için bu grubun benim özelimde değeri çok büyük. Daha da önemlisi bu grubun bana kadın kardeşliği konusunda çok yol gösterici olduğunu düşünüyorum. Kavgalar, gürültüler, sorunlar her zaman, her yerde olur. Benim demek istediğim buradaki kadınların özünde birbirleriyle olan dayanışması.

Bu ülkede kadın olarak var olmamız zaten Allaha emanet. Yöneticilerinden tut da yoldan geçen adama kadar bazen tüm ülkenin kadınlara düşman olduğunu düşünüyorum. Ve bazen gerçekten sadece kadın kadının dostuymuş gibi geliyor…

Tüm bu laf salatasının bir sebebi var tabii ki… İzmirli annelerden tanıdığım bir kadın girişimciyi sizler de tanıyın istedim. Ebru’nun hikayesi pek çoklarımızdan pek de farklı değil.

“Sitenin sahibi sevgili Ebru, Uzun seneler Grafik Tasarım ve Organizasyon sektöründe çalışmış, oğlu dünyaya geldikten sonra bir süre işlere ara vermiştir. Çalışma hayatı kanına işlemiş olduğu için oğlu 2 yaşına geldikten sonra yeni arayış içine girmiştir. Oğlunu büyüttüğü esnada piyasada çocuklar için gereksinimlerin eksikliğini fark etti. Ve buradan yola çıkarak öncelikle ve özellikle çocuklara yönelik eşyaların satılabileceği bir site kurmaya karar verdi. 2010 yılından bu yana www.ebrubazaar.com olarak faaliyet göstermektedir.
En önemlisi, sanki kendi oğluna alıyormuşçasına ürünleri seçiyor olmasıdır. Giyim eşyalarında pamuklu ve organik olanları tercih ediyor. Ürünleri %100 orijinal markalardır. Sitenin açıldığı günden bu yana ürünler sadece çocuklar için kalmamış, yetişkinler ve ev aksesuarları olarak da genişlemiştir. Web sitesi üzerinden satış sistemi geçerli. Tek yapmanız gereken siteye üye olmanız. istediğiniz ürünü seçip ister hemen kredi kartı ile  isterseniz kapıda ödeme seçeneği ile ürününüz kapınıza gelecektir. Yanda bir başkasına yine aynı sistemle hediye gönderebilirsiniz. Ebrubazaar zaman zaman kampanyalar ve indirimler de düzenlemektedir. Facebook ve instagram sayfalarından takip edebilirsiniz.”


Not: Sizin de paylaşmak istediğiniz girişim öyküleriniz varsa, benimle e-mail üzerinden iletişime geçebilirsiniz, kadın olmanız yeterli :P "Kadın kadının kurdu değil dostudur" der kaçarım:)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ebrubazaar gerçekten tek tek secılmıs harıka urunlerın bulundugu bır sıte ...tavsıye ederım