8 Ekim 2015 Perşembe

Dumur Diyalog #148

Okulda hafta sonu kurslarına kayıtlar başlar. Arca uzun bir süre basketbol ve lego arasında kararsız kalır. Fikir sürekli değişir, karar verme sürecinde bir gün:
A: Basketboldan vazgeçtim.
Y: Neden?

A: Pota çok yüksek.
(Mantıklı! - son karar, basketbol)
...................

Okul kulüpleri hakkında sohbet ediyoruz. Bizimki tabii ki top oyunlarını seçti, ikinci tercih fen bilimleri deneyleri. Arkadaşları hakkında konuşuyoruz.
A: Sınıftan çocuklar fen bilimleri deneyleri seçti.
Y: eğlenceli olur bence.
A: Hayır eğlenceli olduğundan değil, spiderman olacaklarını sanıyorlar.
Y: Nasıl yani?
A: Bahçedeki örümcekleri çağırıp kendilerini ısırtacaklarmış, spiderman olacaklarmış.
Y: Sen aynı fikirde değil misin?
A: Annem saçmalama, film o! gerçek değil.
...................

A: Piyanoyu bırakacağım.
Y: Hmm kesin karar verdin mi? neden bırakmayı düşünüyorsun?
A: Bütün yaz taşınma stresi beni çok yordu, piyanodan uzaklaştırdı.
Y: Bence halanla ve öğretmeninle konuştuktan sonra karar ver.
(Son karar, piyanoya devam)
...............

Legoları aldırıyor, sonra hızlıca yapıp kenara koyuyor. Ne len bu, heykel mi, yap sergile! Hiç legom olmadı ama bunun yapılıp bozulacak, farklı şeyler denenecek bir şey olması gerekmiyor mu?

Neyse, yine bir gün legoların başındayız:
Y: Arca legolarla verimli şekilde oynadığını düşünmüyorum, yapıp kenara koyuyorsun. Onlarla vakit geçirmiyorsun, bu şekilde bir yol izlemeye devam edeceksen ben artık legoya para yatırmayacağım.
A: Peki, lego alman için ne kadar süre vakit geçirmem gerekiyor?
Y: Şartları yerine getirip istediğine sahip olma hedefinden bahsetmiyorum, koşul sunmuyorum sana sadece gözlemimi anlatıyorum ve bu şekilde oynaman bana doğru gelmiyor. Sevmekle oynarken keyif almakla ilgili bir şeyler söylüyorum ben, tüketmekten bahsetmiyorum.
A: tamam ben para biriktirip kendim alayım en iyisi

...............

Para biriktiriyor.
Kapıların önüne atlayıp geçiş ücreti alıyor, öpücük veriyor allahtan.
Neyse kumbara ciddi birikti.
Y: Paralarla ne yapacaksın?
A: Bu evden sıkılınca kendime ev alacağım, sonra kalem, lego bir de sana kitap alacağım.
Y: En sevdiğim hediye kitap, çok teşekkürler
A: aa benim de kitap, ben kendime de bir kitap alayım bari.

8 yorum:

Judgest dedi ki...

İyi ki bulmuşum sizi !

Gulcin dedi ki...

para biriktirip kendim alayim en iyisi :)
Bezdirdin cocugu Yeliz ya :))))

Öykücü dedi ki...

"Şartları yerine getirip istediğine sahip olma hedefinden bahsetmiyorum, koşul sunmuyorum sana sadece gözlemimi anlatıyorum ve bu şekilde oynaman bana doğru gelmiyor. Sevmekle oynarken keyif almakla ilgili bir şeyler söylüyorum ben, tüketmekten bahsetmiyorum" şu cümleni ben ilk seferde anlamadım çocuk anladı ya bravo valla:)))

Taşınma stresi yaşayan tatlı çocuğu öperim!

yeliz dedi ki...

o da anlamadı zzaten ben en iyisi para biriktireyim dedi puhahaha
vazgeçsin diye bazen beynini mıncıklıyorum çocuun:))

yeliz dedi ki...

:)

yeliz dedi ki...

mıncıkladım çocuğun beynini bıktırdım vazgeçti aldırmaktan:))

okuyanguzel dedi ki...

Çok tatlısınız ! ! !

Fatma dedi ki...

Lego konusunda Deniz de öyle yapıp kenara koyuyor ve uzun süre bozulmadan kalmasını istiyor bu arada merak ettim legolarıyla oynadıktan sonra topluyor mu oyuncaklarını:)