8 Haziran 2015 Pazartesi

Seçim sonrası zihin durumum : Karışık

Cuma maaile İstanbul’a gittik. İlker’in kuzeninin düğününe. Çok acayip lüks bir oteldeydi, şangri mangri bir şeyler… (biz İstanbulda yaşarken yoktu o otel, hani Beşiktaş iskelesine göz diken otel var ya, hah o işte…)

Tüm hafta sonu gözümüz, gözümüze sokulan turuncu mavi parti bayraklarında, aklımız seçimdeydi. Seçim günü sırf kaçırmayalım diye sabahın köründe düştük yollara. Eve uğrayamayız diye seçim kağıtlarımızı bile yanımıza almıştım. Yetiştik çok şükür. Oyumuzu verdik.

Eve dönünce, hafta sonu boyunca uzak kaldığım sosyal medyaya daldım.
Üzüldüm. Oyunu neden o partiye vermek istediğini açıklayan insanlar ve o partiye verdiği için beddua edenleri okudum. Oy vermek görevimiz olduğu halde, veriyoruz diye tebrik edilmek garip geldi. Daha fenası görevimiz sadece oy vermek olduğu halde, bir de oyumuza sahip çıkmak zorunda kalmamıza ne demeli? Ama burası Türkiye. Burada oluyor böyle şeyler.

Gönlümden HDP’nin meclise girmesini geçirdim, istedim, baraj denen saçmalığı da geçmelerine çok sevindim. Nereden bakarsan bak, ister Kürt partisi de, ister halkların partisi, ne dersen de, mecliste temsil edilmeyi hak ediyorlar. Ama CHP’ye oy verdim ben. Çünkü HDP’nin yaldızlı lider muhabbetleri, Gezi’ye mesafeli yaklaşmış olmakla birlikte Gezivari esprileri bana samimi gelmedi. Yarın AKP ile hükümet kurmayacaklarına inanamadım (gerçi politika söz konusu olduğunda hiçbir partiye güvenmemek lazım.) Hissiyatımı yokladım ve oyumu vermemeyi tercih ettim. Ben Kemal Kılıçdaroğlu’nun düzgün ve vatanını seven bir insan olduğuna inanıyorum. Bu yüzden de hiçbir zaman bu ülkede başarılı bir lider olamayacak, biliyorum. Olsun. Gerçi bu seçimlerde yerinde saymış izlenimi verse de emanet dedikleri oyların bir bölümünün CHP’den gittiğini varsayarsak, o kadar da kötü değil. Belki sempatimdendir bilemem Kemal Kılıçdaroğlu’nun HDP’nin mecliste olmasını istediğini belirten sözlerini bu ülkenin ortalamasının çok üzerinde buldum ve takdir ettim.  

Sonuçlardan mutluyum aslında ama yine de zihnim karışık. Şimdi ne olacak çok merak ediyorum.
MHP yan çizer de AKP’yle koalisyon kurar mı? Ya HDP? Olur mu olur. Erken seçim olur mu? Okuduğum kadarıyla bu matematiksel sonuçlar pek çok konuda yüce divan kapısını açıyormuş. Hükümet nasıl olur bilemem ama AKP’ye karşı oluşmuş bu birlikteliğin bunca yıldır yapılanların hesabını soracak bir güce dönüşmesini diliyorum.

Belli mi olur, belki gönlümden geçenlerden biri daha gerçekleşir:)


7 yorum:

Esen Can dedi ki...

Çok paralel!! düşüncelerimiz... Benzer şeyleri düşünüp, benzer hareket etmişiz ama ben de merakla bekliyorum gelecek günleri, umudum arttığı için, bu seçimden son yıllara oranla değişik sonuç çıktığı için de mutluyum azcık :)
Sevgiler

Gulcin dedi ki...

Amin.

Hep sunu dedim su anda sol bir muhalefet yaratmak icin cabamiz. O ikilemde kalan herkesin cabasi buydu. Simdi o ikilemde kalsin kalmasin herkesin yapmasi gereken de bizi isedigimiz muhalefetin yapilmasini saglamak. Bunun icin elimizden geleni yapma.
Acikcasi daha ilk gunden muhalefeti destekleyen, yani bence ayni safta olmasi gereken, herkesin birbirine girmeye baslamasi e buyuk ayal kirikligim.
Be hangi parti olursa olsu muhaleete oy veenlein ellerinden opuyoum.
bi de Kilicdaroglunun bir siyase insani olarak cok dou haeke ettigini dusunuyorum. Bu benim dusuncem. kekse kimse kimseyi dsuncelerinden dolayi boyle dovmeye kalkismasa :(

Adsız dedi ki...

Düşüncelerine aynen katılıyorum ve eski MC dönemleri gibi ,memleketi daha da kötüye götürecek, CHP dışındaki partilerle yapılacak kolaisyonlardan korkuyorum.
Çenebaz

Adsız dedi ki...

bence hangi parti olursa olsun , oy verilecek bir Lider yok ...Öncelikle laik ve ileriyi görebilen demokratik bir liderin cikmasi

Unknown dedi ki...

Kime oy vermiş olursan ol Yelizcim o güzel gözünle, bakış açınla, ifadenle kimseyi yermiyorsun, kimseye küfretmiyorsun ya daha ne ister insan..Keşke herkes senin gibi açıklasa, ifade etse karşısındakine saldırmadan..

Unknown dedi ki...

Aynı nedenlerle ben de oyumu yine CHP'ye verdim. Kılıçdaroğlu bence de bu ülkedeki siyasi ortam için fazla dürüst, fazla iyi. Ben böyle siyasileri hakettiğimi düşünüyorum. Keşke daha çok olsalar, daha çok çalışabilseler siyasi arenada.

Öte yandan ülke siyaseti ve genel iklim buna imkan tanıyacak kadar demokrasinin gelişmiş olduğu bir ortam değil hala ne yazık ki. Bu nedenle içimdeki ya söz verdikleri halde kooliasyon yaparlarsa, ya yan çizen biri olursa, ya herhangi bir dişe tırnağa dokunur icraat yapılmaz, kendi hedeflerine kilitlenmiş şekilde ilerlerse gibi ikilemlere söz geçiremiyorum. Mutlu, ümitli, rahatlamış ama hala çok endişeliyim.

Hakkımızda hayırlısı. Sadece gelecek için, çocuklarımız için değil; hala çok zor şartlarla yaşamaya çalışan milyonlarca aile için de...

okuyanguzel dedi ki...

Aklımdan ve gönlümden geçenleri yazmışsın yine teşekkürler. Aynı sebeplerle CHP'ye oy verdim. Ben de HDP'nin meclise girmesini istedim. Ama aynen senin gibi kafam karışık mı karaşık. Aynı sorular benim kafamdan da geçiyor. Bekleyip göreceğiz bakalım.