15 Şubat 2015 Pazar

#sendeanlat

Hastalıktan mıdır bilmiyorum, psikolojim bozuldu. Sosyal medyayı, köşe yazarlarını okuyup ağlıyorum. 

En son ilkere özgecanın cenazesinde ön saflardan ayrılmayan ve tabutunu erkek eli değmesin diye taşıyan kadınları anlatırken ağladım.

Bir tek twitter'daki #sendeanlat hashtag'ine ağlamıyorum. Çünkü hiçbiri yeni değil hiçbiri şaşırtıcı değil. 

Hangimiz taksiye binerken plakasını ezberlemedik? Hangimiz taksidetken arkadaşımızı arayıp yerimizi bildirmedik? Hangimiz daha ergenliğe adım atmışken otobüste yolda kamuya açık her alanda sözlü bakışlı temaslı tacize uğramadık lan hangimiz? 

Şaşırtıcı olan be biliyor musun? Erkeklerin bunlara şaşırması! 

Şaşırtıcı olan birkaç fazla merak tıkı uğruna bunları haber yapma şerefsizliğini gösteren medya! Ulan twitter iç dökmelerine mi kaldın hürriyet? Hiç mi bilmiyorsun bu ülkede kadınların başına gelenleri? Pes!

Şaşırtıcı olan hala bu ülkede kadına yapılan şiddeti sistematik bir hükümet politikası olarak görüp sistematik bir tepki veremememiz...

Bak kardeşim.  Etek giymişsin, tırnağını boyamışsın, başında örtü varmış hepsi bahane. Bu ülkede kadınsan potansiyel tecavüz mağdurusun! 

2 yorum:

Sittirella dedi ki...

Biliyorum, son zamanlarda çok "pipi"li laflar ettim ama..."pipi"n yoksa tecavüze uğraman normaldir o ülkede ve hatta "pipi"n olsa bile...
"Pipi"si olanın her şeyi yapabilmeyi kendine hak gördüğü bi' düzen gözgöre göre kuruldu o topraklarda artık, bi' tık ötesi İran, iki tık ötesi ise ismini bile yazmak istemediğim, dini-imana sığınıp kafa kesenlerin şiddet ve korku estirdiği düzen.
Daha dün bi' arkadaşımla şu sohbeti yaptık: bi' gün özgecan, bi' gün berkin, bi' gün ali ismail, bi' gün ailemizden birinin ölüm yıldönümü, bi' gün maden faciası, bi' gün trafik kazası, bi' gün başka bi' yas nedeni derken arada kalan günlerde "gülümsersek birilerinden hatırlatma/azar yemeyelim" diye kontrol eder olduk.
"Bundan sonra güleceğim" dedim arkadaşıma, çünkü dünyanın bütün acılarını kalbimde hissetmek beni eritiyor-bitiriyor ama kurulu düzen, olan biten hiçbir şey benim öfkemle, acımla değişmiyor.
İnsanlar salak, insanlar korkak, insanlar "bana dokunmayan yılan bin yaşasın"cı, insanlar çıkarcı, insanlar kendilerine zarar vermeyen/kendi başlarına gelmeyen her acıya "cıks cıks çok yazık olmuş ama elden ne gelir ya"cı.
İnsanlar var ya o insanlar...
Yok ya, zaten insan sevmezdim hele salağına hiç tahammülüm yok! (Defalarca test ettim kendi üzerimde, çok aptalım bu yüzden yok kendime tahammülüm bile)
Salak milletiz biz, aptal milletiz. Aziz Nesin on yıllar önce söylemişti de ortalık ayaklanmıştı, buyurup bi' bakalım vardığımız noktaya; az bile demiş.
Ay çok sinirliyim, ellerim titriyor...

CEREN dedi ki...

Bu ülkede kendini erkek sanan bazı yaratıkların beyni başka yerde çalıştığı müddetçe sadece kadınlar değil, ördekler, eşekler de potansiyel tecavüz mağduru zaten..Hatta damacanalar bile !!! Bunları o beyin yerine kullandığı organlarından ibret-i alem olsun diye sallandırmak lazım meydanlarda !!! Kalbimi kuruttular ya , yeter artık, daha kaç Ünzile lazım bu topraklara :(