26 Şubat 2015 Perşembe

Küçük karabalık

Kurumlarınıza uyuyor gibi görünmem onlara karşı direnmemi ancak böyle sağlayabileceğime inanmamdandır.” 

Facebook’ta dönüp duran bir test var, - aslında birçok test var ama konumuz o değil – “hangi klasik roman senin hayatını anlatıyor?” gibi bir şey… Eğlencesine…

Benim sonuç küçük karabalık çıktı. Sürüden ayrı diyor, özgür diyor, aykırı diyor, ay beni bir gülmek tutuyor ki sorma…

Nerem aykırı benim, nerem özgür, nerem risk almayı seviyor? Ben sürünün bizzat vücut bulmuş haliyim, yakında meleyeceğim de kimse şaşırmayacak.

Yok lan dedim, bu test hatalı. (Evet tıbbi ve psikolojik bir bakış açısı vermiyor, magazinsel eğlencelik bir şey ama demek önceki test sonuçlarını gerçekçi bulmuş olacağım, buna şaşırdım.)

Hissiyatımı tabii ki sanal platformda dile getirdim, aynı ciddiyetle “aa öylesin vallaha hiç mühendise benzemiyorsun” dedi, Deniz.

Değilim zaten. Aslında ben bir şeye benzemiyorum. Belki de aykırılığım ondan geliyordur. Kafam kurcalandı bir kere, düşündüm.

Bak mesela ben hayatım boyunca hiçbir racona ayak uydurmadım ki hepsini biliyorum.
Özel okulda okudum, racon zenginden bir oğlana kapak atmaktı, atmadım.
Racon kolay üniversite kolay bölüm okuyup soluğu yurtdışında almaktı, almadım.
Racon master yapmaktı, yapmadım. Biliyordum, hepsini biliyordum, yapmadım.

İş hayatına atıldım.
Kamyon üretim fabrikasında tasarımcılar en cool tiplerdir, ben metotçu oldum. Sonra İstanbula gittim, tek kelime Almancam yokken Alman firmasında çalışmaya başladım hem de üretmedikleri tek ürün üzerine. Bari satış firmasındasın, satışçılar paraları cukka ediyor, altlarında araba ellerinde telefonla fink atıyor, sen de at, biliyorsun değil mi? Biliyordum ama yapmadım.

Araba kullanırım en alasından ama dara düştük, havam bozulur demedim, hemen arabamdan vazgeçtim. Zırlasam da toplu taşımayı tercih ettim. Halbuki benim gibi kadına ters değil mi? Benim gibi yaşını başını almış, belli bir gelir seviyesindeki kadına otobüs beklemek yakışıyor mu, toplum cıkcıklamaz mı? Cıkcıklar ama çok da tın!

İş arkadaşlarıma bisikleti ulaşım aracı olarak kullandığımı söylediğimde durup dönüp bir daha bakıyorlar. Kıçımda donum yok kirada oturuyorum ama komün yazlık bir de tekne var deyince, bir daha bakıyorlar. (Bir karabalık da İlker, yoksa benim ne işim olur tekneyle:P)

Herkese garip geliyor ama katiyen racon kesmeyen bir kitap kulübümüz var, ulan edebiyatta ahkam kesmeyen bir grup kadın, olabilir mi, oluyor!

Blog yazıyorum, bu ayrı bir şaşkınlık, geçelim… Blogdan nasıl para kazanılır, manipülasyon ve provokasyon ile nasıl takipçi edinilir, sanal alemin incelikleri nedir, yapanların ciğerini okurum bir de üzerine kitabını yazarım, ama yapmam. Racon bana ters.

İşte işin bu tarafından baktın mı, sistemin uyumlu kızı gibi görünen bendeniz, bir de bakmışsın küçük karabalık yeliz…

Ne demiş ağzını yediğim Tezer Özlü?

Kurumlarınıza uyuyor gibi görünmem onlara karşı direnmemi ancak böyle sağlayabileceğime inanmamdandır.” 

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Seni sadece yazdiklarindan taniyorum, Yeliz. Ama bana sorsan Yeliz neden kara baliktir diye, aynen bunlari yazardim. Illa dag tepe gitmek gerekmiyor kara balik olmak icin, sistemi icerden delmek asil buyuk maharet :) Sevgiler.. Burcu

Oz dedi ki...

Bende kendi kucuk karabaliklarimi yazma istegi uyandirdi bu post :) Kucuk yerde rahat yasa, ne isin var elin memleketinde, hadi gittin diyelim, neden eksi 40 larin yasandigi bir yere tasinirsin ki diye baslayan ve durmadan devam eden :) Sevgiler <3

Julide dedi ki...

Ben de benzer sekilde buluyorum kendimi.
Bu aralar takildim zaten hayatimin anlami nedir? Niye yasiyorum ben diye. Zira ne mezun oldugum yer, ne yaptigim is, ne ozel okulda zengin koca bulmak, hicbir seyim beklendigi gibi degil.
Kafam cok karisik. Ayrica o kitabi da hic begenmedigimi yazmistim :))

Unknown dedi ki...

İşte budur:)

CEREN dedi ki...

Yazının başında " benim sonuç küçük kara balık çıktı" demişsin ya Yeliz , işte orayı okur okumaz " hayret, ne kadar doğru çıkmış, hemen bu testi bulup yapmalıyım " dedim.. Sadece yazılarından tanıyor olsak da senin tam bir küçük kara balık olduğun aşikar ..Zaten yazının devamında sen de bunu kanıtlamışsın :)

oytunla hayat dedi ki...

Racona ters düşülürde bu kadar da yapılmaz ki :)))
Sevgiyle kal :)

okuyanguzel dedi ki...

Evet sen aykırısın ben de bu yüzden çok seviyorum seni.

Asortik Krep dedi ki...

Bu küçük kara balık bize yabancı değil, yazılarından tanıyoruz biz :)