12 Şubat 2015 Perşembe

Dumur diyalog #138

Okuldan karne geldi,  daha doğrusu davranış çizelge formu gibi bir şey. Tespitler şaşılacak şekilde doğru. Okul yetkilileri ve biz aynı dertlerden mustaribiz. Hareketlilik. 
Söz istemeden konuşmak. 
Ve yemek seçmek.


Arca iştahlıdır, pek çok çocuğun yemediği sebzeleri yer, dolayısıyla bizçok üstünde durmuyoruz, sağlklı bir şeyler yedi mi seviniyoruz sadece. Ama bu Arca'nın bazen de olsa yemek seçtiği gerçeğini değiştirmiyor.

Sohbet konusu da bu oldu:
Y:  Yemek seçme konusunda haklılar.
A: hiç de bile seçmiyorum!
Y: e daha geçen gün ikindi kahvaltısındaki elmalı turtayı hiç sevmediğini söylemiştin?
A: sevmedim ama yedim! 

........
Haribo almış birileri ama Arcanın haziran ayına kadar haribo yemesine izin yok, çünkü geçenlerde altı aylık miktarı yedi üstelik de babasını dinlemeden. 
İ: sen o paketi ver arca haziran ayında yersin.
A: aa o zamana son kullanma tarihi geçer!
.......
Okulda insan olmayı neden seviyorsun gibi bir soru sorulmuş. Konu, hayvanların yapamadığı ama insanların yaptığı şeyler. 
Arcanın cevap; insan olmayı seviyorum çünkü kafamı kaşıyabiliyorum.
Y: iyi de annecim maymunlar da kafalarını kaşıyabiliyor?
A: aaa maymun insan türü mü? Allah allah
......

A: piyano dersi dönüşü sticker alalım, 5 tane
Y: her hafta aldığımıza göre 2 tane yeter
A: 5 bi daha 2 dersen olay çıkarırım vallaha

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Yerim seni Arca. Bir yaştan sonra hepsi birer akıllık düdük oluyorlar sanki. Bunların ergenliklerinde napıcaz yahu?

Adsız dedi ki...

olay çıkaracak ha, vay dayı vay. yerim ben o dayıyı:))))))))))))))9
çenebaz

Gulcin dedi ki...

ana tipe de bak sen :)
yalniz yeliz sevmemis ama yemis bu secmek sayilmaz. hala annemle ayni seyi konusuyoruz ya. sevmedigimiz halde bir seyi yiyorsak yemek secmis sayilmayalim lutfen. rica edecegim :)

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

yemek seçmek günah mı suç mu? anlamadım. hem okulun tavrını, hem sizin tavrınızı hiç doğru bulmadım. çok sağlıklı, akıllı, özgür ruhlu bir birey olduğunu gösterir. kucak dolusu sevgilerimi sunuyorum arca ya. insanı insan yapan en temel vasıflardan biridir seçim yapabilmek. köle ruhlular seçim yapamazlar. annelerin bu tip tavırlarını hiç anlamıyorum..
biz yetişkinler yemek seçmiyormuyuz? her yemeği her meyveyi yiyormuyuz ki bunu onlardan istiyoruz?
biraz kaba bir yorum olduysa affola.. :) harbi yazara harbi yorum.. :)

Şahin Şirin ERDEM dedi ki...

bir de hareketlilik yazmışlar suç gibi. bu nasıl bir okul. bir çocuk hareketli değilse korkulur.
hareketli ise sağlıklı bir çocuktur. hiperaktivite düzeyinde ise de kusur değil, daha özel bir ilgi ve destek gerekir ancak..

yeliz dedi ki...

yorumunuz kaba değil de eksik bilgi olduğu için yersiz olmuş diyelim.,
Tek satırdan çıkardığınız bilgi kırıntısı ile eleştirmek hakkını kendinizde bulmuşsunuz.
Öncelikle benim yemek konusundaki genel tavrımı nereden biliyorsunuz?
Yemek konusundaki genel yaklaşımımı daha önce defalarca anlatmıştım, demek ki kaçırmışsınız, sorun değil.

Yazıda da anlattığım gibi Arca bamyadan karnabahara pek çok çocuğun yemediği yemekleri yer, tabii enginar da yesin isteriz, kereviz de. Ama yemiyor. Bu durumda yediklerine şükredip yemediklerini de en azından tatması için teşvik ediyoruz.

Arcayı çok sevdiğiniz için koruma içgüdüsü ile böyle yazdığınızı varsayıyorum. Diğer türlü algılayacak olursam bana haksızlık ettiğinizi düşüneceğim.

Okula gelince… Form ile ilgili detaylı bilgi yazmadığım için yine bir bilgi eksikliği olmuş.
Bahsi geçen formda üç bölüm var, "her zaman" "bazen" "desteklenirse" yapabiliyor şeklinde.
Bahsettiğim üçü de "bazen" kategorisindeydi. bu aşağıdaki yorumunuza da cevap oluyor bir anlamda. Hareketlilik suç değil zaten öyle bir yaklaşım yok. Bu bir tespit sadece. Aynı tespiti ben de yapıyorum. Evet Arca hareketli. Tehlike boyutuna vardığı noktada uyarıyoruz, bu kadar.

Duygu dedi ki...

Ayrıca piyano dersi de neymiş, niye 5 sticker, çocuğa şeker mi yediriyosun, sevmediği yemeği niye seçmesin, seçsin de yemesin mi, niye hareketli demişler, saçların neden kıvırcık, bunlar nasıl yazılar... Oturduğun yerde sinir stres sahibi yapıyosun bizi Yeliz.
Allah sabır versin:)
Öperim Arca'yı da seni de..

kedidirkedi dedi ki...

Ah ya, benim yasom da oyle bamya pisir diye aglar ama okuldaki milfoy boregini ya da gozlemeyi sevmez ama sevmesem de yiyiyorum diyor. Bir yandan uzuluyorum yemek zorunda kaldigi için, diger yandan sartlara uyum sagladigi icin ve ileride yemekhane vb. Yerlerde yemek yerken zorlanmamasi adina seviniyorum :/