22 Aralık 2014 Pazartesi

Bir gün izin asla yetmez

Uzun zamandır izin kullanmamıştım. İzinlerim de epey var ve sizde nasıl oluyor bilmiyorum ama bizde kullanmazsan - belli bir tarihe kadar - siliniyor. Neyse sinüzit filmlerimi göstermek için doktor randevusu alacaktım, bari bir güne toplayayım dedim. Plan şu, Arca'yı servise bindirip Alsancak'a ineceğim. Yılbaşı tebrik kartları alıp Tea&Pot'a gideceğim, keyifle bir çay içeceğim (her zaman Arca ile gittiğim için iki çift laf bile edemiyoruz) kartlarımı yazacağım, Nihan ve Zeynp'le hoşbeş edip çekiliş hediyemi alacağım (kitap kulübü çekilişine de çay götürdüm, yaratıcılıkta sınır tanımıyorum değil mi:P) PTT'den kartlarımı postalayacağım. Sonra biraz vitrin bakacağım, belli mi olur indirimden Arca için bir kazak düşürürüm ya da sadece öylesine yürürüm. Doktor randevusunun ardından da kitap kulübü toplantısına giderim. Bir izin günü daha güzel geçirilebilir mi?

Bence de:) planımı seveyim. Ama hepimiz biliyoruz ki hayat planlar yapanlara nanik yapan çok affedersin dötün teki.



İlker'i şeytan dürttü mü n'oldu bilmiyorum. Aslında biliyorum. Hiçbir zaman zamanım olmadığı için hazır beni izinli yakalamışken Arca'yı göndermeyi istediği özel okula birlikte gitmek istedi. Peki... TED İzmir Koleji, müdürü annesinin arkadaşı ve öğretmen gözüyle önce kendisi gitti ve bize de illa gidin dediydi. Allah için güzel okul. Hem de tam benim kafa. Kurallar kati. Sonra belli bir kriterde kendini pazarlamıyor. Hani kimi akademik başarı der, kimi dil, kimi sosyal faaliyet vs... Bunda yok. eyvallah... da para meselesi çok sakat. Hangi özel okulun değil ki...

Neyse bu görüşme tabii ki öğlene kadar sürdü. Hadi yemek yiyelim dedik, hadi arkadaşın dükkana uğrayalım dedik. Doktor saati geldi çattı. Yani benim Alsancak'ta tek başına salına salına gezinme fantazilerim hayalden öteye geçemedi. Olsun... Buna da şükür en azından okul gezmelerinin ilkine başlamış olduk. (NEEE biri şükür mü dedi:)) kaldı 22!)

Şimdi şükr'ün babası geliyor! Doktor ameliyata gerek yok dedi. Doktor ne kelime prof adam yav!! Yaşasın! Zaten o ameliyat fikrine hiç ısınamamıştım. Yok endoskopikmiş yok dokuları açacaklarmış mışmış... Bu gittiğim doktor, anatomik yapı olarak bir şeyciğimin olmadığını (olsa bu yaşa kadar ortaya çıkarmış) zaten insanın anatomik yapısıyla oynamanın hiç de doğal olmadığını söyledi. Yerim:) Bir de dedi ki o ameliyatı yapan aletten satmışlar bazı özel hastanelere onlar da kullanmak için önüne gelen sümüklüye ameliyat diyorlarmış. Ay günahları boyunlarına ben bilmem. Ben yırttım ya ameliyattan ona bakarım. (şükür kaldı 21)

Doktor randevusundan sonra İlker'i Arca'ya yolladım, ben de metroya atladığım gibi soluğu Bornova'da aldım. Erkenden toplaşmaya sohbete başladık, ne güzel oldu. 2014'ü Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar'ı ile kapattık. Bu kadar zorlandığımız ve bir o kadar da keyif aldığımız başka bir kitap olduğunu hatırlamıyorum. Şarapları rakıları birer ikişer devirirken Oğuz Atay'ın beyninde gezinmeye doyamadık. Nitekim gece bitmedi. Yani gece bitti de sohbet bitmedi. Bilmiyorum daha önce söyledim mi ama ben bu kitap kulübünün bir parçası olduğum için her seferinde şükrediyorum. Bu kadar güzel bir enerji başka bir ortamda yaratılabilir miydi bilmiyorum. Koşarak gittiğim ve yenilenerek döndüğüm harika zamanlar geçiyorum bu kadınlarla...
İyi ki Özlem "bir kitap kulübü kuralım" demiş ve iyi ki bunun bir parçası olmak için balıklama dalmışım... Şükür... (uuu kaldı mı 20;) )


26 yorum:

Unknown dedi ki...

çok tatlı bir klüp.En azından aptal alışveriş delisi arkadaşlarımın klübü değil.Tam benlikmiş :) Şarapta var <3 Ayy valla özendim .Bir dahaki sefere benim içinde katıl ;)

Lazy Otter dedi ki...

ya gerçekten özenilenecek bir grupmuşsunuz. :) türkiye de kadınların şarap eşliğinde kitap tartışmaları çok ütopik geliyor ama görünce de çok mutlu oldum açıkçası. :)

Adsız dedi ki...

Hadi hayırlı olsun okul yolculugunuz, benim kafamdaki de hep aynı ozel okul tamamda ben o ozel okulun parasını her yıl odeyebilecegimi garanti edemiyorum ki, kenarda bir birikim falan olsa ya da ev bark bir mal mulk, sadece aldıgımız maas o da zaten simdi zar zor gecindiriyor bizi tamam kasalım diyorum ama nereye kadar. İsin icinden ben cıkamıyorum bacım sen cıkınca haber ver olur mu? Kitap olayı super, bir de boyle bir grup olunca insan kendini okumaya adayabilir bence :) sevgiler Ceren

Beautiful Snow Globe dedi ki...

Yeliiiizcimmmmmmm:) Bu kitap kulubu meselesi geçince bu blogda herhalde sonsuza kadar yorum bırakanlardan biri olacağım:) sizin kulubunuzden esinlenerek kurduğumuz kulubumuzun ikinci toplantısı 14 ocakta:) Daha önce hep seni okurken özenirdim neden harekete geçmemişim ona hayıflanıyorum ama bazen de diyorum ki vakti bu zamanmış:) Bu kulubun katılımcılarına sevgilerimi gönderiyorum ama güzel ve detaylı mailinle bana temel oluşturduğun için esas sana sevgilerr :) Selamlarr......

okuyanguzel dedi ki...

Ben de o kadar özeniyorum ki kitap kulübünüze ilk defa bu yazı sonrası biz de kursak mı bir tane diye düşündüm. Bakalım bakalım ne olacak.
Bu arada TED Kolej'lerini hep pahalı ve gereksiz bulurdum. Biz Zonguldak'a yeni taşındık biliyorsun. Burada bir TED bir de malum kolejlerden bir adet vardı yani seçenek yoktu(Ne yazık ki burada iyi bir devlet okulu yok) ve TED Koleji çok pahalıydı. Bütçemizi zorluyor evet ama daha önce 2 tane özel okul görmüş bir anne olarak farkın farkındayım. Mutluyum, gözüm arkada değil, okula güveniyorum. Daha önce de söylemiştim bu benim tecrübe ettiğim birşey. Ya böyle köklü bir okula çok para(ne yazık ki) verip göndereceksin ya da iyi bir devlet okuluna vereceksin inan bana arası yok. Yani arasında ki okullarda iş yok.
Zaten Arca'nın çok iyi bir gelişim şansı var çünkü sizin gibi bir anne babaya sahip. Muhterem'i ben de seviyorum.

Hüma Kuşu dedi ki...

yaa o kadar kıskandım kii, instagram'da da aynı şeyi yazdım. yıllaaardır isterim bir okuma klubü ama hiç bir zaman gerçek olmadı... keşke ben de orada olsaydım..

Öykücü dedi ki...

Sağlık sisteminin bir parçası olduğum için utanıyorum.Asla tek doktorun tavsiyesiyle ameliyat olmamak lazım.

Kızımı götürdüğüm KBB uzmanı -hem de tanıdıktı-geniz eti ve bademcikleri alalım dedi.Ankaradan randevu alıp işin pirine gittim adamın gözleri büyüdü!

Sevgiler.

Ogrenen Anne dedi ki...

Ooo çok sevindim ya ameliyata gerek kalmamasına :)
Oğuz Atay en sevdiğim Türk yazarlarından biridir ve Tutunamayanlar'ın benim için yeri büyük. İlk okuduğumda 17 yaşındaydım, edebiyat öğretmenimiz haftada 1 saat kitap okuma yaptırırdı (Anadolu Lİsesi maaşı yetmediği için akşamları pazarda limon satan bu adamcaaz kafasını mı dinliyordu bu vesileyle bilmiyorum ama iyi bir uygulamaydı). Yanıma gelip "senin yalın için bu kitap ağır, anlamazsın" demişti! Çok kırılmıştım çünkü edebiyata çok meraklıydım ve çok okurdum ve anlıyordum da Oğuz Atay'ı 17 yaşımda... Yıllar sonra, 27 yaşında yeniden okudum, yeniden sevdim, yeni şeyler anladım.. Şimdi düşünüyorum da 37'mde de tekrar okuyayım ben bu kitabı, dur bakalım ne olacak :)

TUĞBA'NIN DÜNYASI dedi ki...

Merhaba;
Bilmem ki şimdiye kadar yorum yazdım mı postalara, dalıp gidiyorum okurken çoğu zaman, yazmaya fırsat bulamıyorum. Müptelası oldum desem abartmış olmam.
İzmir'i yeni yeni keşfetmeye başladım. Koca tarafından İzmir'li oldum artık. Henüz 3000 km kadar uzak da olsam döndüğümde yaşayacağım memleket olduğundan ve yıllık izinleri İzmir'de geçirdiğimden ısınma turlarıma devam ediyorum. Hep hayalim yurda döndüğümde bir kitap kulübü kurmaktı, böyle benim gibi kitaplara tutkun, okumayı ve yazmayı seven birileriyle uzun sohbetler etmekti. Şimdi sizin kulübü görünce çok mutlu oldum, ne güzel bir şey yapmışsınız.
Bunca gidiş gelişlerimde Alsancak'ta sadece bir kez yalnız dolaştım, o zamanlar daha İzmir toyuydum tabi biraz tırsak bir tip:) Sonra da hep tanıtım turları şeklinde geçti gezmeler çoğunlukla. Geçtiğimiz tatil yani 6 ay önce ilk kez yalnız Karşıyaka çarşısında dolaştım ahh ne büyük bir keyif, özgürlük. Cezayir'e her dönüşte sahip olduğum özgürlüğün tadını unutuyorum ne yazık ki, buralar çok acayip.
Ay yazsam daha sayfalar yazarım gibi geldi, çok sıkmayayım. Belki bir gün İzmir'de buluşur, uzun uzun konuşuruz. Öyle geldi şimdi içimden:)
Jane Austen kitap kulübündeki gibi örgülerimizi de alıp gelebiliyor muyuz merak ettim:) Seneye ben de katılmak çok isterim:)

Gulcin dedi ki...

oh ameliyat yok! sukur :) Doktor amca hakikaten tam gidilesi doktor amcaymis. Anatomik yapiyla oynamayalim dediler mi cok seviniyorum ben :) Gerci simdi benim annemin doktor bir cocukluk arkadasi var. Annemin sizleri agriyor ama ameliyat etmeyecek ya halit abi. Konusmalar soyle.
- Halit kiviramiyorum artik dizimi!
- E kivirmadan otur
- Halit uzun sure oturdum mu yerimden kalamiyorum.
- Oturup durma zaten hareket et!
- Halit cok yurudum mu agri yapiyor ama
- Biraz yuru biraz otur ya yorma beni :))

ve evet yeliz bir gun izin asla yetez :)

yeliz dedi ki...

evet şahanedir vallahi:) şarap her zaman yok bu yılbaşına özel oldu:)

yeliz dedi ki...

biz genelde lahmacuncuda toplaşıyoruz ara sıra da böyle şarap oluyor:) burası izmir ya ondandır.

yeliz dedi ki...

eğer başarabilirsek içinden çıkmayı zaten kesin paylaşacağım, millete hizmet olsun:)

yeliz dedi ki...

ay çok memnun oldum, çok sevindim:) daim olsun uzun ömürlü olsun keyifli olsun sohbetleriniz

yeliz dedi ki...

bütçe yerlerde ahucum bakalım denkleştirebilecek miyiz

yeliz dedi ki...

inşallah yolun izmire düşerse misafirimiz olursun:)

yeliz dedi ki...

evet maalesef türkiye gerçeği:(

yeliz dedi ki...

biz de çok korktuk allah biliyor ya:) ama her kesimden her seviyeden kendinde bir şeylerin bulunabileceği bir kitap. Biz de şaşırdık bu kadar seveceğimizi düşünememiştik.

yeliz dedi ki...

harika!! hoşgeliyorsunuz izmire. seveceksiniz eminim:) inşallah yolumuz kesişir, misafir ederiz sizi.

yeliz dedi ki...

hahahah diyalog süper. Vallahi bak içime sinse ameliyat filan tamam diyecektim ama çok mantıksızdı be ya:)

Judgest dedi ki...

Okumaya nasıl başladım nasil bitti anlamadım yine!Haftasonu izinlerim evin beylerine ait olduğundan hafta ici izinli olunca ne yapacağımı şaşırıyorum ve şaşkınlıktan planlarımin ancak yarısını yapabiliyorum;ama onlar bile şükür vesilesi ;) evet üstteki tüm yorumlar gibi ben de kitap kulübünüze çok çok ozeniyorum,2 numaram azıcık buyusun de neden olmasın?!?! Evet okul meselesi bizde de gündemi acayip meşgul etmekte ve secenegimiz size göre çok çok az olduğundan sanırım biz de Ted Bodrum diyeceğiz....Ayrıca yeni doktorunu tuttum; )

Sittirella dedi ki...

Ameliyat olmayacağına acayip sevindim! Oh!
Türkiyedeki sağlık sistemine gol atmışsın, buna da ayrı sevindim :)

Kitap kulübü meselesine gelince; kulüp işi hem çok güzel hem de çok sakat :)))
Sen şanslısın... demek sizin kulüpte, okuduğundan bi' bok anlamadığı halde google üzerinden kitap özeti araştırıp, edebi eleştirileri okuyarak gelen ve bunları kendi görüşüymüş gibi ağzını yayaaaa yayaaaa, araya anlamını bile bilmediği kelimeleri sokuşturaaa sokuşturaaa konuşan ilgi manyağı dallamalar yok :)))

yeliz dedi ki...

hahahah sabah sabah kopardın beni:)) yok tabii canım öyle tipler. biz hepimiz sadece okumayı seven kadınlarız. Birbirimize bir şey ispatlamaya çalışan tipler de değiliz. Tabii google araştırması yapıyoruz ama onları toplantı öncesi mail grubumuzda paylaşıyoruz. Bizim toplantılar genelde kitabın bize hissettirdikleri, yazarı tanımak, kitaptan alıntılar üzerinden sohbet çerçevesinde geçiyor. Profesyonellikten uzağız. Aramızda birikimi çok yüksek arkadaşlar da var ama ukelalık asla :)) O arkadaşlar da bizimle birikimlerini paylaşıyorlar, çok faydalı oluyor. ay bakar mısın yazasım varmış:)))

Unknown dedi ki...

İyi ki Yeliz'in bloguna rastlamışım iyi ki "ben de gelebilir miyim?" demişim, iyi ki Yeliz de "gel" demiş:) Şükür:)

ayşegül dedi ki...

Algıda seçicilik. Ikinci cümlenize takıldım. Kullanılmayan izinlerin silinmesi hukuken mümkün değil. İşveren ya izinleri kullandıracak ya da iş akdi sona erdiğinde kullanılmayan sürelere ilişkin ücreti ödeyecek. İmza yazılarınızı zevkle takip eden bir avukat.

Sofia dedi ki...

DOĞAL YATIRIM.

$300_$4500
400$_6000$
$500_$7500
600$_9000$
$700_$10500
$800_$12000
$900_$13500
1000$-15000$.
Yatırım yapmaya başlayın ve doğrudan cüzdanınıza veya banka hesabınıza kazanın
NOT: Hesabınızı izlemek için bir Android telefonunuz veya PC'niz olmalıdır, ilgileniyorsanız WhatsApp ile iletişime geçin: +17168691327. e-posta: midasgoldmoney@gmail.com