6 Kasım 2014 Perşembe

Yemek mimi takdimimdir!

Canım arkadaşım Gülçin mimi yapıştırmış, hay allah razı olsun. Ben de milleti okuyorum ağzımın suyu akıyor bir üstüme almadıydım mimi. Görev insanıyım işte :) Peşinen mimliyorum, yasemin :) 

En sevdiğiniz yemek:
MAKARNA!! Öyle vallaha… Ama sade değil, üzerinde mutlaka sos olacak. O sos hakkında araştırma yapılacak, olası malzemeler hakkında sohbet edilecek, istişarelerde bulunulacak, tabii muhteremle… İtalya’ya gittiğimde kendimden geçmiştim. Sırf makarna için bile İtalya’da yaşayabilirim.


En sevdiğiniz tatlı:
Tatlıdan hoşlanmam. Şöbiyet ile şambalinin baklava ile tel kadayıfın benim için hiç farkı yoktur. Şerbetli tatlı işte yav! Benim canım tatlı çekince çikolatalı sütlü tatlı veya dondurma geliyor aklıma, bu da muhteremi ziyadesiyle güldürüyor. Neymiş dondurma tatlı değilmiş. Tatlı işte yav!!

Çocukken anneniz sizi:
Çok acayip yiyeceklerle beslerdi. Ablam tombul ve iştahtan yana sorunsuz bir bebeklik geçirince ben pek tıfıl gelmiş olacağım anneme, acayip muhallebiler, beyinler, ciğerlerle beslemiş beni. Şeftalili muhallebime kuzenlerin musallat olduğu, ben yemeyince onların yalayıp yuttuğu rivayet edilir. Ondan mı küçük kaldım yav : ) Ve tabii annemi yemek konusunda üzen bir çocuk oldum. Annem hala ve hala yemek yememi çok önemser, ne zaman hasta olsam, bak işte yemiyorsun vücut zayıf düşüyor der ve ne kadar yersem yiyeyim, annem hep az yediğimi düşünür. Kıyamam yav kadına çok çektirdim. Ama İlker’i ve Arca’yı veriyorum ona, gönlünce doyuruyor.

Çocukken de şimdi de:
Çikolataya bayılırım! Var bir bağımlılık allah ıslah etsin. Ha bir de patates kızartması.

Yemeyi sevdiğiniz ilginç şeyler:
Pilavın üzerine salata suyu. Hatta pilav varsa mutlaka bol soslu (limon, zeyitnyağı ve nar ekşisi) salata yaparım sırf suyunu pilava dökeyim diye. Balığa da dökerim. Salatanın suyuna ekmek banmaktan hoşlanmadığım için gıdalarla telafi ediyorum kanımca. Hiçbir şeye dökemezsem kafama dikerim, vitamin lan! Arca da bayılıyor ve o salata suyu yüzünden feci rekabet ediyoruz.

Türk Mutfağı dışında sevdiğiniz mutfak:
tabii ki İtalyan mutfağı. İtalyan yemekleri kitabım var benim. Sadece resimlerine bile bakabilirim. Sonra Meksika seviyorum, acılı acılı off. Sonra suşi filan da yerim bak, yeter ki ağız tadıma yakın olsun. Kore yemekleri de güzel olur ama onlar o balkabaklı et yemeğini dürüme saracağına marul yaprağına sarıyorlar, hadsizler! Ya galiba her şeyi deneyebilirim. Antin kuntin Fransız mutfağını bile!
Lübnan yemekleri de bak bizimkileri andırır, çok da lezzetlidir. Yunan mutfağı zaten bizden.
Yok ama İtalyan mutfağını tek geçerim. Zeytinyağı offff

Yemeyi sevdiğiniz en sağlıksız şey:
Patates cipsi, popcorn, ve evet maalesef yine çikolata.

Alerjiniz:
Hiç alerjim olmadı şimdiye kadar. Çok küçükken fazla yediğim için bir yumurta alerjisi olmuştum sanırım.

En sevdiğiniz meyve:
Yeşil elma, yeşil erik, kiraz.


En sevdiğiniz atıştırmalık:
Sağlıklı olanlarını söyleyeyim:)
yaban mersini, kuru kayısı, fındık, antep fıstığı, çiğdem! (tabii bunları abartınca pek faydalı olmuyor ama:) )

En sevdiğiniz içecek?
Off çok var mesela, kebabın lahmacunun yanına ayran ya da şalgam suyu.
Koyu sade filtre kahve
Balığın yanına ızgara ise beyaz şarap, kızartma ise (ki pek yiyemiyorum) bira, patates cipsinin yanına da bira, çerezin yanına da... Bira severim bak kokusu geldi burnuma:)
Kırmızı şarap, makarnanın, peynirin ya da fındığın yanına... asla hayır demem! 
Yeşil çay, kış çayı da severim, garip ama kefiri de seviyorum. 
Ama galiba en çok içtiğim SU!!

Asla yemeyeceğim ve içmeyeceğim dediğiniz şeyler:
Sakatat. Hayvanın kasları haricindeki organlarını yiyemem. Bebekken yeterince yemişim, kafi. Kurban bayramında annem benim için özel sebze yemeği filan yapar.
İçmeyeceğim bir şey de yok sanırım. Her şeyi içebilirim.

Sonsuz tane yiyebileceğin şeyler:
yok vallahi, doyarım ben hemen.

Çorbaların kralı:
GÜNÜN ÇORBASI puhahahah
Sakatat içeren çorbalar haricinde hepsi! Tarhana ama annemin tarhanası. Ezogelin, mercimek, tavuk suyu off, domates, yayla… Yok işte hepsi. Neden bloğun ismi günün çorbası sanıyorsun : )

Kahvaltıda tercih ettiğiniz şey:
Peynir, ekmek, domates, biber, salatalık. Çok klasik ama öyle…

Açken ben:
Açken ben, ben değilim! Gözüm dönüyor, çok pislik bir insan oluyorum. Başım dönüyor, gözüm kararıyor, tansiyon filan hep yerlerde. Gençken özenmiş oruç tutmuştum, iftar sofrasındaki davranışlarımı kaygıyla izleyen annem, evladım sen oruç tutma, böyle olmaz, demişti.

Bir keresinde yemek yerken:
Sofradaki herkesin üstünü başını berbat etmiştim. Çalışmaya başladığım ilk yıllar. Krelilerle çalışıyoruz. Bizi bir Kore lokantasına götürdüler. Masanın ortasında sini gibi bir şey var. Döndürerek yiyeceklerden alıyorsun. Çubukların yanına çatal da koydular, benim gibi acemiler için. Ama ben tınmadım, çubuklarla giriştim. Of ne girişmek. Tabi sıçrıyor, düşüyor, of.. Masadakilerin takım elbiseleri o akşamdan sonra kesin kuru temizlemeye gitmiştir. İş yemeği filan dinlemem, güzelse lezzetliyse dalarım abicim kimse kusura bakmasın.


5 yorum:

Dilsad dedi ki...

Baklava, tel kadayıf ve kaymaklı ekmek kadayıfı adına konuşuyorum...
Lütfen biz şahaneleri birbiriyle karıştırmayınız, bizler tatlının krallarıyız ve baş döndürücü içeriklerimizle tamamen farklıyız , o dondurma denen eriyik şey ancak yanımızda süs olabilir. Muhterem 'e hassasiyeti için teşekkür ederiz.
Tatlı canavarı olarak yazmazsam ayıp olurdu :P
Çok iştah açıcı olmuş. Ocaktaki domates çorbasını unuttum aaa
vvvnnnnn....

yeliz dedi ki...

Hahahah şerbetliler sizleri saygıyla selamlıyorum:))

Akşam sefası dedi ki...

Bu mimi bir çok arkadaşımda gördüm.. Aslında mim olayını pek sevmem, ama bu çok eğlenceli gibi. Bende yarın yapayım. Yemekli olan her şey güzel.

yeliz dedi ki...

yemeklerden konuşmaya bayılıyorum:)) berfin yap vallahi:)

Gulcin dedi ki...

Yeliz biz mazosist miyiz? Okumadan duramiyorum bu mimleri bir de agzimin suyuakiyor ki sorma. Salata suyu pilav hey masallah diyorum. dur bir deneyecegim ama :)