8 Kasım 2014 Cumartesi

#80şükürvesilesi : kefir

Haftalar önce sinüzit başlamıştı, antibiyotiğe gerek kalmasın diye, sinüs rinse ile kanalları açayım derken kulağa kaçırdıydım hani İsmet İnönü'ye bağlayınca doktora gitmek şart olmuştu.

Korkunçtu, detaya girmeyeceğim. Daha korkuncu doktorun bana uçak seyahatinin sakıncalı olduğunu söylememiş olmasıydı. İkinci randevuda "ya ben hiç düzelmedim hele İstanbul sonrası daha bi fena oldum" deyince doktora ayyy sana uçak yasaktı demez mi? Sorsaymışım. Haydaa ne bileyim arkadaş müneccim miyim! Sen söyleseydin. Hatta rapor yazsaydın ben de o zaman sorardım seyahatim var toplantım var derdim. Ay neyse hiçbir iyileşme yok tabii, ikinci kutu antibiyotik. Bir de ağırmış şerefsiz. Doktor kanlı ishal olursa hemen ara dedi ya bir tırsmışım ki sorma.

Sabahları yarım limon sıkılmış sular içiyorum vitamin olsun. Meyveme sebzeme etime dikkat ediyorum. Bu antibiyotikler şimdi karaciğerimi ne etti acaba, bağırsak mukozasının içine etti mi, diye düşünmekten de kendimi alamıyorum.

Çare drogba değil çare kefir:)

 

Ben kefirin çok sağlıklı bir içecek olduğuna inanıyorum. Epey de araştırdım. Arca'nın doktoru da tavsiye etti hatta bendeki kefir mayasından her gittiğimizde götürüyorum, duacı oluyor. Onun da Arca yaşında bir kızı var ve severek tüketiyorlar.

Ne kadar sağlıklı olsa da doktora danışmak gerekir bence çünkü bir arkadaşımın eşine özel sağlık sorunları sebebi ile iyi gelmediğini öğrendim.

Bize iyi geliyor bence. Özellikle de mayamın iyi olmasına bağlııyorum bunu. Çabucak üreyen ve çok lezzetli kefir üreten bir mayam var, şükürler canım arkadaşım Elvan'a gitsin:) bendeki mayanın hikayesi burada.

Çabucak üreyen dedim ya, ciddi miktarda ürüyor ben de mayaları bölüp küçük kavanozlarda ve şişelerde üstünü örtecek kadar sütün içinde yaşatmaya çalışıyorum. Normal insanlar arkadaş toplantılarına sarma tatlı filan getirir ben de maya götürüyorum:)

Geçenlerde bir bey mail atmış Artvin'e gönderir misiniz demiş. Eyvallah dedim sadece endişe ederim mesafe uzak bir şey olmasın... Ama maalesef geç döndüğüm için internet üzerinden satın almış. İrtibatı kesmemeye ileride ihtiyaç olursa paylaşmaya karar verdik. Kefir mayası sevgi gibi paylaştıkça çoğalan bir şey:)

Kefirle ilgili faydalı linkleri buradan ve buradan bulabilirsiniz. Bu mucizevi içeceği hayatınıza dahil edin bak çok ciddiyim!

 

10 yorum:

Gozde dedi ki...

https://www.kefirdanem.com/Urunler/3/Endanem?cType=tr-TR Ben geçen yıl burdan almıştım Isparta Sleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi satıyor. Gayet başarılıydı. Online satış yapıyor.

yeliz dedi ki...

Harika:))

Gizem dedi ki...

Merhaba ben bu kefilin tadını hiç beğenmiyorum yaa acaba marketlerde satılanlarla arasında tat farkı var mıdır ? Çocuklara ve kendime yapmak istiyorum ama dediğim gibi tadı kötü(bana göre) sizin denemişliğiniz var mı marketlerdeki ürünlerden?

annegazetesi dedi ki...

Evde yapılan kefir, ayrana benziyor, tadı gayet güzel. Bana da kefir algısını veren sevgili günün çorbası ekibine teşekkürlerimi bir borç bilirim. Ege'ye hergün 1 çay bardağı kadar içiyorum. Ama bişey duydum geçen gün Yeliz doğru mu bilmem. Sizin dr ne der acaba bu konuda, her gün kefir içmek zararliymis. Şöyle ki, barsaklarin uretmesi gereken yararlı bakteriyi vücuda direk verdiği için, barsaklari tembellige alistiriyormus. Var mıdır ki böyle bişey?

yeliz dedi ki...

Yok hiç denemedim ama evde yapılan ayran gibi oluyor ve çok lezzetli.

yeliz dedi ki...

Olabilir aslında sorayım bi doktora.

Adsız dedi ki...

Piyasada satılan kefirin tadı markadan markaya çok değişiyor. Ekşiyle tatlı arasında geniş yelpazede kefir mevcut. Ben en çok AOÇ'ninkini kendi damak tadıma ve doğala yakın buluyorum.

Bezen Hindistan dedi ki...

Ilginc bir noktaymis. Ben ozellikle kisin hergun iciriyorum cocuklara. Aman ne iyi birsey yapiyorum diye sisinirken hadee dedim birden. Doktorunuzun verdigi cevabi bloguna da yazar misin?

Adsız dedi ki...

4 yaşında bir kızım var ve doğal kefir içirmek istiyorum ona. Mümkünse mayanızdan gönderebilir misiniz?

Kefir Faydaları dedi ki...

Kefirin faydaları son zamanlarda meşhur oldu ama yıllardır bilinen bir gerçekti.