13 Ağustos 2014 Çarşamba

Hay dilimi eşek arıları soksun!

Metro Üçkuyulara kadar açıldı. Hatta Pazar günü pazara gitmek için kullandım, gayet güzel. 5 TL otoparka vereceğime, 2 TL kentkartımla paşalar gibi gider gelirim, mazot neyim de harcamam, park yerine gir çıkla uğraşmam. Hafta içi de biliyordum, kalabalıklaşacaktı, üçüncü durak olacaktım. Ama diyordum ki yolcu sayısı artacağına göre, herhalde sefer sayılarını sıklaştırırlar ya da vagonları artırırlar. Nerdeee… Bir de yeni düzenleme geldi ki bu da insanların metroya yüklenmesine sebep oldu.

Aziz Amca, maşallah yemedi içmedi, ilk icraat olarak toplu taşımanın içine etti!


Hay dilimi eşek arıları soksun. Hep dedim, İzmir’de toplu taşıma pek medenidir, pek iyidir, oh oh ne güzel serin serin gidiyorum da yok çok seviyorum yok alkış da bilmem ne!

Hepsi hikaye!

Teoride yeni düzenleme kulağa hoş geliyor. Neymiş, aynı hattaki otobüs sayıları azalacak, aktarmalarla hedefe ulaşılacak. Ama işte öyle olmuyor. Zira sen tek otobüsle gidebildiğin mesafeyi şimdi 3 aktarma ile gidiyorsun. Beklemelerle indi bindilerle süre artıyor. Hadi süreyi bir şekilde planlarsın diyelim. Zorluk da cabası…

Geçen twitter’da engelli bir hemşerim evden çıkamadığını söylüyordu. Engelli dostu otobüs sayın ne kadar? Hem durakların elverişli mi bakalım?

İzmir şu an boş… Yani okullar açılmadı, herkesler izinde, tatilde. Ama metro hınca hınç dolu. Otobüsleri aktarma merkezlerinde bekleyen kalabalığı görsen, iki otobüs arka arkaya bozuldu da yolcusunu o durakta indirmek zorunda kaldı dersin, öyle bir mahşeri kalabalık. Ben eylülü merak ediyorum, ne halt edeceğiz bilmiyorum.


Belediyeye şikayet dilekçemi verdim. Bak buradan da yazıyorum.

Düzenleme yapacaksanız, adam gibi yapın! Metro seferlerini, vagonlarını mı artıracaksınız, aktarma merkezlerini mi iyileştireceksiniz, ne edecekseniz bir an önce yapın! Hali hazırdaki uygulama sadece ESHOT’un maliyetlerini düşürmesini ve özel araç sahiplerinin yoğun kullandığı güzergahların rahatlamasını sağladı.

Uzun lafın kısası insanları toplu taşımaya özendireceği yerde özel araçlara yönlendiren, engelli vatandaşı evinden çıkamaz hale getiren bir uygulamayla karşı karşıyayız ve bunun neresi medeni, anlamakta güçlük çekiyorum!



2 yorum:

pelin dedi ki...

Az buçuk ulaşım işine bulaşmış birisi olarak bu icraatları hayretle izlemekteyim. Aktarma mantık olarak uygun bir çözüm ancak gerekli altyapının tamamlanmış olması gerekir. Metro sanırım 4 katar çalışıyor ve bildiğim kadarıyla peron uzunlukları şu an için katar eklemeye uygun değil. Yakın bir tarihte hizmete girecek 85 tane katar geliyor ve sefer sıklıklarını arttırırlar diye tahmin ediyorum.
Banliyöde durum daha sıkıntılı maalesef çünki TCDD ile ortak çalışıldığı için sinyalizasyon daha sık sefer koymayı şimdilik engelliyor ve yapılması gerekli işlem biraz meşakkatli. Oraya da yeni katar gelecek ama sinyalizasyonu nasıl düzenlerler bilemiyorum. Bu işleri keşke altyapıyı tamamlayıp gerçekleştirselerdi. Yani biz İzmirlileri maalesef sıkıntılı bir kış bekliyor gibi görünüyor. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Otobüs hatlarınının azaltıldığını görünce ben de aynı şeyi düşündüm yeliz. Gelişmiş ülkelerde trafiği rahatlatmak için toplu taşıma hatları arttırılır, bizde ise tam tersi uygulanıyor.
Pınar