10 Haziran 2014 Salı

Arca cücesinden varoluşsal sorgulamalar

Geçenlerde sorduğu soru aynen şöyleydi: “annem şimdi senin annen anneannem. Onun da annesi büyük anneanneydi, onu hatırlıyorum. Peki onun ve onun ve onun anneannesi kimdi? Yani en önceki kimdi? Yani bütüünnn anneannelerin annesi?”

Araba farı görmüş tavşan gibi kaldım öyle.

Peki ne yapacaksın şimdi Yeliz?
Açık davrandım, zira benim için de dinsel ve bilimsel açıklamalar tam yerine oturmuş değil.
Dedim ki; “iki farklı açıklama var. Biri hepimizin bir yaratıcısı olduğunu ve iki insan yarattığını, sonra da çoğaldığımızı söylüyor. Diğer açıklama ise insanların maymunlara benzeyen ilk insanlardan evrimleştiğini söylüyor.”

Allah biliyor ya ben de tam emin değilim. Şimdi ben dindar olmasam da inançları olan bir insanım, Allaha kitaba inanırım. Ama bu Havva ile Adem meselesi benim için net değil. Bir taraftan bir ilahi güç tarafından yaratıldığımıza inanıyorum, diğer taraftan Adem ile Havva sonrasının tamamiyle ensest üreme yöntemini benimsemiş olması ziyadesiyle kafamı kurcalıyor. Belki kutsal kitabımızda bir açıklaması vardır ama ben okumadım, hani okumuş olan varsa bana da anlatsın, gerçekten sevaba girer. Diğer taraftan bu evrim teorisi de çok aklıma yatıyor.

Neyse bendeki bilgileri paylaştım yorum yapmadım. Arca düşündü. “Hmm sence hangisi doğru?” dedi. Te allahım! He de geç çocuğum benim kıt bilgimden yaptığım yorumlarını niye soruyorsun? Madem sordun; “annecim aslında ikisi de mantıklı geliyor, henüz ben de tam olarak emin değilim. Galiba herkesin kendi kendine düşünüp bulması gereken bir şey” dedim.

Yine düşündü, “hmm bence de ikisi de mantıklı.” Sonra 180 derece döndü, o alim tipinden eser kalmadı ve kahkahayı patlatıverdi; “maymun mu puhahahahah”
Arca’nın bu, saniyenin onda biri gibi bir sürede ruh hali değiştirmesine nasıl alışacağız bilmiyorum, mal gibi kaldım.

Başka bir gün…

“Ben ilkokul, lise ve üniversitede varolmak istemiyorum.”
“hönk!”
“olmamak istiyorum”
“Nasıl yani? Yok olmak gibi mi? O zamanları yaşamamak gibi mi?”
“evet, ödevler var. Ödev yapmak, okula gitmek istemiyorum.”
(tam bu esnada anne bu veledi 5,5 yerine 6,5 yaşında ilkokula başlatma kararlarından ötürü bir defa daha tebrik eder!)
“hmm peki nasıl olacak o?”

Burada Arca’nın süpersonik fikirlerle beni dumur edeceğini düşünenler kesinlikle yanılıyorlar, reklam seyreden sıradan bir çocuk cevabını yapıştırıyor anında.

“Max Duo gibi ışınlanacağım”

Peki. 

4 yorum:

ahu dedi ki...

Yeliz, ilkokul din dersinden kaln bilgimle cevaplıyorum. Adem ve Havva'nın hep ikiz çocukları olmuş ve bunlar 1 kız 1 erkekmiş. İkizlerin aynı karnı paylaştıkları kardeşleriyle evlenmeleri yasakmış. Hatta bizim hoca burdan da Habil ve Kabil hikayesine geçiş yapmıştı :)

oytunla hayat dedi ki...

bayılıyorum Arca'nın hazır cevap diyaloglarına...
Bu evrim teorisi banada hep mantıklı gelmiştir sanki ama ne biliyim zor bir mevzu... Hele bir çocuğa açıklarken...
Sevgiyle ve hep muhabbetle kalın :)

Gulcin dedi ki...

vallahi ayni haldeyim seninle Yeliz. Evrim teorisi asiri aklima yatiyor hele maymunlari yakindan gorunce tamam dedim kesin! Ama siginacak guc ve inanc da vazgecemeyecegim seyler gibi. Zor mevzu.

Yalniz o bir yana da Arca hayatin gerceklerini kavradi hemen yahu! cocuk hakli hele lise de odevdi sinavdi. Bizim bilmem kac sene de geldigimiz noktaya arca simdiden ulasti tebrik ederim :)) Sana ve Ilkere de gazaniz mubarek olsun derim :))

elif dedi ki...

Bizim doktorumuz bu yaşta çocuklar mutlaka bu tür sorgulamalar yaparlar demişti. Ve üstüne basa basa sen ister ateist, hristiyan,yahudi,müslüman ol mutlaka bir yaratan var diyeceksin.. Bu yaşta her çocuk böyle bir inanca ihtiyaç duyar.Bu onları rahatlatır ve güçlü hissettirir. Duanın da gücünü hissetmeli çocuklar ki kendilerini daha güvende hissetsinler. Yalnız çok ayrıntıya girmeden konuşun. Sorularına 'Nerede olduğunu bilmiyorum tatlım, kimse görmemiş, aslında her yerde, bizi hep görür, her şeyi bilir, çok büyük bir güç, ona dua etmek herkesi rahatlatır.' şeklinde cevap verebilirsin demişti. Direk notlarından yazdım.Kendisi duayendir:)