30 Haziran 2014 Pazartesi

Alper Canıgüz candır!

Ve tabii ki acar dedektif Alper Kamu veledi!
Kahramanın ismini Albert Camus'tan alıp almadığını düşündüm önce ama sanırım değil. Enterasan bir velet. Bünye beş yaşında ancak zeka uzay. Çokbilmişliklerinde tam bir roman kahramanın gerçek üstülüğü var Alper Kamu'nun.

İlk kitabını birkaç sene önce okumuştum, "oğullar ve rencide ruhlar", yaz kitabı arayışına girdiğimde ve eğlenceli ne okunabilir dediğimde ilk aklıma gelenlerden biri Alper Canıgüz oldu. 

Bana mı denk geldi bilmiyorum ama bizim nesil yazarlarda bir üstün zeka takıntısı mı var?

Son dönem okuduklarım arasında Hakan Günday'ın "Daha" ve "Kinyas ve Kayra"sındaki kahramanlar hep ultra zeki tiplerdi, Murat Menteş'in "Dublörün Dilemması"ndaki kahraman da üstün zekalıydı. Alper Kamu artık zaten aşmış bir velet. Denk geldi belki de... 

Bunu sadece ben fark etmemişim. İstanbuldayken Elvan, Gülayşe ve Emelle akşam yemeği yedik. Sohbetin ciddi bir bölümü kitaplardı ve evet Gülayşe de hepsini okumuştu ve evet aynı fikirdeydi:)

Oysa ben bunu sadece bizim dönem analarına özgü bir takıntı sanıyordum. Evet abicim öyle, iPad kullanabildiği için çocuğunu üstün zekalı sanan, üstün zekalı çocuk ebeveynleri gruplarına, çocuğuna böyle bir teşhis konmamış olmasına rağmen (sanırım bunun sonradan kazanıldığını sanıyor, halbuki aynaya baksa derhal vazgeçecek bu tezinden...) katılan anneler duydum. 

Neyse bacım eğer çocuğum üstün zekalı filan diye düşünüyorsan, bu yukarıda saydığım kitapları bir oku, öyle matah bir halt değil üstün zekalı olmak, göreceksin. Hatta az buçuk manyak oluyorlar. 

Allah cümlemize hayırlı, erdemli, vicdanlı evlatlar versin, amin! 

7 yorum:

Gulcin dedi ki...

Alper Caniguz seri uretime gecsin istiyorum. Cin Ali piknikte, Cin Ali tetilde gibi Alper Kamu okulda, Alper Kamu kotu adamlarin pesinde artik ne olursa okuyayim okuyayim :)

Unknown dedi ki...

Yeliz öyle bir anlatıyorsun ki kitabı şu an alıp okumak istiyorum :)
yazdım bunu da bir kenara, sevgiler.

rosehearted dedi ki...

marjinal ve yaratıcı yazarlardan.
yorumlarınız yazarı çok net tasvir ediyor, tebrikler

okuyanguzel dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
okuyanguzel dedi ki...

Dedim ya bütün yazılarını okuyorum ama yorum yazamıyorum. Bir yorum yazayım da halen buralarda olduğum belli olsun.

Bir üstün yetenekli çocuk annesi olarak bunun matah birşey olmadığı konusunda çok haklısın.Ben bunun iyi birşey olmadığını bildiğim için epey bir süre görmezden geldim ama sonunda tespit edildi.Haa tespit edildi de ne oldu. HİÇ .. Çünkü bu çocuklara özel eğitim veren kurumlar yok denecek kadar az... Ahh yarama tuz bastın..

Evet bu arada 10 gün sonra Özdere'ye geliyoruz. Umarım seninle karşılarız diyorum.
Bir de Özdere'de mutlaka gidin dediğin bir yer ya da yap dediğin birşey var mı acaba?
Çünkü Özdere deyince aklma sen geliyorsun artık.. :)

Ahu

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz , Emrah Serbes'in ''Erken Kaybedenler''ini de okumalısın... Erkek çocuk hikayeleri...
Fırlama Alper' e ben de bayılırım:))

Bezen Hindistan dedi ki...

Bizim donem analari deyince burada baby einstein, brainy baby gibi markalara acilan davalar geldi aklima. 'Eee ustun zekali olmadi ama bizim cocuklar, o kadar da urunlerinizi aldik noolcak simdi?' temali davalar:))