8 Mayıs 2014 Perşembe

5 yaş çocuğu için evde oyun önerileri

Arca’nın uyuyakalma halleri instagram hesabımda hashtag oldu. Niye? Çünkü çok var.

Öyle zamanlar yaşıyoruz ki uyku ritüellerimizi özlüyorum. Kitap okuyalım, bir günün sohbetini yapıp öpüş kokuş uyuyalım istiyorum gel gör ki bazı günler bırak dişini fırçalamayı, kefiri içemeden uyumuş oluyor.  Bir futbol maçı, bir ayak masajı kafi.


İşte uyuyakalan Arca pozlarından bir demet…

Şaşıranlar oluyor. Ama ben biliyorum, adam totosunu yere koymuyor. Sürekli bir aksiyon peşinde.

Akşam eve umumiyetle birlikte giriyoruz. Derhal çıplak moda geçiyor. Hiç ellemiyorum, çıplak olarak deli gibi koşuyor evde. Var ya ben de çıplak çıplak dolaşmayı isterdim ama üşüyorum yav, alışmamışım. Arca katiyen üşümüyor.

Eller yıkanıp üst baş giyindikten sonra da bitmiyor, ben yemek hazırlarken İlkerle tepişmece oynuyorlar. Güreşiyorlar, bazen yastık savaşı yapıyorlar. Yanaklar kıpkırmızı oluncaya kadar terliyor.

Ama tabii ki bu kadar değil, işte Arca'nın uydurmasyon aksiyonlu ev oyunlarından bir başka demet...

Tavana çorap fırlatmaca:
Benden genelde yüz bulamıyor zira ben sakarım ve çocuğun olmazsa, kendi kafamı gözümü yarıyorum. O da ben okurken ya da iş yaparken çorap fırlatmaca oynuyor. Şöyle ki… Bir çorabı tavana değdirip yere düşerken tutmaya çalışıyorsun, ama tutarken mutlaka kendini yere atacaksın ki, daha çok yorulasın.


Kapla top yakalamaca:
Benimle de oynadığı oyunlar var Allah için… Fazla temas gerektirmeyen oyunlar. Mesela top. Minik çok zıplayan plastik bir topu birbirimize atıyoruz, ellerimizde kaplar var. Elle tutmak yok topu, elindeki kapla yakalayacaksın.  

Dans da ediyoruz. Ben kapı gıcırtısına oynadığım için hiç sorun olmuyor. Yalnız geçen pek tanımadığımız birinin düğünündeydik, Arca bir türlü neden dans etmediğimi anlamadı. Müzik vardı, eh oynayan insanlar vardı, niye dans etmiyordum? Hanım kadınım neme lazım:)

Voleybalon:
İlker’le oynuyorlar. İsmi ben uydurdum, aslında karşılıklı balon atmaca ama birbirlerinin tarafına geçmiyor ve kimin tarafında yere düşüyorsa diğeri kazanıyor puanı. Çok eğlenceli. Özellikle Arca sinirlendiğinde izlemesi çok zevkli oluyor.

Futbol:
Evet bildiğin futbol. Yazlıkta bahçede oynuyorlar. Ama evde daha çok! Salonun iki kanatlı kapısı tamamen açılıyor. Orası kale. Halı da kapı eşiğine çekiliyor. Sonra da karşılıklı şut çekiyorlar. Allahtan evde kırılacak hiçbir şey yok. 



Yavru maymun oyunu:
Koltuk tepelerinde dolaşmaca oyunu da nice anaların yüreğini hoplatacak cinsten ama ben alıştım. Çevre güvenliğini artırınca bir şey olmuyor. Karşılıklı iki koltukta oturuyoruz İlkerle, herkes elindekiyle meşgul, Arca sıkılıyor tabii… aramızdaki diğer koltuk ve sehpaların üzerinden yere düşmeden bir benim bir İlkerin tarafına gidip geliyor. Yavru maymun oyunu… Tabii öpücük alacak illa ki… Yoksa tepemizden inmiyor.

Leylek leylek havada:
Benimle oynanan başka bir oyun. Çocukken annem de benimle oynardı. Anne yere sırt üstü uzanır, dizlerini göğsüne çeker, Arca cücesi annenin kaval kemiklerinin üzerine gövde kemiklere paralel olacak şekilde uzanır anneyle el ele tutuşur. Sonra anne leylek leylek havada yumurtası tavada tekerlemesini söyleyerek dizlerini kırıp düzelterek cücenin gövdesini hoplatır. Bu daha çok annenin erkenden uyuyakalacak kadar yorulmasını sağlayan bir oyun ama çok eğlenceli…

“Var mı sizde başka oyunlar?” der okuyanlara pas veririm, şut çekmek ya da topu taca atmak serbest…
Ammaaaa….
Performansınızı beğenirsem annemin leylek tekerlemesini söyleyeceğim (yazacağım:P) söz : )



10 yorum:

Unknown dedi ki...

Voleybalonu biz de oynuyoruz,yalnız yorgunsam koltukta uzanirken ayağım kolumla uzayabilir noktalara atıyorum balonu. Bir de ' canavarcılık' oyunu var, afyonu fazla gelmiş çocuğun(kız çocuğu bu arada) anneyi sembolik yemesi oyunu

yeliz dedi ki...

canavarcılık bizde de var bak iyi hatırlattın:)

ruhdagı dedi ki...

Bütün bu oyunların hepsi mevcut ve gürültüden bir şeye konsantre olamıyorum :( Ege bir tek yemek molasında oturuyor. Hiç bir şey yapamazsa geziniyor ayakta duruyor :P Ama en sevdiği koltukların üstünde gezmek ve minderleri yere koyup koltuktan yere minder üstüne zıplamak. Olmadı gizlice benim tepeme sıçramak! Fakat her seferinde minder koltuk arası mesafesi artıyor ki ne kadar uzağa atlayabilirim ve bu şekilde annemin yüreği ağzına hangi aşamalarda gelir tezine ivedilikle çalışmakta. Birde 4,5,6 yani saklambaç oynamak var tabii :)
Fotoğraflardaki kırmızı üstlü gecelik takımı Egeyle Arcayı pişti yaptı. Hani ayak masajının yanındaki foto :D

yeliz dedi ki...

ay o gizlice tepeme sıçramaksından nefret ediyorum bir gün fena halde sakatlanacağım:)
o pijamaya bayılıyorum ben:) arca da çok severek giyiyor.

Adsız dedi ki...

Biz bi de ek olarak kaydırak oluyoruz. Baba büyük kaydırak, anne küçük kaydırak:) Yüksekcene bir koltuğa oturup bacakları uzatıyosun, bıdık üstüne tırmanıp tırmanıp kayıyor. Valla parkta kaydıraktan kayarken böyle gülmüyor, kan ter içinde kalıyor maymun. Sonra da hadi salıncak olun şimdi diyor. O da klasik çapraz birleşmiş kolların üstüne oturup sağa sola sallamak. Kilo nerdeyse 20'ye vurunca iyice zorlaştı ama arada yapıyoz yine, eğlenceli oluyor. Ha bide halının kenarlarını yastıklarla, iple vs. ile çevirip deniz yapıyor, içine balıklarını atıp oltasını alıyor ve içine atlayıp atlayıp yüzüyor(uz) ki yorulma ve uyku garantili bu da bizde.. duygu.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Valla bizim evde kücük büyük en cok sevilen oyun saklambac! Bazen bende giriyorum daha cok heyecanlaniyorlar,disarda heryerde ya yakalamaca yada saklambac,birde uzun süre eve yeni bir sey girmediyse herseyi kullaniyorlar,koltuklar araba kapaklar direksiyorn ve yolcular,büyük yastiklarim ata dönüsüyor,evcilik doluyor heryer! Annenin isi ne toplasin dursun,bu arada Arca nin uykulu fotograflarina bittim,en kisa sürede instagramda olmaliyim,bir türlü zamanim olmuyordu,sevgiler...

saricizmeli dedi ki...

Bak bu çorap atmacayı tuttum! Bizde tchbio kalelerden aldık, yavaştan toplu oyunlara ısınıyor.
En zevkli oyunumuz canavar co oyunu. Baba canavar iki çocuk ondan kaçıyor.
Meraklı minik oyunları da favorimiz oynarken geçen kaptırıp cezveyi yaktım.
Satranç. Ama NE varken oynamak imkansız ben de oynayacağım deyip işleri karıştırıyor.
Yuvacılık. Minder battaniye masaaltı sehpa yuva olur çocuklar da kedi. Anne kitabını okurken kediler gelip gider anne mamalarını verir.
Saklanbaç, bu oyundan bıkmayacaklar mı acaba?
Leylek leylek havada bizde de favori ama UE 29 kilo olalı beri tekerlemeyi nasıl bir hızla söylüyorum bilemezsin. Neyse tekerlemenin sözlerini ifşa tadını sana bırakıyorum. Leyleğin burnu kibar mı tıkılıyor peki söylerken:P Fış fış kayıkçı var elbette.
Bir de biz kağıtlara çizerek çiftlikçilik oynuyoruz. Silinebilen boyalardan alıp. Ürün ekiyoruz ürün çıkıyor mahsülü topluyoruz (yani silgiyle çizip başka yere çiziyoruz:)) Bilgisaar oyunları itinayla kağıda dökülür.
Durmadan kurabiye yapmaca, onlar oyalanıyor bana kahvenin yanına keyif çıkıyor.
Bu ara soğumuş ütüyle (hafif sıcak) ütü yapmaca.
Fayans çizgilerini izleyerek elindeki büyük kaşıkta top taşımaca.
Duşakabin camını ıslayıp şu silgeçlerle temizlemece.
Tabi ki bezelye ayıklatmaca..
Dur bak bunlardan bir post da ben yapayım..

yeliz dedi ki...

kaydırak süpermiş.
halıda havuz da harika:)
hahah süper fikirler aldım çok sevinöliyim

yeliz dedi ki...

SAKLAMBAÇ!! ya ama ben bi tek yazın balkon kapısı açıkken tırsıyorum.
gerçi büyüdü artık ve kışın biz de deli gibi oynuyoruz saklambaç:) evet evet instagram biraz hızlı tüketim şeysi ama güzel resimler çekip buraya koyunca ölümsüzleştirmiş gibi hissediyorum kendimi. her zaman blog on numero!!

yeliz dedi ki...

Sarı çizmelim harika şeyler yazmışsın. Kesinlikle bir post haline getirmelisin. Çok yol gösterici olmuş.