24 Nisan 2014 Perşembe

Kitap nereden alınır?

Aslında tabii ki kitapçıdan alınır.
Hayalkurdum Çocuk kitapçısı henüz mevcudiyetini sürdürüyorken Arca’ya kitapları oradan alıyorduk. Bir yerde kitabın kargocu tarafından satıldığını düşünmesini istemeyiz değil mi? Kitapları incelesin, koklasın, kitapçıda vakit geçirmenin tadını alsın…

Benim için kitapçılar bir tür galeri maalesef. Geziyorum, kurcalıyorum, hatta barcodelarını goodreads’te okutup okunacaklar listeme alıyorum ama kitap almıyorum. Belki de kendim için İzmir’de bir Hayalkurdum ayarında kitapçı olmadığı içindir. D&R malumumuz, sitesi en az 25% indirimli ve dükkanda her kitap olmuyor, istersen getiriyorlar ama sitesinden versen siparişi daha hızlı geliyor, hem de kapına kadar. Bir de henüz kitaplar hakkında derinlemesine bilgi sahibi bir çalışanla tanışmadım belki ondandır dükkanına mesafem.

İnsan açıkçası 25% fazla ödeyecekse bir hizmet bir güleryüz bir ilgi beklentisi içine giriyor. Dediğim gibi henüz böyle bir muameleyle karşılaşmadığım için internet sitelerinden devam…

D&R listemin ilk sırasında, zira min. 50 TL’ye kargo (hatta bir ara 25 TL bile yaptılar), kampanyalar ve en az 25% indirim ile kitap alıcısının gözdesi. Çok ciddi bir sorun yaşamadım şimdiye kadar.

Idefix de son bir senedir iyice düzeltti. Daha doğrusu D&R ile aynı grubun şirketleri oldular beridir, satış politikaları aynı. Dolayısı ile yukarıda D&R için yazdığım imkanların aynısı idefix’te mevcut. Idefix’te ayrıca sanal kitap fuarı denen bir kampanya var ki tadından yenmez. Bak bu sanal kitap fuarı kadar indirimlisini D&R yapmadı henüz. 50%’ye kadar indirim oluyor. Bu kampanyalar biri Aralık biri de Nisan (şu anda mevcut mesela) olmak üzere senede iki kere. D&R buna karşılık belli kitaplarda 9,90 – 4,90 gibi kampanyalar yaparak müşterisini güldürüyor. Ancak belli bir zamanı yok, sık sık kontrol etmek lazım siteyi.

Benim kitap siparişinde ilk göz ağrım kitapyurdu.com. İstanbul’da yaşarken daha bu ilk internet alışverişi işini keşfettiğimde oradan sipariş vermiştim. Ay kalbim pır pır. Gelir mi sipariş, kredi kartını da verdik şimdi, kazık yer miyiz? Tabii ki hiçbir sorun çıkmadı. Pek çok kitap ayracı hediyesiyle beraber siparişim kapıma geldiğinde inanılmaz sevinmiştim. Kitap yurdu hala takip ettiğim bir site. Ancak sorun şu ki ben kıl bir tüketiciyim. Siparişimi en az üç siteden sepete ekler, gerek fiyat gerek bedava kargo yönünden hangisi uygunsa ondan sipariş veririm. Vefa sıfır, otur! Maalesef son birkaç siparişimde benim sepetlerde ibre kitap yurdunu göstermedi.

Ara sıra hepsiburada.com gittigidiyor.com gibi siteler de ciddi kitap kampanyaları yapıyor. Hepsiburada.com’u tecrübe ettim, sorunsuz. Ancak genelde popüler kitapları bulabiliyorsun, her aradığını bulmak zor. Ama takip edilebilir, uygun olduğunda alınabilir.

Yabancı dilde kitap arayanlar için http://www.pandora.com.tr/ çok uygun bir adres.

Basımı tükenmiş ikinci el kitap için ise doğru adres nadirkitap.com. Lale abla sayesinde öğrenmiştim ve çok sayıda siparişim oldu. En son kitap kulübü kutlamalarında Bahar’ın hediyesi olan kitaplardan biri de Nadir kitap’tandı. 

Çok sayıda sahafın bulunduğu bir ağ denebilir. Bazen ödediğin kargo parası kitabın kendisinden daha pahalıya geliyor ama artık basılmayan pek çok nadide esere ulaşmak için faydalı bir seçenek.

Aslına bakarsan bu tasarruf devrinde en iyisi kütüphaneler. İzmir İl Halk kütüphanesine üyeyim ve çok sayıda kitap ödünç almışlığım var. http://www.izmirkutup.gov.tr/ adresinden katalog sorgulaması yapıp aradığın kitaplara ait raf numaralarını not ediyorsun, sonra elinle koymuş gibi buluyorsun. Yazık ki işten bir yarım saat erken gidip de kucağımda bir dolu kitapla memura yanaştığımda sistemin arızalı olduğunu söyleyip gerisin geri yolladılar beni. Koydu vallaha. Ama uzatabildiğin için, bedava okuyabildiğin için kütüphaneler tabii ki hepsinden daha değerli. Keşke her mahallede, her semtte kütüphaneler olsa da bir kitap ödünç alabilmek için dünya yol kat etmek zorunda kalmasak…



8 yorum:

Gokyuzu99 dedi ki...

Ben de kitap kapaklarının büyüsüne kapılıp aşırı alış veriş yapan bir tüketici olarak, daha rasyonel alışveriş yapabilmek için neredeyse kurulduğundan beri idefix müşterisiyim... Devir sırasında bazı sıkıntılar yaşasak da alışkanlıkla elim hep oraya gidiyor. Sayende tanıdığım Nadirkitap'tan da epey bir alış veriş yaptım. Arada fiilen gidip sahaf karıştırdığım da olur. Bir de sevdiğim kitapçılar var. Zaman zaman % 25 fark olacağını bile bile onlara da sipariş veriyorum desteklemek için... Budur benim hikayem de...

Adsız dedi ki...

Ben de malesef kitapçılardan çook nadir kitap alabiliyorum. O da gözümü karartıp "yav daha pahalı ama gelmişim şimdi buraya kadar, gezmişim, incelemişim, almadan çıkmak olmaz" dediğim ender zamanlarda:( Ve yine malesef D&R'ın sitesini tek geçiyorum ben de mevcut durumda.. İdefix'i üniversite yıllarımda kullanırdım çok sık, ama yıllar oldu girmiyorum sitesine -ki sanal kitap fuarından bile şimdi haberdar oldum, teşekkürler, teşekkürler...- Ve nadir kitap.. Benim yıllarca heryerde -birçok sahaf dahil- arayıp arayıp bulamadığım lise yıllarımın ödünç kitabı Scarlett'i eşim ordan bulup hediye etmişti bana, nasıl sevinmiştim anlatamam.. O gün bugündür bakarım ve arada alışveriş yaparım ben de nadir kitap'tan.. Ve tüm bunları yaparken de her kapanan kitapçıda içim sızlar benim.. Madem öyle git kitapçıdan al.. Ama olmuyor.. "Niye fazla para vereyim ki" canavarı çıkmıyor içimden.. duygu.

yeliz dedi ki...

Baharcım izmirde hangi kitapçılardan alıyorsun? Remzi kitapevini seviyorum ama başka yok. Yky de seviyorum ilgili gleryüzlü personeli var

annegazetesi dedi ki...

Izmir'e ilk geldiğim yıllarda ben de Pan Kitabevi ne giderdim sık sık. Son birkaç yıldır malesef hiç gitmiyorum ben de kitapyurdu'nu tercih ediyorum.

nilüfer dedi ki...

www.okuoku.com fiyat karşılaştırması yaptığında diğer sitelerden çok daha ucuz. Hem de bize artık nerdeyse her siparişte kitap ayracı ve bir hediye kitap yolluyorlar.
Çok iyi kitapları 3-5 liraya yakalayabiliyorsun dönem dönem. Tavsiye ederim.
Eski kitapta da Karşıyaka çarşıdan Girneye doğru giderken Smyrna Kitapevi var(çarşı içindeki değil o daha pahalı), eskisine göre fiyatları artırdı ama güzel şeyler var. Ben tüm Agatha'larımı ordan toplamıştım.
Böyle sıkıntılı ve mutsuz dönemlerde kitaplar iyi kurtarıcı oluyor.

yeliz dedi ki...

Ne güzel olmuş ama ben de çok sevinirdim kesin:) evet ama 35% de az değil be duygu.

yeliz dedi ki...

Aklıma sen yazınca geldi doğru. Bir de iletişim kitabevivar kitabı yayıncısını bilen danışabileceğim

yeliz dedi ki...

Aa bana da hep mail bülten geliyor okupku dan ama hiç alışveriş yapmadım bundan sonra oraya da balacağım çok sağ ol