8 Mart 2014 Cumartesi

Emekçi kadınlar günü

Bugün "emekçi" kadınlar günü yanlış olmasın. Evinde işinde hayatın her alanında emeğiyle var olan kadınların günü. Çok ağır konuşasım var, son on yılda yüzde binlerle ifade edilen kadın katliamı artışından, cinskırımdan bahsedebilirim ama yok hayır bugün canım çemkirmek istemiyor. Bugün annemden sonra, ablamdan sonra, bağda bahçede iki büklüm çalışan anneannemden sonra bana emeğiyle çalışkanlığı ile örnek bir kadından bahsetmek istiyorum. İlkerin annesi. Kör enstitülerinden mezun bir öğretmen annenin öğretmen kızı.


Öğrencilerine matematik öğretmekle kalmamış hayatlarına dokunmuş bir kadın. Biliyorum çünkü tanıştığım insanlara soyadımı söylediğimde "aaa sen onun gelini misin? Çok severim Şükran hocamı..." Diye başladı sohbetlerimiz ve uzun uzun anlatıldı bana şükran hoca. Tüh yav benim de hocam olaymış dediğim çok oldu. Öyle işte... 

Şimdi kitabı var, kitapları... Hiç boş durmuyor, çünkü hala üretmeyi çalışmayı emek vermeyi seviyor. Hala insanların hayatına dokunuyor....

Emeğiyle varolan kadınların, emekçi kadınların günü hepimize kutlu olsun! Hepimize insanların hayatına dokunabilme ayrıcalığı nasip olsun...

2 yorum:

Gulcin dedi ki...

Ne guzel ne guzel. Emek veren ellerinden operim. Bu arada universite sinavlarina mustafa balci kitaplariyla calismistim be hey gidi gunler dedim vallahi yelizcim. Ezberletmeyen ogreten kitaplardir be guzel boyle kitaplarda emek sahibi olmak

Okuyanguzel dedi ki...

Çok şanslısın!