6 Kasım 2013 Çarşamba

Malumatfuruş Yeliz’den alışveriş önerileri

İşten bir arkadaşımın elinde baktım, boyama kitabı gibi bir şey. Şu kız çocuklarının kıyafet tasarladıkları özel kitaplardan. Fotokopi çekecekmiş, bu kitaplar 16 liraymış, zırt pırt talep ediyormuş kızı, para yetiştiremiyorlarmış. Hmm tedbirini gördüm ve arttırıyorum dedim, bizim tek arabaya düşme girişimimizi ve iktisadi getirisini anlattım, canı gönülden tebrik ettiler.
E, n’aparsın devir tasarruf devri, gerçi hangi devir değil ki?

Tek arabaya düşmek => toplu taşıma => kitap okumaya daha fazla zaman ayırma => daha çok kitap alışverişi yapma.
Yok yapmadım, yapmıyorum, aslında yapmak istiyorum ama kendimi tutuyorum. Gerçi ne kadar kitap alırsam alayım eskiden harcadığım mazot parasına yetişmesi mümkün değil ya… neyse…
Kitap konusunda ödünç alma, kütüphane, sahaf ve internet siteleri gibi tasarruf çözümlerine bir yenisi daha dahil oldu. Hediye kazanmak! Sosyal medyayı takip ediyorsanız, pek çok fırsat var. Ben şimdiye kadar üç kitap kazandım bile! 

Doğru kitap seçimi de bilinçli bir alışveriş aslında. Benim önerilerine kulaklarımı ve gözlerimi dört açtığım bazı kaynaklarım (kendilerini bir boş vaktimde ifşa edeceğim:) ) var, mutlaka not alırım. Bir de özel indirim zamanları. Bak şimdi yıllardır İstanbul kitap fuarının bitiminde idefix 50%’lere varan indirimler yapar. Gerçi şimdi el değiştirdi devam edecekler mi bilmiyorum ama son üç yıldır ben bu şekilde alışveriş yapıyorum idefix’ten. Bekliyorum, sabrediyorum, listemi birkaç sitenin sepetine hazırlıyorum ve bam indirimin ilanını görür görmez eğer yeterince avantajlıysa siparişi patlatıyorum.
Tabii iş sadece kitapla sınırlı değil. Saç ve cilt bakımı gibi ürünler de ara ara indirime giriyor. Özellikle Gratis, Bodyshop ve Watsons gibi mağazaları sosyal medyada takip etmekte fayda var. Fazla enerji sarf etmeden haberdar olmak ve bazen alacağın ürüne yarı fiyatına sahip olmak çok kolay.
Market alışverişlerinde ne kadar gereksiz şey varsa alıp döndüğümüzü fark ettim. Hipermarketler tam para tuzağı. Bir süt almaya giriyorsun, torbalar dolusu saçmalıkla kasaya varıyorsun. Sorsan yarısına ihtiyacın yok! Bu anlamda, pazardan ve esnaftan alışverişten şaşmayacaksın abicim! Yapamıyorsan herkesin bildiği gibi listeyle markete girmek ve listeden şaşmamak da bir çözüm, gönül tasarruf istesin, çareden bol ne var :)
Bir de giyimde “zamansız” akımını takip etmek. Yani böyle bir akım var mı yoksa şu anda ben onu totomdan mı uydurdum bilemiyorum. Zamansızdan kastım aslında klasik ve mevsimsiz idi. Bir trençkot zamansızdır yani klasiktir mesela. Ben benimkini yedi yıldır giyiyorum. içinin astarı yırtıldı ama hala üzerimde. Bu tarz bir giyim için satın alınan az miktardaki kıyafet yıllarca hizmet eder. Diğer taraftan mevsimsiz giyim de indirimde inanılmaz fırsatlar yaratır. Misal yazın severek giydiğin şifon elbisenin altına bir çorap, üzerine bir hırka ile pek ala sonbahar ve ilkbaharda (hatta İzmir’de kışın bile) giyebilirsin. Babet de yeni yeni aşık olduğum aksesuarlardan biri. Daha doğrusu mecburen tanıştığım ve ister istemez aşık olduğum diyelim. Kısa boylu olduğum için İlker bana kesinlikle yüksek topuklu ayakkabı aldırır. Ama onların üzerinde metroya yürümek imkansızlaşınca babet ile çözdüm meseleyi. Tabii şimdi yeni sezondan alırsan iki yüz bilmem ne kadar ödeyeceksin, pes! Geçen sezondan beri modeller ne kadar değişmiş olabilir ki? Neticede bir trendsetter değilim, dedim ve yazlık babetlerimle aşk yaşıyorum bu aralar.
Gardırobu çok geniş olanlara bakıyorum, instagramda ikinci el satıyor az giyilmişleri. Süper fikir, benim için mümkün değilse de – kimse almaz oğlum benim paçavralarımı, gardırobumda ilkokulda giydiğim şortum var!  - neden olmasın?  
Geçen sezon Yargıcı’ya indirim zamanı girdim. (Laf aramızda tarzının hastasıyım) neyse baktım baktım, talan edilmiş pek az şey kalmış, pek de pahalı. Bir kolye alıp çıktım. İlker şaşırdı, alsaydın bir gömlek filan dedi. Dedim ki bir gömleğe hem de indirimde 100 TL veremem, sonuçta ben öyle aman aman giyimime dikkat etmem gerekecek bir ofiste çalışmıyorum, onun yerine 20 TL’lik gömleklerimi 100 TL’lik gösterecek 20 TL’lik bir kolye aldım, iyidir iyidir çok bile: )
Demem o ki, kıyafete fazla bütçe ayıramıyorsanız, birkaç zevkli aksesuar dokunuşu ile basic parçalarınızı şıklaştırabilirsiniz.
Malumatfuruş Yeliz’den alışveriş önerileri dinlediniz, esen kalınız…
Unutmadan Başar Başarır'ın öyküleri çok güzel, çok net, hani benim gibi öykü yazarlarından yana bilgi fukurasıysanız dikkate alınız, henüz tanışmadıysanız derhal tanışınız.

7 yorum:

saricizmeli dedi ki...

tchibonun indirimlerini de kaçırmamak lazım derim:)
bu arada nerde oluyor bu kitap çekilişleri?

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Yeliz allahtan eşim blog okumuyor.Çok kötü bir örneksin :p

Nil dedi ki...

Düşeş mi? Asla beni bulmaz. Kazıklanmazsam rahat edemem ben.

yeliz dedi ki...

Aa evet tchibo da severim:) bumerangnet instagramda. Ben oradan kazandım:) sanırım blogunun yazarkafe yazarı olması gerekiyor katılım için.

yeliz dedi ki...

Aa bi de doğan kitap facebookta cuma günleri kitap hediye ediyor ben daha kazanamadım:(

yeliz dedi ki...

Hahah evet arkadaşlarımın kocaları çok destekler beni:)

yeliz dedi ki...

Yok yok sen benim önerileri dinle bak katiyen kazıklanmazsın