2 Ekim 2013 Çarşamba

Türkiye'yi izlediniz.

Arca babasının göğsü ile göbeği arasına yatmaya bayılır. Ölmek üzereyken tam da oraya yatmaya alışmış oğlanın babasının tabutuna yine öyle kafasını koyması... Çok hazırlıksız yakalandığım bir sahneydi. Yerin altında ilerlerken metronun diğer yolcuları gözyaşlarımı görmesin diye güneş gözlüklerimi taktım. Çenemden süzüldü, gören oldu mu bilmem. 


Çok boktan bir ülkede yaşıyoruz. İki beden büyük filan geldiğimden değil arkadaş harbiden çekilecek memleket değil. Ercan Kesal'ın nasıl baş ettiğini düşünüyorum cidden, okuduklarımla başa çıkamazken ben, adam bunları nasıl atlatır? Kendini asan şizofren yorgancının hediyesi yorgana nasıl sarılsın bir daha? Dirsek diz pozisyonunda duran birine nasıl bakabilirsin o çocuğun o şekilde durmak zorunda kalmış olduğunu anladıktan sonra?

İlkere günler sonra anlatırken yine ağladım, önce telaşlandı, sonra neye ağladığımı anlattım dilim döndüğünce, hıçkıra hıçkıra. Aç televizyonu haber izle, dedi. Ben bu adamın düz mantığının hastasıyım! Bu kadar aslında. Aç televizyonu izle, hepsi ve daha fazlası. Nerden baksan beş senedir üçüncü sayfa haberi okumuyorum ben. 

Peri Gazozu aşırı doz bir üçüncü sayfa haberi kolajı. Tek eksiği günümüzden insan manzaraları, hani şu doktor öldüren, doktor tartaklayan... Vaktiyle saygısızlık olmasın diye ölüsünün hesabını sormayan Anadolu insanı şimdi acilde doktor bıçaklıyor. Bunu bir tarafa koyarsan...

Peri gazozu, bizim gerçeğimiz. Paketinin içine tükürdüğümün türkiyesi o kitap. Sen paket üstüne paket aç, sandık üstüne sandık koy, demokratikleşme oyunu oyna. Kendin oyna kendin inan. Eğitmedikten sonra halkını, dünün sandık demokrasisi bugünün paket demokrasisinden öteye geçmez. Var ya şeytan diyor....

8 yorum:

Lale dedi ki...

iyiki okuduklarımı unutuyorum Yeliz...Yoksa bunlarla baş edemezdim...Peri Gazozundaki ölümün bin çeşidi beni ölmekten daha çok etkiledi..

iştemutluluk dedi ki...

Ben Kürk Mantolu Madonna yı okuduktan sonra kalbi sıkışan insan,sanırım Peri Gazozu nu asla okuyamayacağım.Türkiye nin halini gördükçe içim acıyor,tarihteki örneklerini kitaplardan okudukça nefes alamıyorum.Çocuk kanalları izlemekten resmen beynim uyuştu,sırf haberleri özellikle de 3.sayfa haberlerini görmeyeyim diye

Tuten dedi ki...

Ben tatilde okudum her gün ağladım güray da ulan TV seyretmezsin bu yüzden tatilde mi okuyacak bu kitabımı buldun içimi kurutttun kadınnnn dedi :)
Ve ben de yaşamayamaz daima bir yanım eksik kalırdım okunurken edindiğim dertlerden bir kez daha utandım

Berceste dedi ki...

Goodreads'de beni ekleyen kim diyordum meger cok eski dost imis :) Peri Gazozu bu bulmacayi cozmeme yardimci oldu :)
Diger yandan babamin eski bir doktor arkadasina hasta yakinlari bunu iyilestir, olurse gazetede birlikte ilaniniz cikar demisler. Iyilestir dedikleri hasta akciger kanseri! Dediklerini de yaptilar. Hasta ile doktorun ilani ayni gun ayni gazetede cikti! :( Manset hasta yakini doktoru oldurdu seklinde idi...Nasil hasta ruhlar bunlar :( Allah hepimizi bu hasta ruhlardan uzak tutsun :(

yeliz dedi ki...

Off lale ablacım keşke ben de unutabilsem:) çok iyi bir özelllik bu

yeliz dedi ki...

Yok okuma o zaman cidden üzülürsün bir yerlerde bişeyler oluyor biliyoruz ama okudukça daha çok yaşıyor insan ya ne bileyim öyle işte

yeliz dedi ki...

Tüten ne yaptın resmen sabote etmişsin tatili:))

yeliz dedi ki...

Hehe profil resmindeji kuştan tanıdım:)
Kendime gelemedim berceste nasıl bir ülkede yaşıyoruz anlamıyorum