20 Eylül 2013 Cuma

Çocuk kitapları : Arca'nın kitaplığı +2 yaş vol.1

Günün çorbası hiçbir fedakarlıktan kaçınmayarak bugüne kadar sır gibi saklanan Arca'nın kitaplığını siz sevgili okuyucularının hizmetine sunuyor!! Sağ olun var olun!

Allah biliyor ya öyle sır filan yok yav, anası kendi okuduklarını sayıp dökmekten bebesinin kitaplığından bahsetmez olmuş. Bunu fark edenler de uyarmış, bir tavsiye et bir liste ver demişler. Olay kısaca bundan ibaret bacım. Yoksa dükkan senin. 

Ya ben bir de boyuna çuvallıyorum ya bu analık işinde, becerebildiğim bir kitap seçme işi var onu da böyle hava atar gibi yazmak kanıma dokunuyor. Ama yok hizmet hizmettir, bu kitap işi tavsiyeyle oluyor kendimden biliyorum. Anası bu yer cücesine neler okuyor merak eden buyursun, merak etmeyenin canı sağ olsun. Öyle liste verip geçmeyeceğim ha, birkaç kelam edeceğim sonra ay tüh okuyaydım der üzülürsün benden söylemesi.

Bu arada unutmadan, kitapların çoğunu Arca henüz 2 yaşına gelmeden almıştık. O da bir kitap manyağı olarak hepsini sevdi okuttu. Yani Arcaya kalsa kitaplığın tamamı 2 yaş grubu olur. Ben listeleri naçizane "çocuk kitapları eleştirmeni" (ulen var ya onurlu davranacağım diye bana eleştirmenlik ünvanı veren kurumu yandaş medya diye bıraktım ya ne kişilik sahibi kadınım yav:P) kimliğimle objektif bakış açımla yaş gruplarına ayırdım. Yani nazik totomdan salladım. Artık bakın araştırın anacım (linklerini filan veriyorum, kitap isimlerinin üzerine tıklayın) tutturamadıysam affola.

1. “Hayvanlarla Öğreniyorum” serisi

Arca’nın kitaplığında bu seriye ait üç kitap var.




Kitaplar katlanabilir sayfalardan oluşuyor. Soyut ve somut kavramları, bilmece ve tekerlemelerle öğretiyor. Resimler çok başarılı. Tek sorun kafiye uydurmak için bazı çeviri hataları yapılmış (mesela fok balığı ve benzer şekilde balinayı balık olarak yazmış olmaları…). Görmezden gelebilirseniz, sorun yok : )

Arca çok eğleniyor. Hala ara ara okuyoruz. Bir ara bilmeceleri ezberlemişti.

Yazar: Svjetlan Junakovic

Tudem Yayınları

2. Koyun Russell

Koyun Russell kurbağapoposu çayırında yaşamaktadır. O gece bütün koyunların poposunda çoktan pireler uçuşmaya başlamışken Koyun Russell bir türlü uyuyamamaktadır. Akla gelebilecek her yolu dener, bir türlü uykuya dalamaz. Sonunda uykuya dalmanın yolunu bulur. Bu defa da bütün diğer koyunlar erkenden uyandığında bizim Russell bir türlü uyanamaz.

Koyun Russell sadece çocukların değil, büyüklerin de bayılacağı acayip sevimli bir karakter.

Metinler fazla uzun değil, bu sebepten dikkati hızlıca dağılan 2 yaş grubu için çok uygun bir kitap.

Resimleri eğlenceli. Bir de canlandırma yapabilirseniz, katıla katıla güleceklerine garanti veririm.


Yazar: Rob Scotton

Mandolin Yayınevi

3. Bil bakalım seni ne kadar seviyorum

Küçük tavşan büyük tavşanı ne kadar sevdiğini anlatmanın bir yolunu arıyor. Aramaktan yorgun düşünceye kadar uğraşıyor.

Pastel tonlarındaki resimleriyle tam bir uyku öncesi kitabı. Arca ile bazen birbirimizi ne kadar sevdiğimizi bu iki tavşan gibi akrobasi yaparak göstermeye çalışıyoruz. Serde sakarlık var malum, bir taraflarımı sürekli morarttığımı söylememe bilmem gerek var mı? Bil Bakalım Seni ne Kadar Seviyorum? Kolumu kıracak kadar:))


Yazar: Sam McBratney

Tudem

4. Yaramaz Fındık

Allahım o ne içli bir hikayedir. Allahım o nasıl dokunur adama. 2 yaş grubuna aldım ama parçalayasıya kadar okuduk, hala okuyoruz. Zamansız bir sevgi öyküsü.

Yaramaz Fındık yağmurlu bir sabah okula gitmemek için oyalanıp duruyor. Annesinin sabrına şapka çıkaracağınız numaralar çeviriyor. Eh sonunda haliyle geç kalıyorlar. Yağmurun altında koşarlarken Fındık’ın tavşanı düşüyor. Fındık tavşanını kaybettiğini düşünüp ağlamaya başlıyor. Ve…

Her seferinde masalın sonunda birbirimize sarılıp öpüşmenin keyfi paha biçilemez.

Pastel renkleriyle, yumuşacık sevgi öyküsüyle tam bir uyku öncesi kitabı.


Yazar: Miriam Moss

İş kültür yayınları

5. Teker teker tekerleme

Çocukların konuşmaya başlama döneminde şarkıların ve tekerlemelerin çok önemli olduğunu duymuştum. Bu kitap bizim çocukluğumuzun tekerlemelerinin neredeyse tamamını toplamış. Ben o iğrenç sesimle melodisiyle söylediğimde bile Arca ağzı açık dinliyordu. Çok değil biraz müziğe yeteneğiniz varsa, sizin evin cücesi hastası olacak bu kitabın.

Bu arada hala bayıla bayıla okuduğumuz kitaplardandır, söylemeden geçmeyeyim : )

Kırmızı balık gölde

kıvrıla kıvrıla yüzüyor…


Çitlembik Yayınları


6. Uykusuz bir gece

Geç olmuştur. Bay Ayı, bayan ayı ve bebek Ayı uyumak için odalarına çıkarlar. Gel gör ki Bay Ayı bir türlü uyuyamamaktadır. Ne yapsa nereye gitse uykusunu kaçıracak sesler peşini bırakmaz ve ancak sabaha karşı uykuya dalabilir.

Bay Ayı’yı bir türlü uyutmayan sesleri canlandırarak çıkardığınızda sizin evin cücesi de bizimki gibi ilgiyle dinleyecek, eminim. Kitabın bir sayfası siyah beyaz bir sayfası renkli resimlerle hazırlanmış. Metinler kısa ve canlandırma yapacak pek çok imkan sunduğu için dikkatleri hızıca dağılabilen 2 yaş grubuna hitap edecek bir kitap.

Yazar: Jill Murray

Mandolin Yayınları

7. Aya Yolculuk

Bebek Ayı sorar: “Aya gidebilir miyim?” 

Devamını buradan buyurun:

"Bebek ayının annesine sorduğu bu soruyla başlıyor her şey. “Hayır” diyor annesi, önce bir roket lazım Ay’a gitmek için.
Küçük bir çocuk için ne kadar zor olabilir ki roket bulmak? Hatta uzay botları ve uzay başlığı?
Birazcık hayal gücünün bulup çıkaramayacağı hiçbir şey yok.
Nitekim Bebek Ayı mukavva kutudan bir roketin içine biraz yiyecek koyuyor ve vuuuuummmm geceye uçuyor. Yükseğe daha yükseğe… Yolda bir baykuş ile karşılaşıyor. Birlikte seyahate devam ediyorlar, ayda bir piknik yapıp geri dönüyorlar.
Metinler kısa, akılda kalıcı. Öyle ki ben ezberden noktası virgülüne kadar söyleyebiliyorum tüm kitabı. Tabii bunda Arca’nın milyon defa okutmasının da etkisi yadsınamaz.
Özellikle “çocuğum bir yaşını geçti, bebek kitaplarından öykülere geçmek istiyorum ama uzun kitaplardan da çocuğum sıkılacak diye endişeleniyorum” şeklinde düşünenler için tam isabet bir seçim!
Kitap bir sayfa siyah beyaz, bir sayfa renkli çizimlerle resmedilmiş. Metin kısa evet ama resimlerle öykü devam ediyor ve eğer siz de hayal gücünden yana zengin bir ebeveyn iseniz öyküyü istediğiniz gibi uzatabilirsiniz."


Yazar: Jill Murray

Mandolin Yayınları

8. Yavru Baykuşlar

Yavru baykuşlar bir gece annelerini çok merak ederler. Bir daha hiç dönmeyeceğinden endişelenirler.

Yavruların endişelerini dile getiren yumuşacık sıcacık bir kitap.

Daha önce yorumlamıştım, buraya bir tık

Sonunda “Annemi seviyorum” kısmında tabii ki cıcığımızı çıkarırcasına sarılıp öpüşüyoruz ve hala en sevdiğimiz kitaplardan.

Martin Waddell

Kır çiçeği yayınları


9. Tübitak Erken Çocuk Kitaplığı serisi

"Diş hekiminde"ile başladık seriye. Anneleri iki çocuğunu diş doktoruna götürüyordu, çocuklardan birinin dişleri sağlıklıyken diğerinde çürük tespit edilmişti. Çürük dişe dolgu yapıldı, çocuklara dişlerini düzenli fırçalamaları önerildi .

Arca bunu çok sevince hemen Doktorda’yı da aldık. Ben bunu daha bir çok sevdim. Anne çok sevimli, çocuklar acayip tatlı. Doktor korkusu olan çocuklara iyi geleceğini düşünüyorum, zira normalleştiriyor muayeneyi. Hatta kendi muayenesiyle karşılaştırıp anlatarak korkulacak bir şey olmadığını anlamasını sağlayabilirsiniz.

Serinin Hastanede kitabına elim varmamıştı, almamıştım. Hastanede geçirilen haftalardan sonra ameliyat da gündeme gelince tabii ki aldık.


Yazar: Anne Civardi

Tübitak yayınları


10. Tübitak serisi

Gölde ile başladık. Yok lan Rüzgarlı bir gün müydü? Yok yok Göldeydi sanki.

Ne haltsa! Zira nasıl başladık hatırlamıyorum ama serinin tamamı bizde var. Hala okuyoruz maalesef, maalesef diyorum çünkü 10 tane filan var, hiç bitmiyor.

Neyse ki metinler kısa, resimler nefis…

Arca’nın dönem dönem bayıldıkları oldu, mesela Ay’da, mesela Çiftlik’te… Hepsini çok severek dinledi, ara sıra açmış önüne resimlerine bakarken yakalıyorum cüceyi.  Fiyatları da oldukça uygun. Yav bir de acayip şeyler öğreniyor insan, öğrenmenin yaşı yok! Pavurya mı ne onu öğrendim ben mesela, süper yav!

Bizdeki kitapların listesini de vereyim yanlarına yıldız koyduklarım Arca tarafından en en en biçok sevilenler.

Gölde * : Çok canlı resimleri var, kurbağanın larvadan iribaş ve kurbağalığa uzanan öyküsü
Rüzgarlı bir gün* : yel değirmenleri, uçurtma... Pastel renkler kısa metinler çevir çevir oku:)
Karlı bir gün* : kar tanelerinin dans ettiği sayfada oturduğu yerde oynardı Arca. O vakitler pek hımbıldı garibim. 
Yağmurlu bir gün*: çocuklar çok sevimli hepsin
Ay’da*: pek renksiz bir kitap olmasına rağmen Arca çok sevmişti.
Çiftlikte*: iki çocuğun yaptığı çiftlik işleri çok ilgisini çekmişti. Sonunda çiftlikte yaşamak ister miydiniz sorusu var, Arca eveti patlıyordu:)
Yuvada: cıvıl cıvıl ama Arca çok sevmedi sanki.
Deniz kıyısında*
Yeraltında* : Arca’nın ilk 4 heceli sözcüğü bu olmuştu Yer altındaaa talep eder idi hey gidi yer cücesi
Güneşli bir gün


Eylemlerim sürecek! Nihohahooooo

8 yorum:

Burcu.. dedi ki...

Bahsettiklerinin hepsi var sadece Tübitak serisini hiç ama hiçç okutmadı. Yağmurlu bir gün ve rüzgarlı bir gün'ü almıştım. İkisinde de 3.sayfaya bile geçemedik.
Bizdeki Yaramaz Fındık "El yazısı öğreniyorum" serisinden. 2,5Tl'lik kitaplardan yani. Ama normal boy kitabı da varmış sanırım. Ordaki tavşana özenip minik bir köpek edindik sayesinde, 1,5 yıldır bizimle kendisi :)))
O tekerlemeleri ise tekerler kovalasın. Hepsini söyletiyor bi de üstüne "senin sesin birazcık çirkin ama anne" diyor. Nankör heriff:))

Unknown dedi ki...

Çok güzel ve faydalı bir liste olmuş, teşekkürler. Ben aslında Arca'nın kitaplığının fotoğrafını da merak ediyorum :) Koyun Russell benim de favorim..
Sevgiler, iyi okumalar :)
* Yaramaz Fındık gözüme hiç çarpmamıştı, meraklandım şimdi :)

yeliz dedi ki...

Ooo sizin kitaplık da kalabalık desene:) her çocuğun zevki ayrı oluyor cidden.

yeliz dedi ki...

Hemen vereyim fotoğraf linkini gerçi bu halinin üzerinden bile epey geçmiş:)
http://gununcorbasi.blogspot.com/2012/01/iki-dolap-kitap.html

Unknown dedi ki...

Aaa bu süper bir tesadüf oldu, biz de o yarışmaya katılmıştık Lokum'un kitaplığı olarak,hatta şurada da yazmıştım: http://2balik1kedi.blogspot.com/2013/09/bir-dolap-kitap-bdk-ile-nasl-tanstk.html
Kitaplık sade bir renk olunca kitaplar daha ön plana çıkıyor sanırım,size de mutlu okumalar
*Sağ üstten 2 .raftakileri ben de çok seviyorum :)

Unknown dedi ki...

2 yaş kontrolü için Ada kızı doktora götürdüğümde dil gelişimini pek bi iyi buldu, "neden hocam?" dedi "sizce neden?İşiniz gereği özel bir program mı uyguluyorsunuz", ben tabii başladım sıralamaya, hoş aslında sıralanacak birşey de yoktu, zaten Ada kız annanesi ile bütün gün ve dil gelişiminde en büyük katkı annnesinin bıdı bıdı herşeyi anlatması ve kitaplar dedim. Bu sefer de "niye Ada kuşum kitap seviyor da bilmem ki sevmiyor, düşkün değil o kadar?" diye sordu ve kendi cevapladı, saolsun beni hiç yormaz doktorumuz:) "Çünkü evde kitap okunduğunu görüyor, siz ona kitap okusanız ama kendiniz kitap okumasanız bu iş olmazdı hocam" dedi. Ehh ne diyim hakkı var, Ada' da bir annane var ki elinden kitap eksik olmaz, ben desem çabalıyorum bu iş güç arasında, babası okumaz ama o da doktoradan dolayı ders çalışıyor en azından( yoksa okumuyor diye bıd bıd konuşacağım:))
velhasıl sen Yeliz'in kitapları diye başlık açmasan Arca'nın kitapları da olmazdı Yelizcim, Arca'da büyük ihtimal armut dibine düşer şeklinde bir kitap kurdu olup çıkacak hatta çıkmış bile:)

yeliz dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum. Eğer kitap o evin içinde pkunmasa bu kadar ilgi duymazlar. Çocukların hızlı konuşması için çenebazlara ihtiyaçları var kesinlikle:) arcaya bakan herkes allahtan çok gevezeydi:)) bir de senin annen çok acayip yav:))

Unknown dedi ki...

Yelizcüm senin yazını paylaşmıştım facebookta Amerika da yaşayan bir arkadaşım okumuş ve çok yararlanmış. Tam da bu aralar ihtiyacı olan bir yazıymış, malum çift dillilik olayından dolayı, sanada haber vereyim dedim, namın Amerikalara kadar yürümüş:))