20 Mayıs 2013 Pazartesi

John Fante, Toza Sor

Garip ama gerçek! Bir gün facebook’ta birinin durum güncellemesinde kitaptan bir alıntı okudum, vuruldum. Neden kimse bana daha önce John Fante’den bahsetmemişti?

Kinci değilim. Bu yamuğu hemen unuttum ve gugılladım, “John Fante, Toza Sor”. Patır kütür çıktı bilgiler… Bukowski’nin taptığı adam! Bukowski’nin yere göğe sığdıramadığı ilham kaynağı yazar! Ve Bukowski’nin önsözünü yazdığı kitap!

Kalp atışlarımın hızlandığını inkar edecek değilim. Kitap kokusunda huzuru bulanlardan başka kimse anlamaz ruh halimi. Geri kalanların canı sağ olsun.

İnternetten verdiğim sipariş çok geç geldi, belli ki baskısı pek nadir. Olsun, bekledim.

Ruh sıkıntısının tavan yaptığı günlerde başka bir kitapla arasında seçim yapmakta zorlandıysam da uzun sürmedi, zira ilk birkaç sayfayı okudun mu Arturo Bandini’ye şefkat duymaya başlıyorsun, bazen de gıcık oluyorsun, sonra bir ara nefret ediyorsun. O kadar gerçek bir adam çünkü.

Gerçek.

Anlatımı ise yalın.

Nasıl anlatılır, dilim dönmüyor. Okuyanda “bu kitabı ben yazmış olmak isterdim” hissiyatı peyda oluyor.

Kitaptan…

"...uzun parmaklarını aç ve yorgun ruhumu geri ver. ağzınla öp beni çünkü açım meksika ekmeğine. burun deliklerime yitik kentlerin kokusunu üfle ve ellerim unutulmuş bir güney sahilini ardıran beyaz gerdanında, ölmeme izin ver. şu uykusuz gözlerimdeki özlemi al ve bir güz tarlasında uçuşan kırlangıçları besle onunla çünkü seni seviyorum, camilia, ve adın dönmeyen sevgilisi için son nefesini verirken gülümseyen prensesin adı kadar kutsal..."

9 yorum:

Unknown dedi ki...

şiir tadındaymış..listeye eklemeli, eklenmeli:)

Selen dedi ki...

Ah bir de "Hayat Dolu"yu okusanız... John Fante'nin karısının hamileliğini anlattığı acaip esprili ve güzel bir kitap. Arturo Bandini yerine kendi hayat hikayesini anlatıyor, ben bayılmıştım.

laleninbahcesi dedi ki...

ya Yeliz,ben ne çok döndüm bu kitabın etrafında ama aldırtmak sana kısmetmiş:)

Tuten dedi ki...

OFff beni bunalıma sürükliyorsun kitap okuma hızınla. Ben 3 sayfa okusam ay ay ay çok okudum diyorum ki gecede 2 kitap bitiren biriydim çocuk olayı beni bitirdi :(

Deli Anne dedi ki...

şimdi bu john fante de güney Amerikalı mı? Şayet öyleyse helal olsun diyeceğim artık... çok keyifli, akıcı oluyor benim tüm bildiklerim ki galiba bu da öyle.. Selen'in yazdıklarından bile onu aldım:)

yeliz dedi ki...

evet evet kitap kulübü için düşündüm ama zorbadan sonra vazgeçtim:)

yeliz dedi ki...

selen çok teşekkürler hemen attım listeye:)

Lale ablacım kesinlikle!! çok seveceksin.

Tuten bakma ben de son bir senedir hızlanmışım. yakında eski formuna kavuşursun hiç dert etme:)

Deli annem, John Fante İtalyan asıllı Amerikalı. Kitaptaki karakter de İtalyan ve Meksikalı bir kıza aşık oluyor. ay uzatmayayım hastalıklı nefretli acayip bir aşk. pek anlatamıyorum (hayret benim gibi bir gevezenin dili tutuluyor) oku sen oku bayılırsın

Unknown dedi ki...

yok yok ben senin alıntından pek bi sevdim, zati Bukowski'nin yeri de ayrıdır:) Zorba için de olumsuz değilim o kadar ümidini kesme:))

Adsız dedi ki...

Katil ya da barmen ya da yazar, ne olduğunun önemi yoktu; kaderi hepimizin ortak kaderi, onun sonu benim sonumdu; ve bu gece, pencereleri kararmış bu kentte onun ve benim gibi milyonlarca insan vardı; ölmekte olan çimen yaprakları kadar ayırt edilemez milyonlarca insan. Yaşamak yeterince zor, ölmekse büyük işti.