27 Aralık 2012 Perşembe

Ev yapımı tagliatelle

6 yumurta, 1 kilo un, 1 çorba kaşığı tuz...

hatırladığım bu! malzeme mühim değil! mühim olan stresini hamura atabiliyor musun?

eski yazıları fotoğrafları karıştırırken annemin seneler önce aldığı makarna makinasını buldum. Evet makinada kesiyorsun aman da ne kolay diyorsun ama öyle değil işte. Yoğuracaksın hamuru.. Hayat seni nasıl yoğuruyorsa nasıl sertleştiriyorsa, sen de hamura aynı muameleyi çekeceksin abicim.



Akıp gidecek stresin altı yumurtanın bir kilo un ile karışmış haline.

Hamuru hemen kesmeyeceksin önce incelteceksin sonra tekrar açıp tekrar incelteceksin. İşlemleri ne kadar çok tekrarlarsan o kadar lezzetli olur makarnan!

Zahmetli ama sonuç mükemmel!

Makarna demişken, bizim yer cücesi allah seni inandırsın her akşam ana yemeğin ardından makarna istiyor. Bazen "kafana göre takıl" diyor bazen spagettide diretiyor. Makarna pişirme konusunda zirveye oynuyorum. Profesyonel İtalyan aşçılar bile benim kadar sık makarna yapmıyorlardır. Hayır bir şey değil bu ev yapımı tagliatelle'ye bir dadandı mı her hafta toptan makarna hamuru yoğurtur yeminle insanlıktan çıkarır. Aman diyim barilla candır!

Bu arada kendime yuh demek istiyorum, domates sosuyla bir cinayet işlemişim resmen! Halbuki bu makarnayı kremalı bir sosla evlendireceksin ki namusu kurtulsun... Değil mi ya?

14 yorum:

Gulcin dedi ki...

yeliz kesinlikle katiliyorum sana hamur kadar guzel bir sey yok. O yuzdendir ki bizim evde habire pogaca yeniyor. eh ben ev yapimi makarnaya girisecek kadar cesur degilim :) bir lazanya yapmisligim var acip ama o kadar da kaldim ben :)

ruhdagı dedi ki...

Şahane olmuş ama dediğin gibi kremalı bir sos olaydı Arca senin yakandan hiç düşmeyebilirdi :)
Makarna yenmez mi? Tok karna bile yerim :D

Fatma dedi ki...

Valla bravo:)

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz bu diyet ayağına bi doya doya makarna yiyemedim. Şöyle salçalı kıymalı bir spagetti favorimdir.

sıradan biri dedi ki...

harika gözükyor!

kuzunun annesi dedi ki...

oy oy oyyyyy

Elif dedi ki...

Cok bastan cikarici :))

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor.Ellerine sağlık. Ege yiyecek olsa razıyım her hafta yapmaya.Ama biliyorum ki o ucundan tırtıklayacak , kalanı soydanla biz götürücez.Evde yapılan her hamurişinde olduğu gibi :)

yeliz dedi ki...

Bakma ben de bunu tek başıma yapmadım annem ablam ve hatta yeğenim bile yardım etmişti:)

yeliz dedi ki...

Arca zevksizi sade seviyor makarnayı:( öperim

yeliz dedi ki...

Ay sorma lale ablacım ben de bayılırım

yeliz dedi ki...

:) tşk

yeliz dedi ki...

Hayat elif yapayım havrım size de:)

yeliz dedi ki...

Şafak hayır olama z makarna sevmeyen tek çocuk ege olmalı allah kolaylık versin yav çok zor