Yazılar posta kutuna gelsin mi?

2 Kasım 2012 Cuma

Uyku pelerini - uykuda üst açma sorunlarına mucize çözümler

Üstünü açmayan çocuk var mı? Varsa niye o benim çocuğum olmadı da bu Arca denen velede kaldım ben? Bu üst örttürmeme üst açma olayına acayip kılım. Üşüyorsun işte düdük ört şu üstünü! Ben bizzat yaz kış boğazıma kadar üzerini örten birisi olarak bu saçmalığa anlam veremiyorum.

Uyku tulumları iyiydi. Giydiriyorduk bebekken, üstüne de iki kat tamam! Derken pazarda satılan içi elyaflı kalın penye yelekleri keşfettim. Tamam dedim bebemin üst örttürmeme sorunsalına çözüm bulduk.

Yok olmadı, zira pijamaları belden rahat alıyorum, hop beli sıyrılıyor. Her Türk annesi gibi belin açılması olayına da ayrıca kılım. Soğuğu kapıyor tabii. Annem sağ olsun pazardan astronot uyku tulumlarından aldı ama Arca’ya giydirdiğim gün ecel terleri döktü yavrucak, malum bizim ev kışın bile susuz hamam! Eh her saat başı kalkıp da beli mi açıldı, yorganı mı attı diye uyanamam vallaha. Yok artık askere gidecek velet, ben hala gecede beş posta kalkacağım? Hiç kalkamam. (bıkmışım bu arada içimi döküverdim)

Derken pratik anne pratik çözümüyle sahne aldı.

Uyku battaniyesi. Link burada, güzel güzel anlatıyor nasıl yapıldığını. O anlatıyor da mühim olan yapabilmek. Hatta öncesinde Arca’yı ikna edebilmek. Zor olur sanmıştım ama en kolayı Arca’yı ikna etmekti. Zira bu bir “uyku pelerini” idi ve bunu giyen çocukların rüyaları hep çok güzel oluyordu. Yedi bizim saf oğlan, illa ki dik dedi.

Bende dikiş makinası yok tabii. Çeyizimden gelme bir dikiş kutusu var ama, içinde iğne iplikten gayri bir şey yok! Düğme filan dikebilirsin ancak. İnce bir battaniye, biye olarak kullanılacak saten kurdeleler biraz da uyduruktan manuel makine dikişi ile kotarırım sandım.

Fena da olmadı ama büyük kesmişim. Yok olmadı, sırttan bir dikiş daha attım, olmadı ön parçaları biraz daha daralttım. Biraz daha kurcalasam telef olacaktı, durdum. İkinci kurdeleleri Arca araklayınca o an üzerimde olan pijamamın kurdelesini kesip diktim. (prtaik çzöümlerde pratik anneyle yarışırım:P) Bu sebepten alttaki bağcık kırmızı oldu maalesef.

Boyun kısmı bizim oğlanı gıcık etti, bir makas da oraya attım tam oldu. Bak kaç gecedir beli açıldı, üstünü örttürmedi derdi yok, mis gibi uyku pelerini ile mis gibi rüyalara dalıyor.

Şimdi ben bu ibret verici derecede korkunç görünen pelerinin fotoğrafını niye koyuyorum, niye anlatıyorum bunları uzun uzun? "Pratik anne pratiktir, hamarattır yapar" deyip pes etme güzel bacım, ben yaptığıma göre üstelik bu kadar iğrenç yaptığıma göre ve üstelik de bu iğrençliğe rağmen benim bebem öle bayıla kullandığına göre sen de yaparsın güzel bacım, hiç büyütme!

5 yorum:

  1. Ben yorgan veya pikeleri enine örtüyorum üstlerine. Uzun kısmı yanlamasına duruyor yani, gece uyurken sağa sola dönünce bellerine dolanıyor örtü üstleri açılmıyor o zaman. Biraz dolma gibi oluyorlar ama ne yapayım ben ancak bu şekilde çare bulabildim üst açılması olayına yoksa aklını kaçırmamak elde değil valla. Biraz daha uzadıklarında ayakları dışarıda kalmaya başlayacak biliyorum artık o zaman da başka bir şey düşünürüm :P

    YanıtlaSil
  2. http://www.annelikokulum.com/2011/03/gece-yatarken-uzerine-ne-ortmeli.html#.UJeds4Zj2PY sevgi ile kalın bu da benim çözümüm.Yeni dikmeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  3. Türkiye'de en ucuzu 80-90 TL'ye satılan uyku tulumlarını ablam amerika'dan en fazla 10-12 dolara alıp getiriyor her sene... Kızım yaklaşık 1,5 yaşlarındayken ablam hala amerika'ya gidememişti ve biz de bir süre ne ile idare edelim diye düşündük... En sonunda eşimin süeterlerinden birini giydirdik pijamasının üstüne, bileklerine kadar iniyordu ve adeta bir battaniye giymiş gibi oluyordu... Kendisinin de bir itirazı olmayınca bir iki ay böyle idare ettik, sizin yöntem de iyiymiş, paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Selamlar ben Mont giydiriyorum. Kışlık Mont. Üstü açık yatırıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Dün görme engelli bir anneyle tanıştım ve çocuk yetiştirmenin zorluklarını konuşurken anlattı. Biri 7 diğeri 4 yaşında iki kızı varmış ve ikiside birkez bile antibiyotik kullanmamış (benim 1 yaşındaki oğlum 3 kere kullandı ) gece üşümez yada terlemezse hasta olmuyolar dedi. Uyku tulumuyla sıkılıyor ve ağlıyor battaniyeyle de üzerini açıyo bizimki çaresiz kalıyorum dedim bana harika bir öneride bulundu. Büyük bir battaniye ile beşiğini çadır haline getir evin soguk olduğunu düşündüğünde ayak ücuna da sıcak su torbası koy böylece hem içerideki ısı sabit olucak hem ayağıyla yada dönerek üstünü açamıyacak hem de uyku tulumuna sıkışmak zorunda kalmayacak. tabiki temiz hava girecek kadar mesafe bırakılacak tabiki. Bana çok mantıklı geldi. Belki birilerinin işine yarar diye paylaşmak istedim. Sevgiler.

    YanıtlaSil