26 Ekim 2012 Cuma

Bayramlık

Bayram ruhuna uygun temiz temiz giydirdik Arca'yı...

Demişken biz Arca'ya hiç bayramlık almıyoruz yav. Bizim çocukluğumuzda bayramlık çok önemliydi. 5 yaş civarı alınmış bir bayramlık elbisem vardı, hala her detayını hatırlarım. Açık pembe, kolsuz (demek o yıllar yaza geliyormuş bayramlar) üzerinde minicik beyaz puantiyeler. Kol ağızları ile etek uçları fistoluydu. Elbiselerimizi umumiyetle annem dikerdi ama o pembe bayramlık butikten alınmıştı. Altınpar vardı bizim zamanımızda Alsancak'ta. Ceylan bebe filan çok sonraları çıktı. Bayramlıklarımız buradan alınırdı. Bayram dışında oradan alışveriş yapmaya pek kimsenin gücü de yetmezdi zaten. O bayram beyaz bilekten bağlama ayakkabılarım da olmuştu.
Eminim o elbisenin öncesinde ve sonrasında defalarca bayramlık alınmıştır ama neden bilmem o kalmış aklımda.

Biz almıyoruz Arca'ya bayramlık. Sadece temiz düzgün giydiriyoruz. Bunun artık zırt pırt kıyafet almakla, kıyafetleri hep hazır almakla ilgisi var bence. Eskiden annem kendi dikerdi bize, sadece bayrama özel hazır alınırdı. Şimdiki gibi zilyon tane yedek olmazdı, bir iki takım kıyafetle yazı kışı geçirirdik. Bayramlık almak özeldi. Ucuz da değil o yıllar. Şimdi pazardan üç kuruşa bulabiliyorsun.

Bayramlık almıyoruz ama bayram ruhunu yaşatmaya çalışıyoruz. Zengin sofralar, bir araya gelmeler, el öpmeler... Arca bile bayram akşamına kendini gündüzden hazırladı. Katiyen uyumam dediği öğle uykusuna sırf Duru ile kuduracak diye gönüllü yattı.

Muhabbetleri süper:)
A: Dulu sen kaç yaşındasın?
D: on bitti oğlum on bir oldum
A: vuuuuuuu (bu ara vay canına ünlemi bu)

Y: Arca biliyor musun Duru İngilizce biliyor, sayıları da biliyor.
A: VUUUUUUUUU
D: Ohooo ben bu sene milyonları öğrendim olum!!
A: ????
Arca & Duru bayram hatırası:)

8 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

vuuuu, ne yakışıklı olmş bayramda Arca dostum...

Benim hiç unutmadığım bayramlığım ise, lacivert kadife jile içine giyilmiş portakal renkli bluz... Jilenin yaka cebinde portakal rengiçiçek işlemesi vardı... Varsen Teye dikmişti...


İyi bayramlara Yelizim

Gulcin dedi ki...

Bayram cocugu ya :)
Yeliz Altipnpari da hatirlattin ya bana iste bu tam bir bayram nostaljisi oldu :)

Fatma dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun, nice sağlıklı mutlu bayramlar.

elvan dedi ki...

Yelizcim çok çok tatlı olmuşlar ikisini böyle görmek çok Super bir duygu :)))

Adsız dedi ki...

Bı de Bayram üstüne s. car diye bı kavram vardı bı tek bizim oralarda mı vardı ya da annem mı uydurmuştu bilmem bayramdan önce bayramliklari giyersek basına bı is gelirdi nitekim benim beyaz bayramlik pabuçlarım Çamura batmıştı bu yüzden hala da bayramdan önce giymem Bayram için alınan giysileri sizin oralarda da var mı bu kavram?

*mehtap dedi ki...

Çok tatlılar maşallah.Bayramları kutlu olsun....

Adsız dedi ki...

Merhaba,

yazilarinizi severek okuyorum. Benim blogum yok fakat bu alemdeki bloglari takip ediyorum. Her katagoride en iyi olanlar var. Siz ironi, dram ve umudun en real harmanlanlanmis, algilama ve yazma stiline sahipsiniz.
Kolay gelsin:-)
Özlem

yeliz dedi ki...

@Lale ablacım ne güzel anlatmışsın gözümde canlandı elbise, sizlere de iyi bayramlar

@gülçin:)) her izmirli çocuğun geçmişinde bir altınpar vardı, dükkanı bile öyle net hatırlıyorum ki...

elvancım, fadişçim sağol:)

:)) Adsız yok ilk kez duyuyorum:))

sağol mehtap

Özlem, ne güzel bir yorum çok teşekkür ederim, güzel düşüncelerin günümü aydınlattı