11 Eylül 2012 Salı

Bugün günlerden...

... Arca cücesinin öğle uykusuz ilk okul günü.

"Büyüdün" demişler, uyutmamışlar bugün. 4 yaş grubu uyumuyor okulda. Oh canıma değsin.

Bütün yaz içim şişti bu cücenin öğle uykusu mevzusundan! Akranları aylar öncesinden bırakmıştı ve Arca inatla "uyumıcam, uyumayı sevmiyorum" diye haykırıyordu ancak ben biliyordum, yoğun yazlık günlerinde uykuya ihtiyacı vardı. Var ya despotlukta, çocuğun yerine karar almada üstüme yok, bırak uyumasın değil mi? Ama yok biliyorum ki arızaya bağlayacak. O kadar denize gir çık, bisikletti, atom karıncaydı tepesinden inme, sonra öğlen uyumayacağım de! Yok vallaha bütün yaz uyuttum.
Gel gör ki, ipin ucu kaçtı. Arca toplam on bir saat uykusunu arttırmadı sadece saatlerini değiştirdi. Öğlen iki saat uyumasında sakınca görmedim ama kademeli olarak öğle uykusu arttı. Tamam, öğleden sonrayı ve akşam saatlerini çok keyifli geçiriyordu ama gece uyumak bilmiyordu. Öğlen bıraksan üç saat uyuyor, akşam dedin mi onbirleri buluyor uyuması. Hadi geç kalksa neyse... Bu yeni düzende değişmeyen tek şey sabahın yedisinde çalar saat gibi tepemde dikilmesiydi.

Ben dellendikçe İlker boşver nasıl olsa okulda bu sene uyutmayacaklar, görecek ebesini dedi. Dediği gibi de oldu. Lakin biz de karı koca ebelerimizi gördük bu akşam.

Arca akşam sarhoş gibi, uykusuzluktan. "Oğlum ne içirdiler sana okulda kafayı bulmuşsun" diyorum, "nohutlu pilav yedim" diyor. Bir sağa bir sola yalpalanıyor, nasıl komik. Bir de asabi, ota boka hiddet, şiddet. Uyumak istemiyor ama elinde bir yastık nereyi bulsa kafayı koyuyor. Okulda buna büyüdün demişler ya, bir havalarda ki sorma. "büyüdüm ya artık evde de uyumasam olurmuş" isabet olur hiç ilişmem. Yeter ki arıza yapma!

Bakalım bundan sonra böyle... Öğle uykularının tedavülden kalktı, tarihe bir not:)

4 yorum:

Fatma dedi ki...

Bizde de aynı durum var, dün gece saat 23:30 du uyuduğunda, artk bende enerji sıfır:(

Gulcin dedi ki...

aa Arca cikolata renkli sanatci olmus :) Ilica gunesi yakti bizi be Arcam ayni durumdayiz :)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

"Oğlum ne içirdiler sana okulda kafayı bulmuşsun" diyorum, "nohutlu pilav yedim" diyor

puhahahaha bunu dumur diyaloglara da yazmalısın. çok guldum

Adsız dedi ki...

senin adına sevindim yeliz. günü, öğle uykusunda önce-öğle uykusundan sonra şeklinde ikiye bölmek kalktığında ben çok rahatlamıştım.
pınar