18 Temmuz 2012 Çarşamba

Ön bildirimin moku çıktı!

Her şeyin mokunu çıkarmakta üstüme yok. İşe yarıyor ya, illa tutup koparacağım.

Çocuk eğitim kitaplarının özellikle hap yöntem tavsiyelerinin en önemlisi, çocuğun yanlış bir hareketi için; o hareketi yaparsa, başına gelecek sonucu bildirip, seçim hakkını çocuğa teslim etmektir.
Mesela, "çok kurabiye yedin, bu kurabiyeyi de yersen akşama dondurma yemek yok" . Son kurabiyeyi yemesinin sonuçlarını önden bildiriyorum, seçimi ona bırakıyorum. Kurabiye yerse, dondurma yok ama kesinlikle yok! Yemezse dondurma yiyebilir.

Her zaman iş görür.

Ota moka ön bildirim zor oluyor itiraf edeyim, ama zamanla alışıyorsun, otomatikleşiyorsun. Ön bildirim dağarcığın gelişiyor hatta bir ön bildirim veri bankası açabiliyorsun beyninde.

Bu anne cephesi.

Benim derdim Arca cephesi. Arca ön bildirimlere o kadar alıştı ki, artık ön bildirimsiz hiç br şey yapmıyor.
"yapma" "etme"lere kesinlikle prim vermiyor. "Yapma" demeyeceksin, "yaparsan .... olur, karar senin" diyeceksin, aksi halde kılını kıpırdatmıyor.

En son koltuğun üzerinde amuda kalkmaya çalışırken "yapmmmaaa" diye atlamışım üzerine aynen şöyle : "yapmayayım yaparsam ne olur?"

Hassss......

Diyorum işte "ön bildirim"in moku çıktı!

2 yorum:

gunebakan dedi ki...

bizim büyük kız, yaparsam ne ceza vereceksin diye soruyor direkt.
dil pabuç mübarek...

annelikokulum dedi ki...

harika ya çok güldüm Defne de bu şekilde.Anne yaparsam ne olacak diye soruyor.Çizgi film mi yasak olacak diyor bazende ama en işe yarayan metot bu bence.Denemeye devam :)))