4 Temmuz 2012 Çarşamba

Kök salmış “Boğa”ları sudan çıkmış “Balık”a çeviren Balık

Ah ahh çok söyledim İlker’e, tutturalım şunu da kendimiz gibi Boğa burcu yapalım şu çocuğu dedim, işi riske atmayalım dedim, acelemiz varmış gibi Balık oldu cüce!

Evvelden de demiştim, bize ters. Başka bir dünyanın, başka yıldızların çocuğu o. Kökü derinlerde, yere sağlam basan sabit boğa burcu olan bizlere garip geliyor. Hayır bir de sevmiyorum ben yenilikleri. Yepyeni bir karakter yapısını çözesim yok, tembelim. Şöyle bizim çocukluk halimiz gibi oluverse, ben onun inatçılığıyla da sabit fikirliliği ile de baş ederdim. Ama böyle olmuyor. Bir öyle bir böyle, benim kafam basmıyor.

Karakteri garip bir oğlan. İnsanda bir istikrar olur kardeşim. Oynuyoruz kahkahalarla, bir anda zırlamaya başlıyor. İlker’le alık alık birbirimize bakıyoruz. Ben sakarım ya önceleri çocuğun bir yerini acıttım sanıyordu İlker.

Neyse ki astroloji var, tüm sorularımıza cevap bir bilim dalı. Yanar döner hallerine, hayali arkadaşlarına, dötten uydurulmuş masallarına bir anlam veremediğimiz o birkaç saniye bir anda astroloji ampulü ile aydınlanıyor ve “doğru ya Balık bu!” diyerek derin bir oh çekiyoruz muhterem kocamla.

Arca’nın ters köşe etme hücreleri o kadar gelişmiş ki, astroloji bile bundan nasibini alıyor.

Ne diyor ilim? “Balık burcu çocukları sevecen, sevimli, sosyal olurlar.”

Yüksek müsaadenizle ben buna bir tarafımla gülmek istiyorum. Bizim elimizdeki balık numunesinde katiyen bu özellikler mevcut değil. Hangi astrolog yumurtladıysa henüz Arca ile tanışmamış.

Çocuğumdan şikayet etmiyorum, katiyen! Tamamen objektif birkaç örnek…

Apartmana girmişiz, asansöre binmeden önce İlker’in gelmesini bekleyeceğiz, arkamızdan komşularımız geldi, selamlaştık, asansöre binsinler diye yol verdik. Arca çattı kaşları, gözleri kıstı, diklenerek “Bizim katımıza çıkmayın!” bana dönüp “Anneaaa! Bunlar bizim katımıza çıkmasın.”

Başka bir tane…

Lokantada yemek yiyoruz, masalar dışarıda, yanımızdan insanlar geçiyor, bizimkinde aynı surat “YEMEĞİMİZE BAKAMAZSINIZ” bana dönüp “Anneeaa! Bunlar bizim yemeğimize bakmasın!”

Bitmedi…

“ARABAMIZA BAKMAYIN!”

“HAYIR BİZİM DENİZİMİZE GİREMEZSİN!”

Hani nerde balık burcu sevecenliği, içtenliği? Ah ulen ah! Söyledim ben, “İlker az sabret” dedim, “Boğa yapalım şu bebeyi” dedim. Hadi bakalım şimdi uğraş dur!

7 yorum:

Özge dedi ki...

yay burcu bebeği ile çocuğu ile tanışmış olmaktan son derece bedbaht bir anne olarak.. aynı meyranın yaptıklarını anlattığını düşünerekkk acaba bunun burcla ilgisi yok da bu veletler bize kan kusturmaya topluca yemin mi etmiş diye düşünmekteyim..

eğer ki 4.yü doğurursam kesinlikle ve kesinlik aslan burcu bebeği olması için elimden geleni yapacağım.. Duhan'ım seni seviyorum annem :)

meyra beter yeliz..bu bizim sen oturma bu bizim sen yeme bunu ben giycem sen giydirme.. ben yerim yedirme ben uyurum uyutma ben inerim ben çıkarım..
bilmiyorum yay burcu muuu bilmiyorum 2 yaş sendromu tısss mışta asıl dert 3 yaşda mıymış.. çözemedim henüz.. aman ne dertliymişim:)

Fikriye Filtresiz dedi ki...

Valla seni teselli edemeyiycem, bir balık olarak kendi potansiyelimin farkındayım, hele ki bir balık erkeği evlerden ırak!! Ama iyi yanları da var şimdi, anasına kıyamaz mesela duygusaldır, yaratıcıdır, romantiktir. Bunlar klasik bir Türk erkeğinde ender bulunan özellikler biliyorsun. Ama yine de ne ederse kendine edecek kadersiz çocuğum!!

Cebimdeki renkler dedi ki...

Eee benim kızım da balık, yandık mı şimdi :)

Nil dedi ki...

Rahat ol Ülkerim ben Balığım :D

Yeliz benimki de akrep ama bütün bu meziyetler bizim cadıda da mevcut :)

HuysuzKuzu dedi ki...

buna da şükür ya ikizler olaydı, bi ikizler olarak kendimi çekemiyorum allah anama, babama, ilerde beni alacak olan bahtsız adama(ki adayım bile yok esasında) sabır versin diye dua ediyorum, yok be etmiyorum esasında banane çeksinler işleri ne :)

Adsız dedi ki...

Birde akrep ve yükseleni ikizler olan çocuklar var ki.Durum şu:çocuğum fasulye yemeği istermisin ?hayır anne! O zaman seçenekleri artıralım.Köfte- pilav -fasulye hangisini seçmek istersin.Anne ben köfte yemeği sevmiyorum(ki çok sever),pilav sevmiyorum, fasulyeyi hiç sevmiyorum.Peki ne yemek istersin.Yemek yemeyi sevmiyorum.Tamam o zaman ,sevdiğin şeyi söyle?Belki ondan hazırlarım.Söylemek istemiyorum.Peki seçenekleri değiştirelim.Makarna yada tost istermisin.Ben makarna sevmiyorum (ki sever),tost sevmiyorum.Yani akrep çocuğunun inadını kırabilen anne varsa (ki uzmanlık alanımdır ) , kendisiyle tanışmak istiyorum.Özge

yeliz dedi ki...

@özge, olabilir vallaha yaşla da ilgili ollabilir ama bu çocuk hep böyleydi, huyu pis diyeceğim:)

@reyhanım, teselli oldu söylediklerin ama bunlar bile zor, duygusallığı da bayacak bizi:)

@cebim, kızlar iyi oluyor, bak reyhanıma lokum gibi kadın:)

@nilhan, bir lokum gibi balık kadını daha, kız olaydı bari bizimki de

@huysuzkuzu, koptum. doğru vallaha beterin beterin var

@özge, yat kalk şükret isyan etme diyorsun? :) tamam mesaj alındı