12 Temmuz 2012 Perşembe

Çok pis laf alırım, gözünün yaşına bakmam!


 


Akşam eve yer cücesi ve babasından yaklaşık bir saat sonra giriyorum.

Kapıdaki pabuçların sahibi minik ayaklar, kuvvetle muhtemel babasıyla kudurmakta oluyor. Beni aralarına almıyorlar, hep sakatlık çıkarıyormuşum. 

Teselli olur mu bilmem ama, sakarlıkta katiyen kendimi tekrar etmiyorum, her seferinde yeni bir tat yepyeni açılımlar peşindeyim. Kendimi geliştiriyorum. Vücudumdaki morluklarda çeşitlilikten yanayım. Sakarlıktaki bu yenilikçi tutumum Arca için de geçerli. Geçen Arca'nn burnuna alnımı isabet ettirdim, yirmi dakika ağladı, burnu şişti.

İnsan geveze olmayagörsün, bak konu başkaydı nerdeyse bana ayrılan postun sonuna gelecektim.

Ne diyordum? Bu cüceyle babası önden geliyorlar, bir saate yakın başbaşa geçiriyorlar. Ben gelince gayriihtiyari soruyorum, "nasılmış okul? var mı bir yaramazlık? ne dedi? ne anlattı?" İlker bön bön bakıyor suratıma. "Hiç bir şey anlatmadı!" Nasıl ya? Bir üç beş.... her allahın günü aynı şey. Arca İlker'e katiyen bir şey anlatmıyor, okul hakkında tek kelime etmiyor. İlker her seferinde "nasıldı okul babacım" sorusuyla mal gibi kalıyor.

Aslında sorunun kendisinden kaynaklanıyor, farkında değil.

Mal gibi öyle "okul nasıldı" diye sorarsan tek kelimelik yanıt aldığına şükret! İyi, diyor, konuyu kapatıyor cüce.

Ben? Heheeyyyy ben kaçın kurrasıyım be! Ben laf almayı bırak, arkadaşının donunun rengine kadar öğrenirim. Tevazu gösteremeyeceğim. Çocuğun ağzından laf almak bir sanatsa ben üstadım.İşin aslı üç  beş ebeveyn eğitim kitabı karıştıran, bir kaç makale okuyan her okur yazar ana-baba işin püf noktasını bilir.

Tek kelimelik cevap vereceği sorular sorma! 

Okul nasıldı? Yok çok falso bir soru, üç yaşında bebeye de sorsan onbeşlik ergene de değişmez, bu soruya yanıt tek kelimedir.

Açtıracaksın, gevşeteceksin. Arca'nın okul hakkında ayrıntıya indiği üç durum var;
- Lego gibi konsantre olabileceği bir oyun oynarken,
- Yemek yerken, tercihen makarna,
- Yatmadan hemen önce, epeyce gevşemişken

Soruyu da özgeçmişine kadar uzanacak bir türden seçeceksin.

Örnek diyalog;
Y: Okulda da lego oynadın mı bugün?
A: Evet
Y: Yalnız mı arkadaşlarınla mı?
A: Sarpla.
...
A: Sarp'ı ittim bugün
Y: Hmmm sebep neydi?
A: Benim yerime oturdu
Y: hmm yerine oturunca sinirlenmiş olmalısın
A: Kızdım onu ittim.
Y: Sarp ne tepki gösterdi
A: ağladı
Y:  üzülmüş demek ki, canı da yanabilirdi. İtişmek tehlikeli olabilir. Başka nasıl kalkmasını sağlayabilirdin acaba?
A: öğretmenime söyleyebilirdim, o da beni cırmıklamazdı.
Y: aa sahi bu yanağındaki iz böyle mi oldu?
A: Evet
Y: Gördün mü bakbu itişmek çok fena, daha çok zarar görebilirdiniz.

Bu diyalogtan sonra Arca ve okul hakkında "Lego oynadığını, Sarpla itiştiğini, yüzündeki kırmızı çizginin böyle oluştuğunu" öğrenebilirsin. Pek tabii kocama sattım verileri. Koptu! Nasıl öğrenebilmiştim bu kadar şeyi?

Hahaha söyler miyim? Dünya kadar kitap okusaydın sen de benim gibi!

12 yorum:

Leah dedi ki...

Evet, temel danışmanlık beceresi dersinde gördüğümüz "olayın derinine inme" adlı konunun uygulanışını görüyoruz burada da. :F

Unknown dedi ki...

10 numara bir teknik. Her seferinde şaşmaz işe yarar... Bebe ilkinde pek ayrıntıya inmediyse, çapraz soru taktiği de iş görür:)

Süpersin bacım, eline sağlık:)

saricizmeli dedi ki...

ben de kreşin yayınladığı resimlere bakıp yaptıkları aktiviteyi öğrenip bugün arkadaşlarla o aktiviteyi yaptık diyorum babasına. bizimki aaa bizde diyerek dökülmeye başlıyor:))

bir kum tanesi dedi ki...

ooo süpersin valla helal

Fatma dedi ki...

Taktik iyi ama sarıçizmelinin ki de iyiymiş bu arada:)
O çözülüveren Arca'yı önce sıkıştırır sonra öperim tabi izin verirse:)

Deli Anne dedi ki...

hahaha, harikasın:)

Adsız dedi ki...

I encountered this site on http://gununcorbasi.blogspot.com/ and if I could I want to point out to you some worthwhile things
or ideas. Maybe you can write your next articles pointing to
these ideas. I would like to read more details about what you're talking about.

Look into my site; sfo

Adsız dedi ki...

This doesn't really have to do with the topic taking place, but I must ask if you know where I might download a decent captcha plugin that I can implement on my blog?? I'm using
the same blog platform as yours and I'm having difficulty getting one?

My site :: graphics design

Adsız dedi ki...

It's good that you took the occasion to write this, as it's an issue that is
very really important to me. Where are your contact information though?
My name's Phil Thorn and I'd get into this more
deeply.

Visit my blog post; Heineken

Adsız dedi ki...

With havin so much content and articles do you ever run
into any issues of plagorism or copyright infringement?
My blog has a lot of exclusive content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the web without my agreement. Do you know any ways to help prevent content from being stolen? I'd certainly appreciate it.


my web page :: criminologie

Adsız dedi ki...

I'm studying at Indiana University and I want to convey my appreciation for your help toward individuals who need help with this particular topic. You have put in an considerable level of dedication into these solutions, and it has enabled scholars in our field to glean great benefits. Your amazing help and advice will mean a great deal to me and much more to my peers.

Feel free to visit my website; Fu

Adsız dedi ki...

Much agreed. Anytime I go on %source_url&%, I find a website
that is insightful and challenging.. It's certainly helpful to examine writing from other authors and implement things from other sites.

My homepage - ชุดชั้นใน ชุดนอนเ facebook how googly are you? linkedin twitter youtube