24 Mayıs 2012 Perşembe

özgürlük, kime göre neye göre?

Anne baba arasındaki ikilemden çocuklar ve disiplinsizlik beslenir. Sen kocanla birbirini yerken cüceler isyan bayrağını eline alıverir.

Biz İlker’le umumiyetle birbirimizi kollarız. Cüce de yalnız kalır. Bu yüzden ikinci çocuğu düşünmüyoruz, eşitlenmesinler diye:P Böyle de bencil bir çiftiz.

Ama bazen bizim gibi müttefiklerin bile fikir ayrılığına düştüğü oluyor.
Benim için yemek ciddi bir mevzudur. Yemiyorsa naşlanır sofradan, ama İlker sabırla yedirmeye çalışır.

İlker ise, evin düzeninin bozulmasına katiyen katlanamaz, ben fazla sallamam.

İlker eşyalara zarar verilmesine zinhar karşı çıkar, ben araba boyamak gibi taleplere karşı esneğimdir.

Misal Arca’nın yeniden yapılandırmaya çalıştığı salon koltuklarının minderleriyle oyunu benim acayip hoşuma gitmişti. O yığılı koltuk minderlerinin araba olduğunu hayal ediyordu. Çok defalar ben teşvik ettim oynamasına. İlker’in konuya bakışı taban tabana zıttı. Ona göre evin düzeni bozuluyor, koltuklara zarar veriliyor, disiplinsizliğin b.ku çıkıyordu.
İşte bu noktada “özgürlük, kime göre neye göre?” diyorsun.

Uzun lafın kısası “tahammül” sınırlarımız farklı konularda farklı mertebelere sahip.

Baktık ki, cüce bizim bu ufak tefek anlaşmazlıklarımızda işine geldiği gibi davranıyor, yani tahammüllü taraftan yüz buluyor, konuşmadan anlaştık muhterem kocamla. Şimdi kim daha az tahammüllü ise onun istediği oluyor.


Yani…

Koltuk minderlerini yere atmak yok, minder oyunu sadece odasındaki kendi yastıklarıyla oynanabilir.

Arabaları boyamak yok, sadece resim defterine resim yapılabilir, arabalar olsa olsa oyun hamuru ile hologram kostüm içine konabilir.

Yemekten bahsetmeme gerek yok sanırım, tabii ki benim dediğim gibi olacak!

Yani olan Arca’ya oldu. Kısa süreli saltanatı yerle bir oldu!

Acıların çocuğu :(

4 yorum:

hay sana ne dedi ki...

yok yok
bence çok şanslı bir çocuk

laleninbahcesi dedi ki...

ben de diyorum ki, siz öyle sanın... Arca taktik yapıyor size. Siz kendi dediğiniz olmuş sanırken hep ama hep Arca'nın dediği oluyor.

Cigdem dedi ki...

yav benim esimde de ben kadinligimdan utandiracak sekilde, bir derlilik topluluk egilimi var, ben olayi kayinvalideye baglamistim, evi her daim bal dök yala modunda oldugundan cocuk kendini huzursuz hissediyor diyordum, yoksa bir jenerasyon durumumu acaba:).. saka bir yana bence sonra toplamayi ögrettikten sonra, koltuk minderlerini dagitip oynamasinda bir sorun yok, bilakis yaratici ve zararsiz bir sekilde enerji attirici, hatta oyun tavsiyesi olarak görmüstüm bir yerde, o kadar yani:).

ayak izleri-sevgi dedi ki...

bu özgürlük meselesine bende takılıyorum ya.. aynen senin gibi düşünüyorum ama... kendine zarar vermediği herşeye özgürlük.. araba da boyayabilir, duvarda.. kısıtlamamaktan yanayım..