24 Nisan 2012 Salı

Top ten count down Vol.2 - yorumlardan derlemeler

Annemin doğum günü şerefine toplum içinde söylenebilen veciz sözlerini derlemiş, top ten count down yapmıştım. Nefis yorumlar geldi. Aralarında benim atladıklarım var, bayıldım.

Yorum bırakanların yüksek müsaadeleriyle buraya alıyorum,

-Ustune bir sey giy - ayaginda yine corap yok: kesinlikle bir de terlik, bizde terlik de önemlidir. Duvardan duvara halı kaplıyken bile terlik giyilirdi, giymeyince "raptiye batar" derdi, ben de dalga geçerdim, bir gün cidden battı. Sırf haklı çıkmak için mi koymuştu o raptiyeyi acaba? Hala soru işareti:)

- Odani topla : Evet ya bunu nasıl unuttum. Hala dağınık bir insanımdır, o kadından benim gibi biri nasıl çıktı hala bilmiyorum.
- Taşa oturma. (bu balkon olur parke olur, duvar olur ama hepsi taştır ve gözdağı da çocuğunun olmamasıdır) : Süper bunu ben de çok yapıyorum. Arca bir gün mermerden kalktı, parkeye oturdu, "annem tahtaya oturuyorum, olur mu?" dedi. Biz öyle laf çevirtemezdik valla.

- herhangi bir erkekten bahsederken "dünya ahiret kardeşim olsun" (sanki başka neyi olacaksa:) - GÜZELLLL

- ben demiştim (ve maalesef her seferinde haklı çıkar) : Evet ya kıl olduğum bir başka cümle! Anne olunca anlarsın gibi bir şey bu da, çok gıcık:)

- tabağındakini bitir (aynısını bizim de çocuklarımıza yapmamız ne kadar acı!)

- kendini ağırdan sat/ taş yerinde ağırdır (bu da kız annelerine özgü bir deyiştir) : evet !!

- misafir geldiğinde "bi hoşgeldin de" ya da "bi ellerini öp ne içerlermiş sor" (benim en gıcık olduklarımdan birisi oldu yıllarca) : Ay aynen! hala misafir ağırlama konusunda çok eksik bir insanım. Eminim insanlar benim annemden benim gibi bir hödük nasıl çıktı diye düşünüyorlar.

-git babana söyle (aslında hep ön gazı vermiş olur kendisi:) : Biz genelde ddirekt babama söylerdik, öğrenmiştik artık:)

- ben falancanın annesi değilim (böylelikle kıyas yoluyla savaş kazanma stratejiniz bozguna uğrar, kafanızı öne eğip ööööyle kalırsınız mal mal:) - sahi bu da var di mi?

- terbiyesiz (her annenin ortak kullandığı en ağır küfürdür, terbiyesiz-ahlaksız-püüüü şeklinde de vuku bulabilir) : Yok benim annemin o bahsettiğim acayip bir dağarcığı vardır, terbiyesiz pek hafif kalıyor.

- yeni silinen yere basılmaz bizim evde : hhhhaaa hakikatten parmak ucunda gezerdik temiz günlerini hala sevmem:(


-Anne cok sıkıldım
-Sıkı can iyidir, kolay cikmaz
Bizdeki versiyonları :
1. Koca mı istiyorsun? (bu ergenlik dönemi)
2. Donunun içine bir avuç arı koyayım sıkıntın geçer (yaratıcı çözümler:P) Ama o bir avuç arı nasıl konacaktır bilinmez. Kahkahalarla gülersin, bir bakmışsın hayaliyle bile sıkıntın geçmiş.

1 yorum:

Gulcin dedi ki...

sorma Yeliz ben de annemin kizi degil miyim diye dusunmeye baslayacagim yakinda dun de onu yazdim :)
Anne guclerinden mi suphelensem ne yapsam bilmiyorum bana da o igne batma olayi oldu sorma :)