5 Nisan 2012 Perşembe

Başa döndük kanımca!

Arca’nın aylarca gece çiş kaçırmaması yüzümüzü güldürür olmuştu. Zira bir ara çarşaf değiştirme kategorisinde Guiness rekorlar kitabını zorlamaya başlamıştım ki, cüce kariyerime engel oldu, işemez oldu, elim böğrümde öylece kalakaldım.

Bu defa işin iyi tarafından bakmayı denedim. Evet, belki rekor kıramayacaktım ama bizim oğlan bu işi halletmişti, yeayyy

Ha ha! Öyle değilmiş yavrım, elimde patladı ukelalığım!

Arca geçen hafta birkaç gün durduk yerde çişim var deyip ılık ılık salıverdi çişleri. Evet, gündüz vakti, durduk yere. “Noluyo leeeen!” olduk ailecek. Daha düne kadar taburesini alıp banyoya koştu muydu bil ki, ışığı açacak, sonra da klozette işini görecek, pipiyi sallaya sallaya dünyayı kurtarmış havalarında yanımıza gelip eşofmanının çekilmesi için yardım isteyecekti. Hatta işerken umumiyetle yalnız olmayı tercih edip, ergenlik günlerine antrenman olsun diye kapıyı suratımıza kapatmak suretiyle ana babasına ne kadar büyümüş olduğunu ispat etmekteydi.

İlgi çekmek istiyor dedik. Hatta İlker “oğlum sen bu işi halletmiştin, bebek misin sen!” cümlesiyle ilgimizi müthiş çektiğinin müjdesini vermişti velede. O da bunun üzerine günlerce oynadı. Yaz aylarına kısa bir de javu diyeyim, sen anla halimizi.

İlker’i çektim kenara, “bana bak, bir daha işedi mi suratının ifadesi bile değişmeyecek, değişirse ben asıl değiştiririm o suratı!” şeklinde tehdit ettim. (bu ara bizim evde aile içi iletişim = tehdit) Tırsmış olacak karışmadı.

Bir süre o işedi, ben temizledim. O işedi ben temizledim. Bir taraftan da “ulen nerde hata ettik! Daha bir haftalığına Çin’e gideceğimi bile bildirmedim, neyin ilgisi neyin travması bu kardeşim” diye bıkbıklıyorum içimden.

Sonunda bıkbıklamayı bırakıp yakın geçmişe bir gidip gelince durumu çözdüm! Bizim oğlanın sınıfın bir kısmı henüz bezli. Ve kukla şaheseri yarattığımız hafta sonu diğer velilerin sohbetlerinden tuvalet eğitimine yeni başladıklarını, çişlerini kaçırmayan bebelere alkış ettiklerini duymuştum. Tabii ya! Ege ile Nil Ada kaçırıp duruyorlar, kaçırmazlarsa alkış. Bizim oğlan yazdan beri gündüz kaçırmıyor, artık normalleşti her şey. Arca’nın “Ege böyle çiş yapıyor” diye göstermesi de hadiseyi aydınlattı.

Birkaç gün içinde meseleyi kapattık.

Sanmıştım! Bu kaçırmaya alışma öyle bir işine geldi ki veledin artık uyanmaya bile zahmet etmiyor. Direkt salıyor.

Normal aslında biliyorum, 5 yaşına kadar gece kaçırmaları olabilir. Ama geri dönüşü çok muhteşem oldu be bir gecede 4 defa çarşaf değiştirdim yav el insaf! Kanımca bebem elim böğrümde kalmasın istedi, kanımca bana o rekoru kırdıracak!

6 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

aowww kötü olmuş yaw .

Bu sene basında bizi okula almak istememelerinin bir nedeni de buydu zaten , tek bezli cocuk oldugundan , henüz yeni bu sürecten gecmiş ve durumu kotarmış cocuklara kötü örnek olmamak . Bir sekilde kayıt olduk ama zorlu oldu .

İşin birde bu boyutu var. Umarım bizde biranönce hallederiz bu işi

yeliz dedi ki...

aman yok be hayatcım öyle yaklaşmaları da çok doğru değil. konuşamayan bebeler de var Arca'nın sınıfında, onları da taklit ediyor bazen. o zaman konuşamayanı çişini söyleyemeyeni de almamaları lazım. yok ya o doğru bir yaklaşım değil. arca da birkaç ay daha kaçırır napalım sonra alışır. bunlar gelişme döneminde iki ileri bir geri olacak nasıl olsa:)

Fikriye Filtresiz dedi ki...

Ada kardeşi doğduktan sonra yaptı aynı şeyi, Allahım ne kabus, üstelik sadece çiş de değil, ben de çareyi boklu donları çöpe atmakta buluyorum. Valla zaten pazardan 3 tanesi 5 liraya alıyorum bir de oturup yıkayamam. Ama çöpü karıştıran amcları düşünüp üzülüyorum, o kadar sıkı bağlıyorum ki açmasınlar diye, fazla merak edenin burnu boktan kurtulmazmış napalım.
Yine konudan konuya uçtum, ha işte bırakmak gerekiyor, birşey söylemeyeceksin kendiliğinden düzelecek.

Adsız dedi ki...

yeliz senin sayende içim çocuk sevgisiyle dolup taşıyor yani.. hemen yapayım, geceleri zaten 6 saat olan uykumun arasında çişli bezler, çarşaflar değiştireyim ölüyorum heyecandan :))) mercan

ayak izleri-sevgi dedi ki...

canım ya.. demek oda arkadaşlarına özenmiş.. ama bir süre sonra doğru yolu bulacaktır o minik pipisi.. merak etme sen annesi..

Itır dedi ki...

Bu yazdıklarıma ne kadar itibar edersin bilmiyorum zira annelerin çocuklarını ıslak yatakta yattıklarını düşündüklerinde fena içleri acır biliyorum ama...yazayım yine de, çiş için kısa vadede çözüm değil zaten yazacaklarım gecede 4 kz çarşaf değiştirmemen için :)

Arda ilk bez bırakacağı dönemde bizim arkadaşımız da olan çocuk cerrahı arkadaşımızla konuşmuştuk bu konuyu. Neden gidip cerrahla konuştunuz deme çünkü zaten ardanın kaka tutma ve kabızlık durumu için kendisi ile görüşüyorduk o zaman. Kendisi bu bok mevzuusunda Ankara'da bir numara. Tabii boşaltım ile ilgili türlü vakaya baktığı için tuvalet eğitimi de uzmanlık konusu oluyor.

Bez bırakırken sakın olaki sürekli "çişin var mı? hadi çişe gidelim" gibi hatırlatmalar yapmayın vede gece sakın olaki çişe tutmayın yada yatağına işerse kaldırıp temizlemeyin, ıslaklıkta yasın, kendi rahatsız olsun demişti. Eğer rahatsız olmazsa ne olacak, göletin içinde uyuyacak mı? diye sorduğumda bırakın uyusun, hiç bişey olmaz, çocuk o şekilde hasta filan da olmaz demişti. Biliyorum gaddarca görünüyor ama yapmayın dediklerinin mantıklı sebeplerini tıbben açıklamıştı ve evet ben de o şekilde uyuyarak zatürre olmayacağına zaten ikna olmuştum. Uygulamaya geçince ben de ilk başlarda kaldırmaya çalıştım, içim el vermedi hem de çarşaf değiştirmektense kaldırırım daha iyi dedim. Ama baktım Arda o anlatılan bebeler gibi kuzu kuzu kalkıp işemiyor, kafa göz bana dalıyor, kendini paspasın üzerine atıp uyumaya devam ediyor, eeh başlarım bu ne be! diyerek kaldırmayı bıraktım. Gece kendi rahatsız olup kalkmazsa da uyandırıp yada uykuda üst baş değiştirmedim. Gece işemeleri çok azaldı. Bazen dönem dönem birkaç gün üstüste kaçırdığı oluyor ama genelde kuru kalkıyor. Haa ben böyle yaptığım için halloldu (zaten tam hallolmadı da..) diyemem, belki de katkısı olmuştur ama tabii her bebe farklı, belki daha ARda da çok kaçıracak ama hani gece 4 kez değişim yapma zahmetinden kurtulursun belki diye yazdım.

Ay hem ne yazdım, yuh! :)

Hadi çişsiz günler hepimize!!