17 Ocak 2012 Salı

Nergis

Kokusu geldi mi oralara?

Yanımdan ayırmıyorum. Evin içinde nereye gitsem, nergis dolu vazo benimle oraya geliyor. Suyuna şeker bile attım daha uzun ömürlü olsunlar diye. Birkaç dal yanıma almayı bile düşündüm, ofise. Ben ki ofisteki masamın üzerine kişisel eşya pek koymam, çocuğumun fotoğrafı yok daha ne diyeyim ama birkaç dal nergis ...
Bütün bir pazar günü sol elimde kitabım sağ omzumun üstünde nergis kokusu ... Ayşe Kulin'i bundan böyle nergis ile anacağım garanti. Sahi bitti demiş miydim?

Annemin kıymetlisidir nergis. Evimizin mutfağında hemen bütün kış bir demet nergis olurdu. Çocukluğumun değişmez kokularından biri...

Bu düşkünlük tabii ki bunlar yüzünden değil. 15 TL lan bir demet 15 TL!!! İlkere çok fena kızdım neden alıp da geldin diye! Zira Urla pazarında tezgahta gördük, almayı unutup arabaya bindik. Hatırlayınca gerisin geri pazara döndük.

Orada yetişiyor kardeşim nergis! Hani bilemedim otobanın bir sonraki çıkışı Karaburun'da. Ne lan bu 15 TL ? Tarlayı mı satın alıyorsun? Kardeşim bu çiçek Karaburun tepelerinde yabani açmıyor mu? Çok pis koydu şerefsizim! Bu kadarını beklemiyordum.

Nergisler! ölmeyin lan ölmeyin kışı birlikte geçirelim.


9 yorum:

Fatma dedi ki...

Geldi geldi, mis gibi koktu:)

Elif dedi ki...

geldi geldi hemde mis gibi geldi. Cidden pahalıymış yavv :)

meral dedi ki...

bayılırım nergize..ya o pazardakı hersey çok pahalı izmir'e gore..

pınar dedi ki...

canevimden vurdun beni yeliz:) nergiz kadar sevdiğim başka bir çiçek yoktur. hatta nergiz kokusu ağırlıkta olan bir parfüm arıyorum. önceleri çok ucuzdu bu nergiz yav. öğrenciyken bile eve giderken alırdım mutlaka. ezinede satılmadığından alamadım kaç kıştır.

laleninbahcesi dedi ki...

en ama en sevdiğim çiçek..Artık para kısmını unut Yeliz...Kokuya odaklan:)

Işın dedi ki...

Aaa, Ankara'da bile 5 liraydı bir 15 gün önce...

pinus dedi ki...

ben de çok severim...hatta bugün yolda gördüm elim dolu diye almadım ama siparişimi verdim karşı komşuya,roman komşular var burda onlar satıyor....ucuza alırız biz...

OzGe dedi ki...

Nisantasi sokak cicekcisinde 35 tele yelizim:((

Adsız dedi ki...

Sızlanman beyhude, her can ölümü tadacaktır...