19 Ocak 2012 Perşembe

Geliş gidiş ben bu bebeye alışveriş olayını çözdüm şerefsizim.


Belli mağazalarda ne zaman nasıl ucuza uygun üst baş alınır küçük bir el kitabı filan yazabilirim.

Hatalar yapmadım mı? Elbette yaptım ama çok sistematik çalışarak takibi elden bırakmayarak kaliteyi ucuza mal ettiğimi düşünüyorum, bu da şimdilik yeterli.

Bir de işin sırrı bokunu çıkarmayacaksın. Ucuzluk var diye kökünü kuruttun mu astarı yüzünden pahalıya gelir yazık olur paracıklara.

Kendim için ilk indirimden önce çöp almazken boyu dize gelmiş eşofmanı pek tabii indirime kadar giydiremiyorsun cüceye.
Bu durumda sezon alışverişinde rotayı uygun markalara çevirmeli, zira indirim zamanına zaten ürün kalmıyor. Misal Kipa. Fiyat kalite dengesinde son derece uygun ancak buldun mu alacaksın, zira çabuk keşfedildi, pek bir şey kalmıyor. Bir de pazar… Pazar alışverişini de sezon başı yapabilirsin. Zaten sezon bitmeye yakın bir sonraki sezonun ürünleri yığılmaya başlıyor tezgaha. Allahın penye eşofmanını ve çift kat yeleği ile basic penye üstleri de bir zahmet marka giymeyiversin cüce.

Küçükken yelek giymekten nefret ederdim. Annemin “yataktan kalınca üzerine bir şey” telkinleri hala kulağımda. Hala da giymem yelek filan. Ama Arca’ya pazardan bulduğum o yeleklerin hastasıyım. 5 TL idi geçen sene bu sene 7,5 TL’den buldum. İki taraflı penye. Ben bunları gece de giydiriyorum. Uyku tulumu istemiyor bir türlü giydiremeyince en azından üstünü açınca sırtının sıcak kalması için güzel bir çözüm oldu bize.

LCW, indirimi güzel kendisi pahalı bir marka bence. Yılbaşı partisi için gömlek yelek kravat rakımının normalde fiyatı 45 TL idi. 50% indirim olmasa veremezdim o parayı. Değmez çünkü. Ama indirimi yakaladın mı bir de gerçekten başarısız mağazacılığına katlanabiliyorsan çok güzel ürünler düşürebiliyorsun.

Tchibo ise fiyat kalite dengesini tutturamamış bir mağaza bence. Bir gazla üçlü penye almıştım, pek sevimliydi filan ama aslında muadillerini piyasadan çok daha ucuza bulabilirsin. Termal taytlar ve kar botları ise kalitesine göre fiyatının çok uygun olduğunu düşündüğüm ürünleri. Dedim ya var bir dengesizlik.

Hala mothercare’den alışveriş yapıyorum. Ama sadece her ayın on beşine tekabül eden “pırlanta günleri”nde ve sezon sonu indirimlerde. Aslında Arca’nın bebekliğinden kalma bir “sonraki sene sendromu” hala var üzerimde. Ucuz buldum mu depolama huyumdan tamamen vazgeçmedim ama biraz törpülendim. Son indirimde sonraki yıl için sadece mont aldım, unutmadan bir de pantolon. Hatta o kadar büyük aldım ki iki sene giyecek garanti : ) Penyeyi, poları, eşofmanı sezonda aldığında ciddi bir tutarı olmuyor ama mont pantolon normalde pahalı şeyler, önceden almanın hala bir sakıncasını görmüyorum.

Bir de M&S’nin termallerinin kampanyasını takip ediyorum, zira el kadar atlet dünya para.

Hatalarım oldu demiştim değil mi? Mesela bilmediğin markadan alışverişlere dikkat edeceksin. C&A var, İstanbul’a gittiğimde çok beğenmiştim ve bir polar almıştım Arca’ya. Tam da onun yaşına göreydi ama kalıp darmış meğer, bir defa giyebildi. Neyse ki Arca’nın arkasından gelen pek çok minik var, Arca’dan Doruk’a Doruk’tan Deniz’e geçecek. Bu bakımdan çok da üzülmedim.

Aslında son söyleyeceğimi ilk söylemişim, “indirim var diye b.kunu çıkarmayacaksın, kendinden geçip de dolapları doldurdun mu bir de bakmışsın pek çoğu giyilemeden küçülmüş.”

Unutmadan bazılarının da mutlaka kaliteli olmasında fayda var. Mesela çorap! İnanılmaz çabuk yıpranan bir meret! Vehbi Koç’un dediği gibi “ucuz alacak kadar zengin değilim!”



8 yorum:

Selen dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Selen dedi ki...

Bende tüm satırlara aynen katılıyorum. C&A Ankarada var ve oradanda harika şeyler bulunuyor indirimde. Çoraptata GAP'i tek geçerim. 10TL bir çift ama her kuruşuna değiyor. Sevgiler...

ÇokBilmiş dedi ki...

Spor ürünler için İstanbul'da Decathlon'u tavsiye ederim. Fİyat kalite dengesi süper.

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz babamla , kocanın çorapları birlikte yıkanınca benim cin babam iyi çorapları bir güzel toplamış, çekmecesine koymuş. Giydikçe tek tek çıktı ortaya. Bneim koca da birinin giydiği şeyi bi daha asla giymez. Hiaiai aslan babam ya...

OXXO dan giyiniyor benim kızlar. O rası da asla indirime girmez. O yüzden de alırken acaba indirime girecek mi? endişesi yaşamayız . Ama Mango ve koton % 70 indirim yaparlar sezon sonunda o zamanda gez işte Kızılay dağıtmış gibi.
Biz pek çözemedik bu işi bu yüzden:)

Burcu.. dedi ki...

Fiyatı uygun dediğin tchibbo termal taytların birebir tıpatıp etiketine kadar aynısını 5 TL'ye alıyorum desem, hala uygun der misin fiyatına:))
Gerçi bende önce ikisini 25 TL+kargo parasına aldıktan sonra keşfettim benim tezgahı ama napalım, hiç değilse 2. postayı ucuza aldım :))

yeliz dedi ki...

Selencim,

C&A'yı bizzat arayıp izmire ne zaman mağaza açacaklarını soran bir arkadaşım var, desem:))

Çokbilmişim, nerde bulunur acaba o mağaza? semt olarak yani?

LAle ablacım babanın ellerinden öperim, HARİKA!!
İstanbuldayken ben de OXXO'dan alırdım, Bakırköyde köşe bir mağazası vardı. Mango, Koton ve Zaradan sezonda birşey alırsam köpekler kovalasın beni:P

BIRCI, ne ettin yavrım!! Bak gördün mü el elden üstündür diye boşa dememişler. Tchiboyu yakında tamamen hayatımdan çıkaracağım:))

ÇokBilmiş dedi ki...

Decathlon Forum İstanbul'un içinde. Ana mağaza binasında değil ama, akvaryumun tam karşısında kendi özel binası var.

yeliz dedi ki...

aa çok iyiymiş. Merter tarafına geldiğimde bakabilirim süper.