8 Aralık 2011 Perşembe

Bacılar! Analar ! toplaşın, mühim izahatlarım var! Vol.2

Serinin ilk ayağında "farkındalık", "sonuca değil sürece", "algısı açık" konularına değinmiştik. Kaçıranlar buraya bir tıklayıversin, nadide bilgilerden mahrum kalmasın.

"Analara faydalı bilgiler kılavuzu" zamane analarını bilinçlendirmeye devam ediyor.
(Kılavuzunuz karga burnunuz bokta:P)

Bu dersimizi biraz daha genişletiyoruz ve yeni kavramlarla tanışıyoruz.
Öğütle değil örnek olarak eğitim: Yani kısaca “burnunu karıştırma evladım” demenin manası yok eğer sen burnunu karıştırıyorsan o da karıştıracak. Sen burnunu karıştırmayı keseceksin, bu kadar basit. Veya benim yaptığım gibi gizli saklı karıştıracaksın. (Hizmette sınır yok, yapamayana alternatif yöntemler de sunuyorum, hey allam sana geliyorum!)

Sınırlarını çizmek: Özetle kafasına terliği yemeden önceki son noktayı çocuk bilecek. Bunu bildirebiliyorsan sınırları çizmişsin demektir. Hemen her ortamda cümle içinde kullanılması çok faydalıdır.

Doğal ebeveynlik: Sakın ha !! Çok dikkatli kullanılması gereken bir tabir. Çok itina edilmesi gereken bir kavram. Olur olmaz her yerde cümle içinde kullanmak bünyeye zarar verebilir. Zira seni ipleri elinden bırakmış, bebesinin gakına gukuna boyun eğen ana statüsüne sokar. İşte tam burada “evet çocuğumun iç güdülerine önem veriyorum ama sınırlarımızı da çiziyoruz” şeklinde hadiseyi kıvırmak anneye toplum içinde saygınlık kazandırır. Yani doğal ebeveynim diye cak cak konuşmayacaksın, sürekli alt metinde enjekte edeceksin.

Kötü hava yoktur, kötü kıyafet vardır: Hastası olduğum bir gavur atasözü. Değerlendirmeye aldığımız on küsür okul içinden bu cümleyi tek sarf eden kurum sahibine okulun fiyatını bile sormadan teslim ettim cüceyi. Kullanım şekli: Senin götün donarken bebeyi sokağa salacaksın, ona buna anlatacaksın, evde kapalı kalmıyoruz her gün dışarı çıkıyoruz filan diyeceksin. Sonra da bu atasözünü patlattın mı var ya geleneksel Türk analığından anında Alman anne statüsüne fırlarsın şerefsizim! Çok sürmez cemaatin bile olur.

Eve gidince tekrar edin ki, bilgilerinizi içselleştirebilin (bu kavram son dersin konusu, şimdiden yalan yanlış kullanmaya kalkmayın!)

Son dersin konuları için tık
Mutlu anne mutlu bebek denklemi
İçselleştirmek
Faaliyet

9 yorum:

Evrim dedi ki...

Öyle son ders falan demee. Ben üç dersle adam olmam, içselleştiremem öyle hemencecik! Daha çok malzeme çıkar buradan, devam devam diyorum :) Baksana laptop başında aportta bekliyoruz dersleri :))

yeliz dedi ki...

evrimcim doğru aslında malzeme çok. biraz daha kurcalarsam neler çıkar daha kimbilir? bu hafta bu kadar olsun malzeme biriktirip devam ederim sonra.

alev ertürk dedi ki...

vallaha süpersin daha ne diyim ki :))) hazırda bekliyoruz diğer dersleri yalnız şu atasözüne acayip taktım gıcığım arkadaş,,kötü hava yomuşmuşmuşşş da kötü kıyafet varmışmışşşş len hadi kıyafeti hallettik bu düdükcanlar ağzından burnundan gene alıyor arkadaş :(( yakında kıçına kadar tıkayacağım çocuğu allahımmmm sonunda sıyırıyorum...
ne diyoruz allahımmmm sana geliyorum :(((

firdevs dedi ki...

Durmak yok ! Yola devam :p

ayak izleri-sevgi dedi ki...

süpersin pacım ne diyeyim..

Fatma dedi ki...

"Sınırları çizmeyi" okumaya başladım ve koptum Yeliz. Sen bu dersleri ara ara yap ki tekrar edelim, hafızamıza iyice yerleşsin. Mesela bahsettiğin faaliyet meselesi bende epey bir içselleştirilmiş durumda, damarlarımda dolaşıyor, iki de bir hadi faaliyet yapalım diyorum Nezoşa:)
Deniz, ben faaliyetten bahsettiğimde hemen yeşil boya aranıyor, canım oğlum faaliyetin yeşil boya boyamaktan ibaret olduğunu sanacak bu gidişle, biraz yaratıcılığımı kullanmanın vakti geldi galiba:)

yeliz dedi ki...

Fadiş yeşil boyaya koptum ben de. kıyamam şartlanmış çocuk:))

Çoluklu Çocuklu dedi ki...

Kötü hava kısmında gülmekten yere yattım artık:)) Kendim de kullandığımdan mıdır nedir, harika tespitler çok faydalı dersler:)

Zelis Kurt dedi ki...

takipteyiiim sizi takibinizi beklerimm bendee
kelebekkizim.blogspot.com