15 Kasım 2011 Salı

Bokuyla kavgalı bir yer cücesinin uykuya hasret anası

Bizde öyle derler: “bokuyla kavga etmek” önemli bir deyimdir. Bir nevi “sirke satmak”, bir nevi “ota boka sinirlenmek” … Örnekler çoğaltılabilir.

Cücenin sorununun fiziksel olmadığı anlaşıldı. Demek ki ergen haller durumlarındayız. Bütün gece bokuyla kavgalıydı. Tepikledi, bağırdı, öksürdü, üstünü açtı, örttürmedi, her şeye ama istisnasız her şeye tepki gösterdi.

Dün gece Arca kucağımda, ben gözyaşları içerisinde : “Arca n’olur uyu, üç saat sonra kalkıp işe gideceğim, çok yorgunum n’olur uyu, n’olur mızırdanma” diye yalvarıyordum. Yalvarışlarım bir süre sonra isyana dönüştü: “yeter ulen! Bıktım lan senin hastalığından mızırtından yeter be! Ulen ben bir gece osura osura uyuyamayacak mıyım! “ İlker, üzerine alınıp uyandı yanımıza geldi, artık nasıl kendimden geçmiş bağırıyorsam! Lakin muhterem kocamın bu fedakarlığı işe yaramaz çünkü Arca gece İlker’i istemez, işkencesini anası üzerinde tatbik etmeyi tercih eder.

Uyku mühim kardeşim! Tamam çok uyuyan bir bünye değilim ama asgari bir seviyeye ihtiyacım var. Sen ver bana bir deliksiz 6 saat bak sesim çıkıyor mu?

Sabah paketleyip Umidine teslim ettim cüceyi! Umidimin gitmesine sayılı günler kaldı. Nadire hanım başladı bugün. Arca’ya Cars karakteri küçük bir araba getirmiş, ne güzel bir jest. Arca yanağından öptü Nadire teyzesini. Pek kibar ki sorma! Bakan o masum suratta geceki zombiyi katiyen göremez! Ben görürüm, ben onun ciğerini görürüm. Etti içine uykumun düdük!

Sabah İlker’e açıkça bildirdim, bu cüceyle aramıza mesafe koymazsak dalacağım ben buna! Artık analarımıza postalar kafamızı mı dinleriz, ben bir gün izin alır kendime bir çeki düzen mi veririm, bilmiyorum! Ama yakında üçüncü sayfa haberi olacağımız kesin!

Bak çemkirdim çemkirdim hala yüreğim soğumadı, acil kafeine ihtiyacım var!

5 yorum:

Fatma dedi ki...

Kolay gelsin canım, analarına yapıyorlar işte, Deniz'de sen git koltuğa otur baba annem yapsın cümlesi çok çıkar bizde de:)
Not: Senden ayrı bir gün geçirebiliyorsa hiç durma hemen götür annene, bizimki asla durmaz.

Deli Anne dedi ki...

ahaha ben o deyim sadece bizde var sanırdım:) Bir kere ağbimin işyerinde çalışırken kadının biri durduk yerde bulaşıklık yaptı, ama neye kızmış kimbilir nerden çıakracağını bilmiyor (hadi Arca yavrum çocuk, sen bir katanayı düşün bu halde:)) ağbim aldı teleofnu önce nazikti sonra birden delirdi (ne de osla benim ağbim:)) hanfendi siz bokunuzla kavga ediyorsunuz dedi ahahaha çok güzeldi..

ben şimdi o deyimle kaptırdım ama durumumuz çok farklı değil..Allah sabırlar versin, uyku versin ve çocuklarımızı da biraz uyumlu etsin:)

yeliz dedi ki...

gecelerden korkuyorum fadişim. öyle çok uyanıyor ki annemlere eziyet edecek diye korkuyorum:(

Deli annem,
senin anın da süpermiş! kadının surat ifadesini görmek isterdim:))

Adsız dedi ki...

ne yazıkki kronik uykusuzluğa kafeinde bir yerden sonra fayda sağlamıyor. eroin gibi mübarek kullandıkça tolerans limitin yükseliyor :) şahsen 3 kupa kahveyle sızan biriyim bir ara artık damardan almalıyım diye düşünüyordum neyseki enerji içecekleri çktı. ama ilginçtirki adaçayı da iyi geliyor hem bağışıklığıda kuvvetlendiriyormuş. size sıcak yorgan altında, pufuduk bir yastıkla mis gibi uzun uygular diliyorum sevgili yeliz mercan..

yeliz dedi ki...

kafein gercegi kanimi dondursa da dilegin dilegimdir mercancim:)