20 Eylül 2011 Salı

Oyalama taktikleri

Arca’yı hafta sonu çok pis kafaladım. Oyalama taktikleri ile bir dolu iş yaptım. Pratik annenin İzmir şubesi adayı olacağım şerefsizim!

Oyalama Nr 1:

Arca’ya bir küçük çaydanlık verilir. Arkadaki tuvaletteki lavabodan su alıp çiçekleri sulaması söylenir. Dikkat etmesi gereken tek şey, yerleri ıslatırsa bana haber vermek ki, kayıp düşmesin diye sileyim.

Sonuç: Yaklaşık yirmi turun ardından, Yeliz taze fasulyeleri ayıklar ve pişirir, üstelik mutfağı bile temizler.

Oyalama Nr 2:

Arka odaya aylar önce tıkılmış oyuncak kutusu bir "kaza eseri" koridora konur. Eski oyuncaklarını özlemiş olan Arca sevinçten naralar atar.

Sonuç: Yeliz hem buzdolabını temizler, hem kahvaltılıkları kaldırır hem de ocağa bir kap daha yemek koyar.

Oyalama Nr 3:

İlker limonatayı yapıp arabayı yıkatmak için çıkar. Dağ gibi bulaşık, marine edilmek üzere doğranması gereken et ve boşaltılması gereken bulaşık makinası … ve pek tabii oyalanması gereken cüce.

İlker nefret ettiği için saklanan Kayyu kitapları saklandıkları delikten çıkarılır.

Birinci kitap okunur, “şimdi sen kendi kendine oku, ben bulaşık makinasını boşaltıp geri döndüğümde diğerini okuyacağım” denir. Cüce bu numarayı yutar.

Makine boşaltıldıktan sonra ikinci kitap okunur, “şimdi sen bu kitabı da kendi kendine oku, ben bulaşıkları yıkayıp yerleştireyim” denir. İnanılmaz ama cüce bunu da yutar.

Üçüncü kitap okunur, “şimdi sen bu kitabı da kendi kendine oku, ben etleri doğrayacağım” denir. Cüce bunu yutmaz! Et doğrama fikri daha cazip gelir ve hop tabure çekilir, anneni yanına konuşlanılır. Zeytinyağı ve baharatları cüce koyar ve karıştırır.

Sonuç: arızasız ve kendinin son derece işe yaradığını düşününen cüce & dötü kalkmış anne :)

4 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Ya şu traşa bayıldım, oğlumun o yaştaki halini anımsattı bana. Berberden gelince kucağıma oturtur çenemi kafasına koyar koklardım o sivri kafayı. Bu minnakı da çıplak bacaklarından yakalayıp kucağıma oturtmak ve o kafayı sevmek geldi içimden. Kendi gibi bahtı da güzel olsun dilerim, sevgiyle...

zero dedi ki...

Yav bu veletin aşık olacağı kızlar çok şanslı olacak çok! Çiçek sulamaktan, et marine etmeye onu muhteşem yetiştiren dötü kalkmış bir annesi var:)

Evren dedi ki...

Super taktikler! Ben de Nr 2 ve 3'u biraz farkli varyasyonlariyla kullaniyorum :) 1 icin de, seneye donuyoruz ama, eve cicek mi alsak ne :P

ÇokBilmiş dedi ki...

Bu yazının başlığını "Yemek yaparken çocuğu oyalama taktikleri" koy. Okunma rekoru kırmazsa ben ne olayım :)