19 Eylül 2011 Pazartesi

Gece çiş olayı ne ayak?

Hatırlayalım;

Arca yaklaşık bir yıldır kakasını beze yapmıyor.

Arca yaz başından beri bezsiz geziyor, umumiyetle sıkıntısız gündüzlerimiz.

Arca gündüz bezsiz iken bir süre daha geceleri bezli takıldı, sonra gece bezi kafasında soru işaretleri oluşturmaya başlayınca, gece de bezi tamamen çıkardım.

Tüm süreç boyunca ;
Arca gün boyunca yaklaşık yarım litre su , 750 ml süt ve bilumum sıvı alımlarına devam etti. Hatta alışkanlığı olduğu üzere gece uyandığında da sık sık su içti. Kendim de günde iki litreden fazla su içtiğim ve suyun çokça içilmesi taraftarı olduğum için sıvı kısıtlamasına gitmek istemiyorum.

Diğer taraftan şöyle bir gerçek var ki, Arca’nın sabahları yataktan kuru kalkma sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Hep öyleydi, hiç “bezi kuru kalkıyor” cümlesi kurmadım ben! Ve yazık ki HALA öyle!

Neler yapmadım ki?

Saat kurdum, yatmadan önce çişe tuttum yok yine iki arada bir derede kaçtı.

Yatmadan yarım saat öncesine kadar sıvı alımını durdurdum, fayda etmedi.

Hiç oralı olmadım, ıslansın rahatsız olsun, fark eder işemez dedim, umru değil şırlatmaya devam.

Millet tek alezle ömür geçirir, biz? Alez, üzerine çarşaf, üzerine kullan-at hasta yatak koruyucularından, üzerine bir çarşaf daha. Gece bir ara uyandığımızda ıslaksa en üsttekini atıp, üst baş değiştirip çarşafla devam ediyoruz.

Ulen velet bezi bıraktı, bez masrafından kurtulduk dedik, yatak koruyucu, deterjan, su ve elektrik masrafı bi tarafımızda patlayacak. Ne anladım ben bu işten?

O çiş kokusu evden bir türlü çıkmadı, bak hala burnumda ekşi ekşi: (

Kimi der bu gece ıslatmalar 5 yaşa kadar sürebilir, kimi der on beş gün ıslatır sonra rahatsız olur, tutmaya başlar. Yok bizimkinin gece şırlatmaları neredeyse iki ay oldu, bitmedi, bitecek gibi de görünmüyor.

İlker de bana soruyor “neden?” diye, ah ben bir bilsem neden, ne zamana kadar, nasıl…

Bir bakıma Arca’ya hak veriyorum da, gece gece türlü işkenceler uygulanıyor çocuğa. Dürtüp uyandırıyorum, sonra yürütüyorum, bık bık konuşuyorum ve son olarak ayağını klozetin içine soktum, o serin suyu ve çiş karışımının ürpertisiyle bir ciyakladı, kıyamam. Bir de sonra kolonyalı mendillerle, dezenfektanlarla temizlemeye çalışıyorum o minik çişli ayakları. Ben onun yerinde olacağım, biri bana bunları yapacak, yirmi yaşıma kadar yatağa işerdim şerefsizim!

9 yorum:

ayak izleri-sevgi dedi ki...

hiçbir fikrim yok benim bu konuda.. ama sanırım biraz daha zamana ihtiyacınız var..

ZEYNEP dedi ki...

Yeliizz, daha yeni bişiler okudum bunun üzerine de farklı kaynaklarda genelde hep aynı şey yazmakta.. 5 yaşına kadar normal, 5 yaşından sonra haftadan 2 den fazla ise fiziksel tetkik gerekiomus. Bir de bizim hep sandıgımız gibi psikolojik degil cogunlukla fiziksel nedenlerden oluomus, idrar yollarında yada mesanedeki gayettene olagan enfeksiyonlar bile neden olabiliomus.. Ayrıca erkek cocuklarında kızlardan daha fazla goruluomuss.. Bu durumda bence normal, endiseye mahal yok gibi, ne dersin? :) Opuyorummm!

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliziii çocuğu rahat bırakkk, uyunca çaktırmadan bezle ya da ne bilim bişi yap ama çocuğu rahat bırak. Çok küçük o... Bu kadar üstüne gidersen yerleşir zaten...Kıyamam ona, hele o ayağı klozete sokmak, töbeee kim önerdi kuzum onu sana...
Sabiha Paktuna, çocukları çişe alıştırmaya bile karşı, bırakın kendi bilir zamanını dedi. Biz Cancanı bıraktık, biraz geç söyledi ama söyledi valla...
Son ikaz! Aslanın Arcayı rahat bırak

nil dedi ki...

An itibari ile kopmuş durumdayım:)

Öneriye gelince;bu modellerde üstüne düştükçe ters tepiyor sadece onu biliyorum

Kıvır Anniş dedi ki...

Normalde tuvalet alışkanlığı konusunda çok takıntılı davranmış biri olarak niyeyse -belki de sırf bunun beni yormuş olmasından- gece konusunda çok rahat davrandım.Baktım gece ıslatıyor,aynen gece kaldırıyorum yapmıyor.amaan dedim taktım bezi.o uyuduktan sonra takıyordum ve farkedince kızıyordu.ama ama hayatım oluyordum.Sonra yaklaşık 1yıl sonra :) bir ay boyunca geceleri altını ıslatmamaya başladı.haa dedim demek ki zamanı buymuş.bir aydır geceleri bezsiz.ilk kez dün kazamız oldu.olacaktır yine.hele şimdi soğuklarda geliyor çoğalacaktır.Uzun lafın kısası biz ne kadar çırpınsak da o ne zaman olacaksa o zaman oluyor.sende rahat ol derim :)

AsrınMucizesi dedi ki...

aynı sorun bizde de var Asrın'ı hala gece bezliyorum gündüz çok rahat kazada yok artık gece bez bağlayınca sabah kuru kalkıyor bağlamayınca mutlaka yapıyor bizde de kat kat koruyucular gece baştan ağa üst değişmeler çiş kokuları ne yapacağımı söyleyen biri olsa bende çok sevinicem. Üstelik sen şanslısın Asrın çoğu zaman kakasını lazımlığa yapmayı reddediyor beterin beteri var yani :)

gunebakan dedi ki...

yelizcim, 2 çocuklu bir anne olarak hayatın bana öğrettiği en önemli şey, zamanı geldiğinde çocukla ilgili tüm sorunların kendiliğinden şıp diye çözülüverdiğidir.
gazı var, tuzu var dersin, bir zamanı vardır, o zaman gelir, derdin biter.
ay yemiyor dersin, zamanı gelir yemeye başlar.
aman kendi kendine uyuyamıyor dersin, bir bakarsın birgün seni odasından kovalıyor.
aman çişi kakası nasıl olacak dersin, zamanı geldiğinde herşeyin ummadığın şekilde nasıl yoluna girdiğine şaşarsın...
hepsinin bir zamanı var. çocuk için uygun olan, onların biyolojik saatinin kurulu olduğu. işte onu bekliyorlar. ben iki numara için yeni konuştum bizim doktorla. yine aynı şeyleri söyledi. çocuktan gelen işaretleri gözle. çocuk hazırsa çorap söküğü gibi gelir. gece-gündüz farklıdır. gece kontrolü 5 yaşına kadar devam edebilir. geceleri bağlamaya devam et dedi. kafası karışmaz mı dedim, bişey olmaz dedi geçti. madem böyle işkenceye dönüyor hayat bağla gitsin yavrucum. şu bez külotlardan giydirsene, prima dry nite mı öyle bişey...hem bu bez değil külot dersin, kafası daha az karışır.
ben de iki numaraya müzikli oturak aldım dün. bu hafta itibariyle wc eğitimine niyetlendim. olmazsa hiç uğraşmıycam. zira valla beze yaparken daha rahat. hele kız çocuğu bezden kurtulunca dışarı çıkmak vs. dert oluyor. baktım su kaynatıyor, bezlemeye devam.
büyük kızda da gece kaldırma işini birkaç gece denedikten sonra, eziyet olduğunu gördüm ve o uyuduktan sonra 3 ay daha bez bağlamaya devam ettim. sonra kendiliğinden kuru kalkmaya başlayınca ondan da kurtulduk. darısı iki nümeronun başına...
imza:tembel anne

yeliz dedi ki...

Arkadaşlar, çok teşekkürler, hem önerileriniz hem de benzer dönemlerden geçmiş olduğumuzu görmek çok rahatlattı beni.

Lale ablacım çok güldüm çok:)) yok be uyku sersemliği ile soktum çocuğun ayağını klozete bilerek değil :))) çok öperim sevgiler

ÇokBilmiş dedi ki...

Gündüz hiç kazamız yok ama öğlen ve gece uykularında hala bezleniyor kızım. Her gece saat 11den 1e kadar sadece 1 defa muhakkak çişini yapıyor; öğlenleri de işeyerek uyanıyor :)
Hiç düşünmedim kafası karışır mı filan diye. Tembelim ben tembel, üşendim gece uğraşmak istemedim. Gittiği yere kadar böyle gitsin,en kötü ne olabilir ki sanki?