19 Eylül 2011 Pazartesi

Bu hafta sonu Vol.1 : Kitap

Eminim benimkinden daha çok vakti olan biri bu kitabı hafta sonu bitirmiş olurdu. Ben bile iki yüz bilmem kaçıncı sayfadayken saate baktım ve ertesi günün pazartesi olduğunu fark edip başucu lambamı söndürdüm. Evet fotoğrafta görünen lamba. Kendisi IKEA evimizin her şeyinden! Evet yeni. Görgüsüzlüğün gözü kör olsun bir lambam oldu hemen deklanjöre bastım.


Bana keyifli ve domestik hafta sonunu hatırlatsın diye.

Bu kitap için daha iyi bir zamanlama olamazdı. Tam da maçlar başlamış, hem de her gün hem de öğlen saatlerinden gece yarılarına kadar. Evet zamanlama çok iyiydi. Cuma günü kargocunun elinden hayatıma girdi ve şu an ofiste olsa, garanti birkaç sayfa karıştırırım.

Kitabın en öne çıkan özelliği bu zaten, elinden bırakamıyorsun.

Sadece iki gün içinde bu kitap,

Koridorda (Arca küvette yıkanırken yerde oturup okuduğum için)
Balkonda
Mutfak tezgahının üzerinde
Arca’nın kitap yığınının altında (kanımca o cüce sakladı, o uyanıkken bu kitabı okuduğumu gördü ve kıskandı, pis! Çok aradım çok!)
Ve evin istisnasız her koltuğunun üzerinde görüldü.

Elinden nasıl bırakacaksın ki? Resmen orada gözlerinin önünde romantik bir film çevriliyor, kapatamıyorsun. Film demişken… Filmi Ekim’de vizyona giriyormuş.

Ben bu tür kitapları – yani filmi çekilebilecek kitapları – okurken umumiyetle kendimce bir “cast” çalışması yaparım. Mesela Da Vinci’nin şifresini okurken gözümün önündeki başrol oyuncusu George Clooney idi, kadın da Nicole Kidman (ama kızıl saçlı haliyle). Bunları tutturamamıştım ve filmi izlemek hiç hoşuma gitmedi (üstelik Tom Hanks'e bayılırım normalde) bu sebepten ama Fransız dedektifi tam on ikiden vurmuştum.

Bu kitap için de Emma rolü cuk oturmuş Anne Hathaway’e. Gerçi ben Keira Knightley de düşünebilirdim İngiliz olduğu için. Esas oğlan ise bilmiyorum daha yakışıklı biri olabilir miydi? Cidden bilmiyorum ama bildiğim tek şey var ki, hoşça vakit geçirmek için okunabilecek bir kitap.

Bu arada... dediğim gibi henüz bitirmedim, ilk iki yüz bilmem kaçıncı sayfa itibari ile görüşlerimdir:)

2 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz Filmde Anne Hathaway ve Jim Jurgens Oynuyor...Amerikada temmuz ayında vizyona girdi... Kitap mı fil mi dedim sanırım filme sakladım kendimi... Ye sev dua et filmdr nasıl iyiyse kitapta çeviridenmidir mi nedir, beni germişti...
Dün almamk için kendimi zor tuuttum...Ben Ruhlar Evi hakkında ne düşüneceksin merak ediyorum.

Sevgiler tüm ailene

yeliz dedi ki...

500 küsür sayfayı nasıl sığdıracaklar merak ediyorum:) yok ben sabredemedim filmi:) bundan sonraki kitap ruhlar evi olacak lale ablacım. bir hafif romana ihtiyacım vardı arada:)