1 Temmuz 2011 Cuma

Geveze köylü nineden bir öykü okuyorum

Lale abla en sevdiği kitapları sıralamış. Tabii notlar düşüldü, son kitap siparişine eklendi. Sebep yazarın ilk kitabı oluşuydu biraz da. Çünkü ben yazarların ilk kitaplarını severim, kaygısız amatör ruhlarını katarlar esere.

Neyse aslında Floransa Büyücüsünü okumaya başlamıştım. Acayip de ilginç bir kitap. Ama daha hani o flört dönemindeyiz, ısınma turları yapıyoruz. Henüz ön sevişmeye bile geçmemişiz.

Derken bu kitap geldi. Şöyle bir karıştırayım dedim. Acayip sardı. Kendisini son zamanların en hızlı saran kitabı ilan ediverdim ilk elli sayfada.

Cırcır olduğum gece klozette eşlik etti bana, sonra metroya bineceğim elim boş kalmasın diye çantaya attım, hastanede sıra beklerken elimde telefon yerine bu kitap vardı.

Köylü geveze bir nine anlatıyor öyküyü sanırsın. Hiç susmuyor, sürekli anlatıyor. Bir konu bitiyor hop öbürüne atlıyor. “es” yok, nefes yok. Bi dur çişim geldi dedirten cinsi. Haha çişin olsa ne yazar alır götürürsün tuvalete yanında. Bazı kelimeleri bilmiyorum. O yörenin dilinden kanımca. Ya da ben 500 kelime ile hayat geçirir oldum. Çok içten, çok bizden, çok yurdum kokan bir kitap.

Kitaptan yana pek mesudum bu aralar.

Kitabın adını unuttuk iyi mi? “Sevgili Arsız Ölüm” Yazarı Latife Tekin

6 yorum:

Gulcin dedi ki...

turkiyeye gelme (gelebilirsek) zamani yaklasinca ben de basliyorum listeme. Donuste bavulda kitapla gelmek cok guzel oluyor. Hemen ekliyorum yelniz. tesekkurler

Adsız dedi ki...

bu kıtabı unıversite yıllarında yaklaşık 10 sene once okumuştum,şimdi siz anlatınca tekrar okuyasım geldi:))

yeliz dedi ki...

Gülçin baştan uyaraym biraz şivem bozuldu, anneme "kıııız" diye çığırır buluyorum kendimi:)) ama yok yok özel bir kitap, farklılığı hoşuma gitti.

yeliz dedi ki...

vay be o kadar eskiymiş demek ha:) yok zamansız bir kitap, yani popüler bir kitap değil, her zaman okunur.

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz bu yazını yazdığında ben Ordudaymışım. Benden kaçmış o yüzden:)) Kitabı sevmene çok sevindim. Bu kitabı beğendiğine göre eğer okumadıysan İsabel Allende2nin Ruhlar Evine bayılacaksın...Bir curcunada burada var çünkü...

yeliz dedi ki...

Lale ablacım hemen ekledim listeme, teşekkürler:) hem yeni tavsiye için hem de Latife Tekin ile tanıştırdığın için