17 Mart 2011 Perşembe

hönkürmek istiyorum var mı ötesi

Ben bunca yıldır çalışıyorum, müşterilerime 2+2 için bile kesin bişey söylemem. kıçı kırık psikolojilerini hazırlarım en kötüsüne ki önlemlerini de alsınlar.

Evet sonuç odaklıyım evet mühendislik eğitimi almış olmanın verdiği bir çözüme odaklanma problem çözme ve sürecin net aşamalarına ihtiyacım var. Var ki kendimi hazırlayayım. Plan yapayım. Ben plan yaparken kaderin bana gülmesi münasip bi tarafımda değil. Canı sağolsun ben B, C , D ..... Z planları bile yaparım.

Geçen haftadan beri kan sonuçlarının iyi çıkması ile ciddi anlamda ilacın süresinin bugün dolacağına odaklandık. Daha konsey var,kurtlar vadisi toplanmadan çişe bile gidilmiyor, anlıyorum bizim durum sakat tehlikeli, hepsine tamam. Yani daha buralarda olacağımıza eminiz. Bize şu gün bugün çıkarsınız diye fal bakan doçentinden asistanına alayına he he deyip geçtik. Lakin damardan alınan ilacın süresi bugün dolacaktı. Kan değerleri de çok iyi çıkmıştı. Bir hafta daha antibiyotik tedavisine karar verildi. Bu kararı gözümüz gibi baktığımız son damar yolumuz ilacı alırken tıkandığında aldık. Bir ara avaz avaz bağırıyordum ve gün yüzü görmemiş küfürlerim değerli hocaların koridorlarında çınlıyordu.

Arca'nın bu cuma üçüncü haftası dolacak tedavisinde artık damarı kalmadı. Nereye girseler patlıyor. Ya da önceden girilmiş. Damar yolları 24 saat bile dayanmıyor. Tüm hastanedeki tecrübeli hemşireleri tanıyoruz, onlar da Arca'yı tanıyor. Arca bütün gün it gibi koridorlarda koşuyor, odaya kapatsak yatağın tepesine defalarca tırmanıp atlıyor. Elindeki damar yolları dayanmıyor.

Geçen ayaktan girmek istediler izin vermedim, koşamaz oynayamaz diye. Bugün ayağa bile razıydım. Gündüz vardiyasını eve göndermedim, nöbetçi tecrübesiz hemşirelerin eline kalmayalım diye... Ama 4 hemşire 8 defa deldi, yok. Akşama aktardılar. Frekansımız tutan Sahra hemşirenin nöbette olduğunu duyunca izin verdim. Akşam da defalarca uğraşıp bıraktılar, geç vakit Sahraya koştuk. Çok zor bir süreçten sonra ayaktan açıldı. Yarın akşamı görebileceğimizi sanmıyorum. Üstelik yarın bütün gün ayakkabı giymek yok. Bi de iki yaşında bir çocuk klinik olarak sağlıklı ise nasıl zapt edilir? bu soruya cevap yok.

Daha bir hafta (en az) ilaç verilecek. Peki damar yolu kesinlikle bulunamadığında ne olacak? buna da cevap yok.

Neyse .... can sıkıcı çok şey var. Yine üzerinden birkaç gün geçsin biz kendimizi rehabilite ederiz, biraz daha yerleşiriz. Zaten yakında ikameti buraya aldıracağız. Tek sorun artık Arca hakkında yorum yapan beyaz önlüklü görmek istemiyorum. Yorum yapacak, çıkışımızla ilgili tahminde bulunmak isteyen lokman hekim elinde taburcu kağıdı ile gelsin, lakin artık inanan yerlerim çalışmıyor.

Tekrar ediyorum sık sık yüksek sesle söylüyorum: Arcanın kisti çok büyük, gidersek tekrar enfeksiyon kapabilir ve şimdiye kadarki tedavi çöpe gider....

....

Ve... sık sık.... Allah sonunu benzetmesin,hep Nehirin annesi ile empati kuruyorum. Hep şükretmeye yöneltiyorum kendimi. Geçecek...

27 yorum:

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Okurken kalbime ağrı saplandı sizi o kadar iyi anlıyorum ki yaşadım sanki yazdıklarınızı, o damar yolu açma işini bebeğimde korkunç bir şekilde tecrübe ettim sonunda yıktım hastaneyi:( üstelik bizimki bebekti daha anlamıyordu ne olup bittiğini ve tabi kolay bir enfeksiyondu.
Size Rabbimden sabır diliyorum bol bol sabır. Hepimiz sınanıyoruz hayatın kuralı bu, Arca'nın sağlığına kavuşmasını dört gözle bekliyorum.
Sevgilerimle...

K.T dedi ki...

Yeliz;

Burası senin blogun. İçini rahatlıkla istediğin gibi dök. Yanındayız.
ARCA yı seviyoruz.

annesininmimosu dedi ki...

iyice daralmışsın canım.ama aklına daha kötü fikirler getirme lütfen...halini burdan anlayamam ama tüm kalbim seninle minik arca ile...allaha acil şifalar versin...

a_y_s_e dedi ki...

canim benim, Allah kolayliklar versin...

dusundum de, acaba kesmeli bicmeli yapistirmali bir aktiviteyle oyalanir mi arca cucesi? sticker falan getirseniz? bilemedim ki, hakikaten zaptetmek cok zor. Sukret, insallah iyilesecek Arca efendi, Allah bi daha hastane yuzu gostermesin (Guzel anlar disinda)...

cok cok opuyor, ve dua ediyorum...

a_y_s_e dedi ki...

canim benim, Allah kolayliklar versin...

dusundum de, acaba kesmeli bicmeli yapistirmali bir aktiviteyle oyalanir mi arca cucesi? sticker falan getirseniz? bilemedim ki, hakikaten zaptetmek cok zor. Sukret, insallah iyilesecek Arca efendi, Allah bi daha hastane yuzu gostermesin (Guzel anlar disinda)...

cok cok opuyor, ve dua ediyorum...

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz geçecek hepsi geçecek ve biz sizin evdeki makarna savaşlarınızı izlemeye devam edeceğiz...

cenebaz dedi ki...

Canım, okurken çok üzüldüm. Ama n'olur aklına kötü şeyleri getirme. Hepsi geçecek, inşallah sağlıkla taburcu olacaksınız.

Fatma dedi ki...

Yelizcim, ne desek boş, bunu yaşayan bilir. Sabır arkadaşım, geçecek, korkuya kapılma, Allah'a sığın, sabır için dua et, geçecek bütün bunlar, sağlıkla evinize döneceksiniz, inan buna, ben inanıyorum, her şey yoluna girecek.

mine dedi ki...

Yeliz, lütfen aklına böyle şeyler getirme. moralini yüksek tut, Arca için. Sağlıkla çıkacaksınız oradan merak etme, bunları düşün sadece.

Unknown dedi ki...

Uzun zamandır bloglara girem,yordum. Bugün senin bloğuna girdiğimde , şu an yaşadığım şoku anlatamama. Çok geömiş olsun.. Çok üzüldüm. İnşallah hızla Arca iyileşecek.doğduğu günden beri takip ediyorum, sizi.. Arca güçlü bir çocuk.. Tüm kalbimle size dua ediyorum. Minik adam en kısa sürede iyileşip, eski günlerinize bir an önce dönecektir.
Bir anne olarak, tahmin ediyorum bu durum çok can sıkıcı. Sen güçlü olup, hep pozitif düşünmeye çalış...
Sevgiler..
Ben İstanbul da florence n. hastanesinde çalışıyorum. buradan yapabileceğim bir şey olursa lütfen söyle.. elimden geleni yapmak isterim..
En kısa sürede Arca ile sağlıklı günlere kavuşmanız dileğiyle..
sevgiler
esra

Adsız dedi ki...

Yeliz - yeni haberim oldu. Binlerce geçmiş olsun, ve de olacak, biliyorum. En kötüsünü düşünme, n'olur.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Yeliz, geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda kurtulursunuz. Dualarımız sizinle.

Gulcin dedi ki...

Cok gecmis olsun. Umuyorum cogu gitmis azi kalmistir. Size sabir arcaya da bol saglik diliyorum
sevgiler

Ozguranne dedi ki...

Her zaman aklimizda kalbimizdesiniz. Iyi olacak, gececek bu zamanlar... hatirlar misin diyecegiz. yazin gelip sirtimizi gunese verecegiz. ama ela ve arca durmadan oynayacagi icin iki rahat oturamayacagiz... guzel gunlere cok az kaldi. opuyorum.

thalassapolis dedi ki...

Çok geçmiş olsun Allah tez zamanda şifa versin...

Ayla dedi ki...

Çok geçmiş olsun,inşallah tez zamanda güzel haberlerini alırsınız.Allah şifa ve sabır evrsin ailenize

pinorun annesi dedi ki...

Acil şifalar size. Sessiz takipçinizim Arca yı çok seviyorum eminim atlatacaktır. Moralinizi yüksek tutun.

Ben dedi ki...

Arca bu kadar güçlü bir annesi olduğu için çok çok şanslı. Güçlü kalmaya devam et ki o da senden güç alsın.
Hiç tanışmasak da aklım fikrim, dualarım hep sizinle...
Tekrar tekrar geçmiş olsun...

Asortik Krep dedi ki...

Bizimle paylaş lütfen,sizi merak ediyoruz.
Birde ayna olduğunu unutma, sana bakıp duygularını taklit eden küçük biri var, dikkat et ve endişelensen de onun yanında belli etme.

Sitare dedi ki...

Allah sabırlar acil şifalar versin.size dua ediyoruz.dayan yeliz.bırakma kendini.tedavi yarım kalmasın.dermansız dert vermesin Allah yeter ki sabredin.çok büyük geçmişler olsun.

alev ertürk dedi ki...

yeliz canım çok ama çok zor bir dönemden geçiyorsunuz rabbim siz ve sizin gibilere yardım etsin ve hiç bir yavruya böylesine hastan günleri nasip etmesin ...söylenecek çok fazla bi şey de yok aslında bir yerde inanmak güvenmek zorunda kalıyoruz doktorlara,ama durum daha önceden görünmemiş bir durum olunca daha da sıkıcı ve stresli yaşananlar.
kuzuma dayanma gücü versin rabbim ve sizlere,çok zor 2 yaşında olan ve fiziken sağlıklı olan bir çocuğu durdurmak.. kanı kaynıyor yavrumun ne bilsin o hastalığı hastaneyi :(((( offff içim darlaandı ben gene önceki posttaki gülen arcama bakıp dua edeceğim bu zor günler çabucak geçsin diye,bir de lütfen kötü şeyler aklına getirme !!!

a.c dedi ki...

Belki çok klasik gelecek ama hep şöyle derler: gecenin sabaha en yakın an'ı gökyüzünün en karanlık olduğu an olurmuş. bu koyu karanlığın dağılmasına ve aydınlığın gelmesine az kalmıştır inşaallah. sizi bütün dualarıma katıyorum her gün aklımdasınız. hastanelerde ise bağırıp çağırmadan iyi bir şeyler olması ne yazık ki pek mümkün görünmüyor... ben görmedim veya. umarım en kısa zamanda bu tedavi güzellikle biter ve evinize gelirsiniz.

Adsız dedi ki...

sizi hep sessizce takip ediyorum,bilinki dualarim sizinle,
bir anne icin ne kadar zor tahmin edebiliyorum,rab minik Arca`ya gereken sifayi verecek,once minik bebeginiz icin sonarda kendiniz icin hep pozitif dusunun,
sevgilerimle
tijen

Adsız dedi ki...

sabahtan beri yorum birakmaya calisiyorum nihayet acildi yorum sayfasi.

Yelizcim gececek, tabi gececek! ne kadar zor oldugunu tahmin edebilsem de, senin inancli moralli olman gerek. bir an once iyi haberlerinizi bekliyoruz.

opuyorum.

Hatice dedi ki...

tesadüfen keşfettiğim bu blogu uzun zamandır takip ediyorum ve her sabah işe başlarken yeni haberler gelmesi umuduyla açıyorum bu sayfayı.çok güzel paylaşımların olmuştu.. bundan sonra da olacak.. benim de bir oğlum var..bir anne olarak diğer takipçilerin gibi seni çok iyi anlıyorum.. dualarım hep seninle..o kist küçülecek ve bu günler geçecek.. arca nın enerjisi çok yüksek diyorsun.. en önemlisi bu..damar yolu olayı can sıkıcı evet..ama biraz daha sabır.. buraya yaz hep..adsız takipçilerini merakta bırakma..sizi seviyoruz gününçorbası ailesi...

banushka dedi ki...

Yeliz, şimdi iyi bir haber duydum. Evdeymişsiniz çok şükür :) çok sevindim. Umarım bir daha hiç hönkürme ihtiyacı duymazsın ama duyarsan da pişman olma burası senin alanın... taşı taşı bir yere kadar, bir yere boşaltmalı insan içindeki safrayı...

Isabella Charlotte dedi ki...

LÜTFEN OKU!!!! LÜTFEN OKU!!!! LÜTFEN OKU!!!! LÜTFEN OKU!!!!

Hey Guys !!! Çok mutluyum, Mike Fisher'dan benimkini aldım. Boş ATM kartım günde 2,000 dolar çekebilir. Geçen haftadan aldım ve şimdi 14,000 dolar bedavaya sahibim. Boş ATM herhangi bir ATM makinesinden para çeker ve üzerinde isim yoktur, izlenebilir değildir ve şimdi iş için param ve benim ve ailem için yeterli param var. Mike Fisher ile tanıştığım için gerçekten çok mutluyum. ondan önce iki insanla tanıştı ve dolandırıcılığı olduğunu bilmeden paramı aldılar. Ama şimdi mutluyum. Mike Fisher kartı DHL aracılığıyla gönderdi ve iki gün içinde aldım. Kendi kartınızı kendisinden alın, diğer ATM'lere benzeyen bir dolandırıcı gibi değil, yasadışı olsa bile insanlara yardım etmek için bedavaya veriyor ama çok yardımcı oluyor ve hiç kimse yakalanmıyor. Mike Fisher'a minnettarım çünkü hikayemi aniden değiştirdi. Kart, Mali ve Nijerya hariç tüm ülkelerde çalışıyor. Mike Fisher e-posta adresi blankatm001@aol.com
WhatsApp +1 (712) 600 2838)