10 Mart 2011 Perşembe

Hastanede bir gün, hastanede hergün

Hastane günleri devam...

Özel olarak tanıdıklarım haricinde - onlarla sık sık haberleşiyoruz - sessiz takip edenler, dua edenler... nasıl mutlu oldum anlatamam.

Öncelikle kesin teşhisin hala konamadığını belirteyim. Yarın ciddi sonuçlar alınacağını umuyorum.

Hayat dışarıda akıp giderken, biz de burada düzen kurduk gibi.

Önceleri kabullenemedik, kızdık, çemkirdik, isyan ettik... Ama Arca için burası şimdilik en iyisi başka yolu yok. Bu diyardan gidemeyeceğimize göre bu deveyi güdeceğiz.

Kısacası Arca'nın akciğerinde 4 cm'lik kocaman bir kist var. Ve bu kistin sebebi bilinmiyor. Daha doğrusu kesin bilinmiyor, araştırılıyor. Hem burada hem de özel doktorlar arasında bizim vakamızın çok ilginç olduğu tartışılıyor. Özeldeki doktorlar, vakanın sonucunu da bildirin merak ediyoruz demişler Arca'nın özel doktoruna.

Hastanede hergün bir aslında...

Sabah 9 ilaç saati... Aynı zamanda çizgi film saati.

Sonra koridorlarda geziyoruz, swing car almış dostlar bize, ben de biniyorum. Alet kırılacak yakındır.

Odayı temizleyip avalandırma, iyice yorulduktan sonra öğlen uykusu.

İlker her öğlen mutlaka benim için geliyor. Ümit abla odada Arca'nın uyanmasını beklerken biz İlkerle hava almaya çıkıyoruz. Muhteşem 1,5 saat. Yarı kapalı ceza evinin günlük hava alma saati.

Üçte tekrar ilaç saati.

Sonra yine koridorlarda kudurmaca.

Akşam saatleri artık Arca dellenmeye başlıyor. Sıkıntıdan patlıyor.

Kitap? Zinhar okutmuyor. Resim, hamur gibi aktiviteler nanay... Çizgi filmin sadece hastanede gösterildiğini o kadar iyi işlemişiz ki vaktini başka şeylerle harcamak istemiyor, nasıl olsa eve dönünce çizgi film yok!

Akşam 9'daki uzun ilaç saatinde genelde uyuyakalıyor.

Ofisi buraya kurdum. Geceleri Arca uyuduktan sonra kahvemi alıp çalışıyorum. Geçende birtoplantıya tuvalette katılmak zorunda kaldım. Konferans görüşmeye sifon sesi karıştı. Zira Arca beni kesinlikle bırakmıyor.

Rutini bozanlar...

Gün aşırı bazen her gün tıkanan damar yolunun açılması (ilk günler Arca'nın damarlarını 8-10 seferde bulamayan hemşireler ve her defasında fenalık geçiren anne kişisi için artık bu prosedür sıradanlaştı. Hatta kendime güveniyorum, ben bile damar yolu açarım.)

Ziyaretçiler ve sürpriz hediyeler (tekrar teşekkürler Elfana, Elif, Nil, Hülya, Hilal, Özge, Tuğçe, Esra Özlem, Yasemin, Hayat, Başak)



Teşekkürler Alpi ve Elfanam!
Alpi, sen nasıl bir çocuksun, çocuk yüreğinle en sevdiğin oyuncağını paylaşıyorsun.
Fotoğrafını çekemediğim ama bayıldığım bir kart da Ela'dan geldi. Kendi gibi kuzu yapmış.



Akşam saatleri kuduruğu Arca'dan pozlar...


Görüldüğü gibi hiç bir klinik problemi yok! Koşuyor, oynuyor, zapt etmek mümkün değil. Önceden görmemiş doktorlar ziyarete geldiğinde "iyileşmişsin sen" diyorlar, halbuki Arca hiç hasta gibi değildi ki!

Neyse...

Sadece iyileşmek için, sonucu öğrenmek ve bir yol çizmek için dua ediyoruz. Hastanede olmak yeterince kötü bir de ne zaman çıkacağını bilememek daha da kötü.

23 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz, bu gün bir adama bana Yelizi ver diye çemkirdim... güya Zühreden telefonunu almıştım sanırım yanlış kaydetmişim. Sizi çok merak ettim en sonunda Zühre geldi aklıma...
Arcayı öyle gördüm ya nasıl mutlu oldum anlatamam...
Bundan bir kaç yıl önce bir arkadaşımız kızında sizinkine benzer bir duru yaşadı. Zatürre ile falan karıştırıldı ... sonunda fıstık yerken nefes borusundan ciğerlere kaçan fıstık kabuğunun neden olduğu anlaşıldı.. Orada yerleşip kiste neden olmuştu. Zühreyle konuştuğumdan beri acaba Arca'nın da böyle bir şey olmuşmudur diye düşünüyorum...
Çok sevgilerimi ve iyi dileklerimi gönderiyorum

Oz dedi ki...

Canım, aklımdasın, tekrar ulaşmaya çabalıycam bugün sana...

Janset Acar Akkoyun dedi ki...

Cok iyi gorunuyor Arca, bir an once sonucun kesinlesmesi ve iyi bir sekilde eve donmenizi dilerim.

Tekir dedi ki...

Canim, cok yakin bir zamanda hastaneden saglikla cikacaginizi biliyorum, sen de boyle dusun guzel dusunelim guzellikler olsun. Arcayi opuyorum mincikliyorum sariliyorum

YesiM dedi ki...

Yelizcim tekrar cok cok gecmis olsun, uzaklarda olsam da hergun sen ve Arca aklimdan geciyorsunuz ve sizin icin dua ediyorum. Fotograflarda Arca'yi neseli, keyifli gormek cok guzel, sana da bol bol sabir diliyorum. Bu arada ne dusunceli dostlariniz varmis, Arca'yi hastanede oyalamak icin swing car super bir fikirmis.
Sevgiler,

zero dedi ki...

Yelizcim sizi çok merak ediyorum. Buranın haricinde nasıl ulaşacağımı bilemiyorum, neyse ki arada yazıyorsun halinizi, hatrını. Arca'yı resimlerde böyle görmek o kadar güzel ki, tez vakitte en güzel haberlerle ve sağlıklı evinize dönebilmenizi diliyorum. Arca kuzusuna kocaman öpücükler Zeren Ablası'ndan...

Fatma dedi ki...

Yeliz, fotoğrafları görünce, sizden haber alınca mutlu oldum, iyi haberler alacaksınız, alacağız, her şey düzelecek inşallah, inanıyorum. Dualarım sizinle. Allah bol şifa versin inşallah. Cuma günü İzmir'de olma olasılığım doğdu, sizi ziyaret etmek isterim mümkünse, Allah kolaylık versin. Deniz'de Arca'nın fotoğrafına bir öpücük gönderdi:)Çocuk acil bölümünde misiniz?

ZEYNEP dedi ki...

En kısa zamanda geçmiş olur ve sağlıkla evinize dönersiniz umarım. Kuzunun güldüğünü görmek yine de çok güzel..Sevgilerimle,

a.c dedi ki...

bekleyişiniz ümitli olur ve güzel haberlerle tekrar dönersiniz inşaallah. Arca'yı öpüyorum.

Betül dedi ki...

Her sabah Arca'dan bir haber var mı diye bloğa bakıyordum , bu sabah görünce çok ama çok sevindim , bir de Arca'nın gülen yüzünü görünce daha çok mutlu oldum , bu blog dışında başka haber alamamak inan çok kötü bir durum , Ege Üniversitesi hastanesine bile ulaşabilir miyim acaba bile geçti aklımdan.Arca'nın gülen yüzünü görmek inanın çok iyi geldi bana .İyi haberlerinizi bekliyoruz . Bizi habersiz bırakmayın.

alev ertürk dedi ki...

yelizcim sen yazdıkça ne kadar mutlu oluyorum bir blsen,,sizi merak ediyorum çok zor günler geçiriyorsunuz ve maalesef elimizden bir şey gelmiyor :((( umarım zor günler çabuk geçer ve bir an önce iyileşmiş bir şekilde evinize dönersiniz...arcamı öpüyorum en yaramaz halinden :))))

meltem dedi ki...

Yelizcim,

tekrar tekrar gecmis olsun. hayirlisiyla bunu atlatir evinize doner bu gunleri geride birakirsiniz. Arca'nin keyfinin iyi oldugunu gormek sevindirici. gulec yuzlu yakisikli Arca'cim.
Iyi haberlerinizi bekliyoruz. Dualarim sizinle.
Meltem

ruhdagı dedi ki...

Canım Arcam, tatlı bebeğim, güzel kuşum benim. Öperim severim duacınım burda emin ol. Canımsın sen.

Yeliz, sana ne diyeceğimi bilemedim ben. Seviyorum seni.

Bitsin gitsin inşallah. Annem umreye gidiyor uzun bir dua listesi verdim en başta Arcam için güzel hayırlı haberler almak vardı.

Geçsin gitsin tez zamanda.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

belirsizlikte gecen zamanin nasil gecmek bilmedigini, nasil zor zamanlar oldugunu coooook iyi bilirim.

iyi haberlerinizi bekliyoruz, saglikla evinize donun bir an once.

Evren dedi ki...

Yeliz ben de cok merak etmistim, 2 gundur ariyorum ama ulasamiyorum. Eminim cok zordur ve buna ragmen siz cok iyi gorunuyorsunuz. Ve eminim guzel haberlerle saglikla yakin zamanda evinize doneceksiniz. Ikinizi de kocaman opuyorum, Ilker'e de selamlar. Sizin pozitif enerjiniz her seyi alteder. Sevgilerimle...

saricizmeli dedi ki...

Güzel haberlerinizi bekliyoruz. Dualarım sizinle...

annesininmimosu dedi ki...

canım çok çok geçmiş olsun..inşallah önemli bir sorun değildir bu ..kuzunun acilen iyileşmesini ve hastaneden çıkmanız için dualarım sizinle....
iyi haberlerinizi bekliyorum.takip ediyorum
sevgiler

Lokum dedi ki...

yelizim, arca senin gibi bi anneye sahip olduu için çok şanslı.. atlayıp izmire gelesim geldi, her şeyin altından hayırlısıla kalkmayı bilen küçük kadın, canım arkadaşım.. tez zamanda iyileşmeniz dileiyle..

Burcu.. dedi ki...

Hastanee.. Anne önce isyan eder, sonra duruma alışmak zorunda kalır. Çok çok iyi anlıyorum sizi. Zor biliyorum. Sonu iyi olsun inşallah. Sağlıkla çıkın ikinizde oradan.

Fatma dedi ki...

Yelizcim, nasılsınız, inşallah her şey yolundadır, dualarımız sizinle Dün İzmir'e gelemedim malesef, sizi görmeyi çok istiyordum. İnşallah en kısa zamanda iyi haberler alır, hastaneden çıkarsınız. Arca'yı kucaklarım. Bir insanı sevmek için yanyana gelmek gerekmiyor. Arca'yı da seni de çok seviyoruz. Allah kolaylık versin.

füsfüs dedi ki...

aklımız kalbimiz hep sizinle, çok iyi haberlerle çıkacaksınız çoğu bitti azı kaldı diyelim, öptüm sizi

Sitare dedi ki...

ne haldesiniz,ne yaparsınız.bitmedi mi çileniz.haber et.yaz,okuyalım.dualarım seninle.

Adsız dedi ki...

Merhaba hergun bakiyorum yeni bir haber varmi diye... nasilsiniz? halen hastanedemisiniz? dualarimizi ailenize.