23 Şubat 2011 Çarşamba

Fabrika Ayarları

Şimşekler çakarken ve yağmur deli gibi mutfak penceresine vururken biz Arca’yı uyutup önceki günden kaçırdığımız Ezel’i izliyorduk. Taze çekilmiş kahveye Ümit abla yapımı browni eşlik ediyordu. Bir yandan hafta sonu için planladığımız doğum günü partisi için siparişler veriyor, bir yandan aile büyüklerine son bir yılın Arca fotoğraflarını ayırıyordum.

Bu kısa mutluluk Arca’ya yeni musallat olan öksürük ile defalarca bozuldu. Gece Arca’nın yatağında noktalandı. Öğlen rapor edilen ateşin ardından sabaha karşı yine ateş düşürücüye 10 kala 39 dereceyi görünce sabah ola hayrola, acilen doktor arana!

Sabah korkunçtu. Ümit abla geç geldi, Arca benim boynumu bırakmadı. Bu sahne yine beni gerdi, benim gerginliğim Arca’ya geçti. Arca öfkeden kendinden geçti. Bir şekilde arabaya attım kendimi. Şiddetli yağmurun altında avaz avaz “Mor yazma” şarkısına eşlik eden mor hırkalı kadın şoför bendim. Dokuz civarı çevre yolunu kullanan talihsizler güne benimle başladı.

Nil’e içimi döktüm, “evden kaçtığım için rahatladım” diye. Hiç sevimli profil çizen blogger anaya yakışıyor mu bu haller? Ve ne acıdır ki Arca’yı o huysuzluk halinde evde bıraktığım için vicdanım sızlamıyor. Tanıyın beni bu benim gerçek yüzüm! Tamam totomu gezdirmeye çıkmadım, işe gittim sonuçta ama daralan göğsüme bir fincan çay eşliğinde çalışmak iyi geldi. Hiç “vah evladım” şeklinde duygu sömürüsü yapacak değilim.

Arca’nın hiçbir suçu olmamasına rağmen içinde bulunduğumuz bu durumdan son derece şikayetçiyim ve yazık ki bu durumu ne düzeltebiliyorum ne de Arca’ya çemkirip suçlu ilan edip deşarj olabiliyorum.

Doktorla konuştum.

Ateşin devam etmesinden acayip rahatsız oldu, ishalin olmasını ateşe sebebiyet verdiğini düşünerek “olumlu” karşıladı. Karın ağrılarının devam ettiğini de öğrenince, son aylarda karşılaşılan “keçi gribi”nin belirtilerinin tamamını gösterdiğini söyledi. Şahane! Evde bir keçi eksikti, tam oldu!

Yarına kadar ateş kontrol, yarın gerekirse doktor kontrol!

Ve… doğum günü partisi iptal… Tuna, Ela, Demir, Berk, Ege, Nilda, Cansu, Ekin’den “keçi gribi olduk” lafını duymak istemiyorsak partiyi rafa kaldıracağız. Doktor tavsiyesi. Hatta aile arasında yapılacak kutlama da iptal, malum Duru var, okulu var. Eh artık öküz gribine yakalanmazsak parti haftaya yapılacak.

Sözlerime ünlü bir vecize ile son verirken Arca'nın tez zamanda fabrika ayarlarına geri dönmesi için dua ediyor, sizleri Arca’nın melül bakışlı hasta pozu ile baş başa bırakıyorum:

Çocuğun hasta olduğuna değil huyunun değiştiğine yanarım.

13 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

Ah canım ya nasılda melül bakmıs hakkaten , cabuk iyileş arca , özledik seni

laleninbahcesi dedi ki...

ah canım sonunda ünlü atasözümüzü de hatırladın.Naziş,oyuncakları dışında evdeki hiç bir şeye elini sürmez-aninin derdi.Yani annenin amaaaa hastalanınca da ilk iş porselen bebek kolleksiyonumu isterdi.
Geçen sağlık bakanı ilk kez bu tür kızamık virüsü ile karşılaşıyoruz dedi.Düşmeyen ateş genelde kızamıkda görülür.Döküntü olmuyor artık,aşılardan dolayı...
Hepinize kolaylıklar şifalar diliyorum

hypo dedi ki...

süzülmüş:(
üzüldüm.
sende insansın hareketlerin normal.
bazen ben 2 saatlik bir görmede bile alıp kaçasım geliyor kendimi.

hilal dedi ki...

yelizim geçmiş olsun:( iyileşti arca sanıyorum ben. bitsin gitsin yakamızı bıraksın artık bu keçi gribi midir nedir. öperim çok.

alev ertürk dedi ki...

yelizzzzzz kıyamam ben kuzuma :((( nasıl da baygın bakıyor...seni anlıyorum biliyo musun hem de laf olsun diye yazmıyorum hakkaten anlıyorum yiğit hastalanınca bana da olur bu haller sevimli anne gider canavar anne gelir kaçıp uzaklaşmak isterim ama yapamam ben :(( yapamadığım gibi de sinirimi zaten hastalıkla uğraşan kuzudan çıkarırım ne olacak bizim ve kuzuların bu halleri bilmem :(((

larcencielblog dedi ki...

ama ben onun o mahsun haline ölürüm...

yeliz yaw, o kurbağa buz küpleri de ne ola ki? Yorumların altındaki?

seçil dedi ki...

aynı modelden bir tane de bizim evde var, aynı süzgün bakışlar... Allah acil şifa versin kuzulara...

Fatma dedi ki...

Geçmiş olsun Yeliz, küçük çocuğun varsa planlar, organizasyonlar tutmuyor işte. Yavrum, belli her halinden kuzunun, süzgün süzgün. Tez iyileşir inşallah. Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

yelizcim gecmis olsun,
biz de yuksek ates ve oksurukle doktordan geliyoruz simdi :(
bizim doktor da, domuz gribi vakalari gelmeye basladi aman dikkat buyurdu off :(

dun arayacaktim seni, doriyle ugrasirken kaynadi arada :/

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

oyy hastayken nasıl melulleşiyorlar!!
yelizcim kaçacak bi işin, ilgili bir kocan ve bakıcınız varken gozun arkada kalmadan git bence... evde bunalmak ve çaresizce ateş ölçmek sarılmak oynamak arca'ya daha iyi gelmeyecek sonuçta. anneler yokken daha rahat oynuyor çocuklar tecrübetle sabittir.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

oyy hastayken nasıl melulleşiyorlar!!
yelizcim kaçacak bi işin, ilgili bir kocan ve bakıcınız varken gozun arkada kalmadan git bence... evde bunalmak ve çaresizce ateş ölçmek sarılmak oynamak arca'ya daha iyi gelmeyecek sonuçta. anneler yokken daha rahat oynuyor çocuklar tecrübetle sabittir.

k.i.s.d. dedi ki...

Geçmiş olsun şekerler, yazık ama Arca'ya iyileşsin artık liffen ama

Gamze dedi ki...

çok geçmiş olsun:(Kıyamam, ben bu yorumu yazana kadar Arca çok iyi olmuştur inşallah.