6 Şubat 2011 Pazar

40.2 ?!?

Tarih yazıldı bugün bizim evde, bu gözler 40.2'yi gördü.

Halbuki dün akşam saatlerine kadar herşey normaldi.

Geçen hafta Ümit abla İstanbula gitmek için iki gün istemişti, kırmak istemedik. Hem mutlu hem de üzücü bir haberle döndü, kızı hamileydi ve Arca'yı yakında bırakacaktı, en geç Eylül gibi... Hani bir yıl içinde bırakacağını düşünüyorduk ama daha önce olması fena koydu. Hazmetmeye çalışıyorum...

Neyse salı gün döndü, o gün iyiydi. Çarşamba geldiğinde çok öksürüyordu, içimize sinmedi, doktora gönderdik. Ümit abla kuvvetle muhtemel gripti ama doktorlar bronşitte ısrar ettiler. Biz yine önlemimizi aldık, pazartesiye kadar gelme dedik. Üç gün Arca'ya imece usülü bakıldı, annem, ablam, İlker...

Son olarak ben dün öğlen evdeydim. Arca öğlen uykusunda keyifle uyanıp yanıma geldi. Birlikte temizlik yaptık, neşeliydik. Akşama doğru başladı ateş. Arka azılara yorduk masumca.

39'ları görünce azı mazı rafa kalktı.

Aksiyon başladı!

Ateş bir türlü düşmedi, her yol denendi. Doktor arandı yeni talimatlar alındı. Yok yine düşmüyor. 40 sınırına dayandı, kaptık doğru doktora. Enfeksiyon şüphesi olduğundan bizi başka odada beklettiler, Arca kudurur durmaz. Aklıma "Kar Masalının" iphone uygulaması geldi, Arca'ya daha göstermemiştim. Bayıldı!! Hatta doktor sordu, o da eve gidince 2,5 yaşındaki kızına gösterecekti.

Doktor grip teşhisini koydu, biz antibıdıbıdıda ısrar ettik. Dünyada doktorunun anitbiyotik vermek istemediği ancak ailesi ısrar eden tek bebe Arca'dır herhalde. Yok öyle zor bir sabah geçirdik ki totomuz yemedi, ya ateş daha da çıkarsa?

Doktor bizi ikna etmek için kan tahlili ve boğaz kültürü talep etti. Sonunda ikna olduk. Acayip kıl bir anababayız, biliyorum. Yine de her ihtimale karşı reçeteye yazdırdık.

Kullanmamak üzere antibiyotik, kullanmak üzere ateş düşürücüler, kullanmama ümidi ile novalgin damla ayrıca şurupları içirmek için şırınga ve muhtemel sümükler için otribebe. Evet tüm donanımlarımız hazır! o grip virüsünü yeneceğiz!!

Arca iyiydi hoştu hatta 38 derecelere kadar düşen ateşi ile bipbip ile turlarken cıbıl poz verdi...



Sonra halası geldi, hoşbeş etti, ama hali yok.



Birlikte yemek hazırladık, tavuk ve bulgur pilavının yanına ayran istedi, birlikte çırptık. Ne olduysa o 15 dakika içinde oldu ve bir anda çıkan ateş hiç düşmedi. 40.2 yi gördük. Duş, sirkeli sular... Üstelik ateş düşürücülere daha vardı.

Bir ara düşer gibi oldu hatta üşüdü. Ama bu defa da kakası geldi, bingo ishal!!

Bu gece böyle... Uyumuyorum nöbetteyim yoksa top patlasa uyanmam. İlacın saatini bekliyorum, 10 dakika arayla ölçüyorum ateşi.

Bütün gün hiç bir şey yemedi. Normalde bütün gün boyunca yemek yiyen bir insan yavrusu için çok ama çok zor olmalı! Ara uyanmalarından birinde süt içmeye ikna oldu sadece.

Bir rivayete göre bu rezil ateş 5-6 gün sürüyormuş. Bakalım önümüzdeki geceler ne olacak. Bir de ayrılmadan doktora sorduk, kesin biz de kapmışsızdır, ne zaman hasta oluruz tahminen? Pazartesi bilemedin salıya kadar ömür biçti bize.

Bir de unutmadan....

İlker bir kulağından ateşini ölçüyor, Arca hop kalkıyor, öbür tarafı dönüyor "bunu da!!" illa ki iki kulak birden ölçülecek! Hani bir defa da değil her seferinde!

Allah iyiliğini versin Arca!

23 yorum:

Oz dedi ki...

Kıyamam, çok çok geçmiş olsun Yelizcim. Umarım şimdi daha iyidir Arcacım, aklım sizde!

banushka dedi ki...

çok geçmiş olsun Yeliz... umarım iyisinizdir şimdi... doktorumuzun bize hatırlattığı çocukların ateş toleransı bize göre çok daha yüksektir şeklinde bir tesellim var...

Adsız dedi ki...

of kuzum benim :(

cok gecmis olun yelizcim ya... kolaylik versin allah.

Gamze dedi ki...

Kıyamam, çok geçmiş olsun Yeliz, umarım tez vakitte geçer ve rahatlar yavru.

Unknown dedi ki...

geçmişler olsun ,en kısa sürede ateşi kontrol altına alırsınız inşallah...Mümkün olduğunda çıplak dursun , hasta diye korkma sakın...Geçen hafta 4 gün boyunca hiç düşüremedik ateşi , yer yer indi ama hep 38 in üzerindeydi.Giydirmedim ve ılık duşla rahatlattım.Bu kışın ne yazıkki kötü hastalığı bu bebeklerimizi bitkin düşürüyor...
Ben antibiyotiksiz çözdüm , umarım sizde çözersiniz.Sağlığına hemencecik kavuşsun annesinin kuzusu , anneside bir ohh çeksin...bol şifalar dilerim

zero dedi ki...

Ah kuzucum benim, hiç kıyamam ben ona, çok çok geçmiş olsun Yelizcim. Ben de hastayım, gündüz iyi gibiyim ama gece ateş azıyor. Arca kuzusu tez vakit iyileşsin ve umarım siz de hasta olmadan atlatırsınız bu süreci.

Seyhan dedi ki...

Çok geçmiş olsun Yeliz.

a.c dedi ki...

geçmiş olsun:(

mine dedi ki...

çok geçmiş olsun, çabucak iyileşsin Arda.

hypo dedi ki...

üzüldüm.
çok geçmiş olsun.
6 yaşına kadar ateş en tehlikelisi.

annesininmimosu dedi ki...

geçmiş olsun küçük yavruya.sağlıklı günlerine çok çabuk geri dönmesini dilerim.
sevgiler

Serpil dedi ki...

Çok geçmiş olsun minik kuzuya..

Berceste dedi ki...

Cok gecmis olsun! Bizde aynisindan atlattik :(( 3 gun yuksek ates(antibiyotige ragmen), bol sumuk, bol viz viz seklinde gecti. Sasan uyku duzeni hala normale donmedi :((( Bize gecmedi cok sukur. Insallah sizde de oyle olur. Bu aralar kimin blogunu okusam hemen hemen ayni grip belirtileri ve hastalik var.Demek ki salgin birsey bu :(((

ruhdagı dedi ki...

Çok geçmiş olsun. En korktuğum şey yüksek ateş grip :(

Hemen geçer inşallah. Çok üzüldüm.

Canım Arcam benim acil şifalar diliyorum sana.

Hatice dedi ki...

Geçmiş olsun :(

hazel dedi ki...

çok geçmiş olsun... kolay gelsin.

Anne İş'te dedi ki...

çok geçmiş olsun,umarım daha iyisinizdir...

meltem dedi ki...

Cok gecmis olsun Arda'ya ve size. Subat 2009 modeller sozlesti mi ne?? Idil de hasta bu haftasonunda. Allah yavrularimizi korusun.

ates olcme hikayesine cok guldum. bizde de replikler ayni:-))

Fatma dedi ki...

Geçmiş olsun Yeliz, Arca'ya acil şifa dilerim, size de kolay gelsin.

kuzunun annesi dedi ki...

Yelizcim gecenin 12 sinde okuyorum , umuyorum daha rahat bir gece geciriyorsunuzdur . Yarın arayacagım , çok gecmiş olsun

meltem dedi ki...

opps Arca yerine Arda yazmisim. Gicik olurum isim karismasina. Ozur dilerim. tekrar acil sifalar

MELTEM dedi ki...

Geçmiş olsun.Arcaya çok üzüldüm çocuklar hasta olmasın yahuu...Allah sanada güç kuvvet versin.aile de bir okadar perişan oluyor çünkü.acil şifalar diliyorum.

yeliz dedi ki...

çok teşekkürler arkadaşlar, iyi şimdi daha da iyi olacak