16 Kasım 2010 Salı

Cimcim Tekir ile Minnoş

Ev ayakkabısı mı alsak dedim, yok hem pahalı hem bizim ev sıcak hem de izmir’de kış ne kadar ki? E bi de giymek istemezse? Caydım… Twiggy’de bu çorapları buldum. Pırtık Tekir kitabından beri daha da kedi delisi olan Arca’nın ruhuna iyi geldi bunlar. Çok kalın, altı kaymıyor. İyice soğuklarda başka bir çorabın üstüne giydiriverirsin.
Bazen arıza çıkarıyor. Giymek istemiyor. O zaman anne başlıyor kedilerin ağzından konuşmaya “aa Arca biz seni çok özledik, sen bizi özlemedin mi? Hadi otur da ayaklarına bakalım, hmm üşümüş hadi giy bizi pisi pisi miyaaav”. Allahım nasıl da saf nasıl da içten! Biliyor onları benim konuşturduğumu yine de tava geliyor, onları bağrına basıp geçirtiyor ayağına. Giymekten leş gibi olunca 2 çift daha ev çorabı oldu, biri yine kedili biri dalmaçyalı.

Bu çoraplar sadece çorap değil. Bambaşka görevleri de var. Mesela geçen gün Arca’ya balık yedirmeye yaradı. Şöyle ki: Balıkları fırına koyduktan sonra ben salata yaparken Arca’nın önüne de marul koydum, o da kendince kesiyor, salata yapıyor. Bu arada havuçtu, mısırdı, soğandı derken yemek öncesi epey atıştırdı. Sıra balık yemeğe gelince yan çizdi düdük!! Uy faka bastık! İlker balıkları ayıklarken biz Arca ile bizim yatağa gittik, tepişiyoruz, arada “balık yiyelim, hadi mutfağa gidelim” diyorum HAYIM! Diyor. Neyse tepişirken çoraplar çıktı, ben de onları kukla yaptım. Biri Minnoş oldu diğeri Cimcim Tekir (Pırtık tekirin bebeleri) balıkları çok sevdiğinden tut da cimcimin güzel miyavlamasını balığa borçlu olduğuna kadar epey dil döktüm, baktım gelmiyor. Aldım çorapları mutfağa. Allah biliyor ya son kozumdu. Baktım pıtı pıtı geliyor düdük! Ben göz ucuyla seyrediyorum, bir taraftan çoraplara pardon cimcim ile minnoşa balık yediriyorum. Hop oturdu. Bi kendi yiyor bi kedilere yediriyor. Arada yüksek tonda miyavlıyor, ben gaza getiriyorum, yok daha çok ye ki sesin daha çok çıksın Hüsnü’nün kedisi sen ol diye!! 350 gr civarında bir çipura mideye bu bir çift çorap sayesinde indi!!

5 yorum:

zero dedi ki...

Ben niye bu bayram Arca'yı yemek için İzmir'e gelmeyi düşünemedim ki!! O balıkları yesin, ben onu:)

İstanbul'a ne zaman gelirsen seni Ara Kafe'ye bekliyorum Yelizcim:)

laleninbahcesi dedi ki...

Oh yerim ya ben onu... Biz de almayı düşündük Cancan'a o çoraplardan ama kayar diye vaz geçmiştim, kaymadığını öğrendik artık:))
350 gr lık balık mı oooooh süper... ben bile o kadar yerim desem :))
Sevgiler ve iyi bayramlar

yeliz dedi ki...

tabii ki zerencim, istanbula bir gelsek keşke, ben sana vereceğim arcayı, sen ondan bir tencere yemek pişirirsin:)

yeliz dedi ki...

evet benden çok yiyor!! doyuramayacağız yakında kendisini:)
o çorapların altı plastik pıtırlı hiç kaymıyor ama lastikler gevşeyince biraz çıkıyor

yeliz dedi ki...

evet benden çok yiyor!! doyuramayacağız yakında kendisini:)
o çorapların altı plastik pıtırlı hiç kaymıyor ama lastikler gevşeyince biraz çıkıyor