7 Şubat 2010 Pazar

Son günler... Zor günler...

Pazartesi... Arcada ufaktan anneci halleri... üstüme çıkıp inmemeler... hafiften ateş... diştir deyip kondurmamalar...

Salı... Ateş 38,5'un üzerine çıkmadığı için hala diş tesellisi... Ne de olsa köpek dişleri kabarmış telkinleri... Ama doktoru arayıp haber vermeler. 39 olursa ateş mutlaka arayın! Eve erkenden geldik, atlet-pijamayla bulduk kendilerini, keyifli olmaya çalışıyor. Ateş 38,8... 39 u görünce duşa soktuk, oynadı sularda. Ama inmiyor ateş. Bu arada 4'er saat arayla calpol ve ibufen veriyorduk ateş hala inmeyince doktoru aradık. Novalgin verebilirsiniz dedi. Gece oturma odasında kamp kurduk. Yatağına yatırıp kendim de kendi yatağımda rahatça uykuya dalmak istemiyorum, yarım saatte bir uyanıp kontrol ediyorum. Calpol işe yaramıyor, gece tekrar novalgin verdik.

Çarşamba... keyifle uyandı, iyiyiz gibi gibi... Doktora bilgi verdik, ateş yüksek şimdi ilacın etkisinde. Ateş düşürücü vermeyin, ve gelin dedi. Vermedik gittik, ateş 39,7 C ölçtü, hemen ibufen verdi. Boğaza baktı, dinledi. Tahlil istedi. Kanda mikrop çıktı. Boğaz kültürü temiz. Maalesef antibiyotik. Tam da 6 aydır ateşlenmiyoruz dediğimin ertesi!!! Dil ve eşek arılarıyla ilgili düşünceler!! Eve geldik, ateş düştü. Ben de biraz kestireyim dedim. Arcanın ağlamaları ile uyandım. Ümit abla ateş ölçüyor, ama ateş 39. Duşa soktuk. Düşer gibi oldu, yok düşmedi. Kucağımda baygınlaşmaya başladı. Bi daha ölçtük 39,7 C !! O lanet ölçüm aletini oldum olası beceremediğimden gerçek ateşin en az 40 C olduğuna eminim!! Ümit abla suyu hazırlıyor, s...r et dedim üzerimdekilerle girdik küvete, çığlık çığlığa. O saate kadar ne yemek yedi ne bi şey!! Ateş düştü derken İlker geldi bir süre sonra, yine ölçtü, 39,9 C! hop yine banyo 10 dakika soğuk su. Tabii duşa birlikte giriyoruz yoksa Arca kesinlikle durmuyor. Birkaç gün sonra ilk defa emdi. Ateş düşer gibi oldu, tabii novalgin etkisiyle. Gece nöbetler devam... Ateş aynı seyirde...

Perşembe... İşe gitmedim, ateş 2 defa 40 a çıktı. Yine soğuk duş, novalgin. Gece iyi geçti sayılır. Yine yarım saatte bir ölçüm, nöbet!!

Cuma... içime sinmedi, işe gitmedim yine. Bu arada evde çalışyorum çünkü bu hafta feci işim vardı. Allahtan korktuğumuz olmadı ve ateş 38,5'in üzerine çıkmadı ama bütün gün tetikteydik. Doktorla konuştuğumda akşamdan itibaren ateş düşürücüleri kesmemizi sadece antibiyotiğe devam etmemizi söyledi. Arca keyifsiz, mutsuz... arkadaşlar geldi, biraz iştah açıldı ama bu defa da ishal oldu. Kızarıklıklar başladı vücutta. Hatta Hayata sordum Elanınkiler nasıldı diye..

Cumartesi... Arcanın bütün vücudu isilik gibi döküntülere teslim oldu. Fotoğraflarını çekip doktora mail attım, konuştuk. Önemli değilmiş, vücut direnci düştüğü için sonrasında olurmuş. Bepanthene sürün dedi. Ve ateş 38,5 olunca mutlaka arayın!! İshal de bu aralar kullanma suları sebbiyle birçoklarında görülüyormuş. Reflor tavsiye etti. Arcaya sabah patatesli olmet, öğlen haşlama patates hazırladım. Haşlanmış patatese hasta oldu. Allahtan iştah yerine geldi de bir de ishalden bitap düşmedi. İçinde birkaç parça patatesle tabağı sehpaya bırakmışım. Bir ara 37,7 ölçtüm eyvah ateş çıkıyor diye İlkeri çağırdım, geldi, ölçtü yok daha iyi... Bepanthene kızarıklıklara iyi geldi. Biz İlkerle konuşurken baktım, Arca sehpaya tırmandı "mam!" diye kalan patateslere dadandı. Hah dedik kuyruğu doğrulttu!! Günün kalanı ve pazar ateş görmedik.

Ammma!!! Arca gitti bambaşka bir çocuk geldi. Sanki içine şeytan kaçmış!!! Çıldırtıyor bizi. Bi kere herşeye ağlıyor, sonra acayip anne düşkünü oldu, yarın işe nasıl gideceğim bilmiyorum. Kesinlikle İlkere gitmiyor. Gece İlker yanına gittiğinde resmen kovalayıp beni istiyor. Bu da haftaya gideceğim bayi toplantısı için hiç iyi sinyaller değil!! İlker nasıl bakacak Arcaya bilmiyorum. Bugün bütün yemekleri ilker yedirdi, mümkün olduğunca o oynadı. Ama yok Arca eski Arca değil!! Uykuya bile geçerken yaygarayı basıyor.
Hastalık sonrası huy değiştirmek mi?
Almost 1 durumları mı?
Geçici mi kalıcı mı?
Ne bilmiyorum, ne yapmam gerek bilmiyorum, kısacası mikrobu yendik sayılır ama psikolojik manyaklığı nasıl yeneceğiz? Geçici bir döenm mi kalıcı mı? İşte bütün mesele bu!

12 yorum:

Nihal Özel dedi ki...

çok çok geçmiş olsun arca'ya, ne zor durumlar bunlar , anne olmanın ne kadar zor olduğunu yaşayarak öğreniyoruz.

İlknur dedi ki...

Cok cok gecmis olsun. Doktorunuz tahlillerini de yapmis ama bizim altinci hastalik hikayemize cok benziyor durumu. Aynilari olmustu. Ates dusuruculer fayda etmeden uc gun ates sonra ates gitti dokuntuler oldu ve bitti.

Icine seytan kacmis kismina da koptum ayrica. Daha dur ne seytanlar kacacak iclerine :) Bizimkiler cok kullanir "Hastalandigina yanmam huyu degisti ona yanarim" diye bir sozu tam oyle hastalik ve huy degistirme vaziyetleri.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

o gün toplanan ve toplanamayan ekipten hastalanmayan bir tuna vardı. biz de dün 39,1 ateşi gördük. tam da "sıra bizde" derken. geçenlerde bir yerde okudum çocuklar hastalandıkları zamanki ilgiyi çok sevip iyileştikten sonra bile hastaymış gibi mızmızlanırmış. bir süre sonra geçer ama merak etmeyin
geçmiş olsun tekrar.
bu arada antibiyotik ishal yapıyor demek arcada. patates ve şeftali-muz karışımı çok iyi geliyor. ülkerde ve hippte var sanırım.

Adsız dedi ki...

cok gelmis olsun Arca tatlisina,
eski huyuna suyuna bir an once doner insallah Yelizim, anne bagimliligi cok fena cok...
kiraz...

k.i.s.d. dedi ki...

Canım benim bebişlerde hiçbişey kalıcı değil, geçecek!!! Ferah ol sen. Kıyamam size. Dualar dualar üstüne.

dağlardan bildiren zen.

cenebaz dedi ki...

Arca'ya çok geçmiş olsun. Lütfen o bacaklardan benim için bir ısırık al annesi:))

Oz dedi ki...

Sesini duydum, rahatladım. Tekrar geçmiş olsun canım. Ne oldu bu blog bebeklerine ya:(

Adsız dedi ki...

yelizcim aklima geldi, butun mesele iyilesmesi, huyla duzelir, canını sıkma sakin...
kiraz

anneCan dedi ki...

Çok geçmiş olsun Yeliz.

Seren dedi ki...

Yeliz çok geçmiş olsun

kuzunun annesi dedi ki...

Sevindim iyi oldugunuza , mailde atmıstık Hülyayla dönmedin , merak ediyordum . Öperim orange-man i:))

laleninbahcesi dedi ki...

Ah arcacım hasta mı oldu. ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.

Korkma bir süre sonra eski huyuna geri dönüyor. Biz Cancan da aynını yaşadık. Bu huyla devam edersen bi daha bize gelme bile dedim ona:)) Sonra y,ine pamuk gibi oldu.