25 Şubat 2010 Perşembe

bir bebek gece neden çığlıklarla uyanır ve ağlar?

evet neden? Arca dün gece 3 ile 4 buçuk arası ağlayarak uyandı hem de defalarca, 10-15 dakika max yarım saatlik aralıklarla!
son uyuduğunu düşündüğümüzde bile uyur halde gözler kapalı ama mızıklıyordu. Naz yapıyor galiba dedim, İlkeri gönderdim, yok, gaz dedim yok. Ama niye?

Olası birkaç sebep:
1. Ümit abla ısrarla diş diyor, köpekler iyice kabarmış diyor. Ama daha önceki diş mevzuları bu kadar zor olmamıştı, olur mu acaba?
2. Üşütüyor, karnı ağrıyor? Hani hep yerde, hep emekleme durumunda ya acaba üşütüyor mu? 2 penye alt (hatta biri epey kalın) giydiriyoruz, bu kadar üşür mü acaba?
3. Korkuyor. Genelde gece karanlıkta uyuyor, dün akşam ışığı hafif açtık.
4. Yeni oyuncağından korktu. İlkerin annesi dans eden kurbağa almıştı. İlk korktu, sonra alıştı. Ama pili hemen bitince dün akşam yenisini taktık. Amanın meğer bu kurbağanın hızı ve sesi 2 katı fazlaymış. Arca çok korktu, hemen kapattık ama yok hem korkuyor hem de düğmesine baıp çalıştırıyor, 5-10 defadan sonra alıştı sandık. Şimdi düşünüyorum da acaba korkusu gece kabusu mu oldu? hani bu zamanlar çokça kabus görürlermiş?
5. Bilemediğimiz bir sağlık sorunu var! Ama öyle olsa gündüz de sorun çıkarmaz mıydı?

Gece İlkerle oturduk kafa patlattık, yok bulamıyoruz. 6 buçukta tekrar uyanınca yanımıza aldık, mis kokulu uyuduk birlikte, doyamadık miniğe, kalkmak istemedik yataktan:)

Önlem olarak şimdilik kurbağayı arka odaya kilitledik. Elimizden başka birşey gelmiyor.

Sabah 2 çayın üzerine koyu bir nescafe şimdi yemeğin üzerine sade Türk kahvesi, üstüne kimbilir ne içilecek? akşam nasıl edilecek? asıl akşam arcayla nasıl başedilecek?

imza: 1. yaşımızı sihirli değnek değimişçesine deliksiz uykularla karşılayacağının hayali kuran şaşkoloz anne

Edit: Bir bebek gece neden çığlıklarla uyanır ve ağlar? sorusuna cevabı merak ederek bu bloga tıklayan sayın internet kullanıcısı, hoş geldiniz. Yeni anayasa, egemenliği milletten, milleti yönetme yetkisini meclisten alıyor ve tek bir insana – kim olduğu önemli değil, Ayşe Fatma Ali Veli – o TEK İNSANA veriyor. Ya o tek insan çok kötü bir insan ise? Bir bebek gece çığlıklarla uyanıp ağlıyorsa, bil ki, geleceğinden duyduğu endişedendir. Bil ki, sayın anne, bugün bebeğinin bir gece vakti ağlayarak uyanmasından, sen, endişe duyarak buraya geldiysen, bebeğin gelecekte de ağlamasın diye iş sana düşüyor.

25 yorum:

meltem dedi ki...

Merhaba,

Idil de 10.5 aylikken bir gece kardesimin evinde korku cigliklari atarak, aglayarak uyandi bir kac kere. Biz de ne oldugunu anlayamadik cunku ilk defa boyle korkuyla uyaniyordu.
Benim teorim ilk defa buyuk ekran tv'de hareket eden nesneler gormustu. Her ne kadar gostermemeye calistiysak da, yegenim tv'de cizgi film izlerken bir kac dakikaligina o goruntulere dalip giderken yakaladim. Bir daha olmadi. Bu arada bir yasini geceli 5 gun oldu, gece uykulari halen oturmadi. En az bir kere uyaniyoruz. Doktora gore azi disleri yoldaymis.
Gecmisler olsun.
Kesintisiz uykular dilegiyle,
Meltem

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

1-azı dişleri geliyor olabilir onlar çok fena kıvrandırıyor. tunanın ilk azısı çıkarken delice uykusuz kalmıştık
2- biz gece lambası denemiştik. tam tersi gölgelerden deli gibi korkup ağlaya ağlaya uyanmıştı.
3-kusma, ishal, ateş vs yoksa doktorun da pek yapacağı bir şey yok. tek ihtimal orta kulaktır ama onda da tüm gün huzursuz olur dediydi benim doktor

Ozguranne dedi ki...

Oyumu azı dişinden yana kullanıyorum. :)

Tekir dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Tekir dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Tekir dedi ki...

Yeliz'ciğim, bi şey oldu ve yorumum defalarca yayınlandı, pardon!
şunu demiştim:

buyrun, bizden yakın... Aynı durumu 15 gün kadar yaşadık (üzgünüm) sonra birden üst iki diş geldi ve rahatladık (umarım) ben de oyumu dişe veriyorum... Zor bir dönem, kolay gelsin canım.

cenebaz dedi ki...

Eskiler köpek ve azı dişlerinin en zor çıkan dişler olduğunu söylerler. Vardır bir bildikleri. Bence de bunlar hep dişler yüzünden. İnşallah hemen çıkarır da siz de o da rahatça uyursunuz.

kiraz dedi ki...

haydaaa noldu kuzum sana ya kiyamam.
ben de dis diyor, cikinca rahatlar diye umuyorum.
insallah bu gece rahat uyur kuzucuk

K.T dedi ki...

Ağlamasın bebekler.
Kuzey Tanda geçen ay aynı şekilde ağladı. Dişi hep rahat çıkmıştı ama bu sefer çıkamadı azılar. Morardı hatta diş etleri. Ağlayınca diş jeli sürüyoruz ozaman rahatlıyor. Uyuyor.
Geçen gece yine kıyamet koptu hemen jel sürdük. sabah bir baktım ön tarafta çıkıyor.

Adsız dedi ki...

Benim oğlum 2 yaşında bizde de oluyor ve biz bunları o gün içinde yaşadığı olaylara bağladık. Doktorumuzda öyle demişti . Rutini bozan en ufak olayı (parka gitmek bile olabilir) gece rüyasında görüp huzursuz olabilirmiş.Hala daha olabiliyor. Ama geçiyor, tabi olan annelere oluyor. Kolay gelsin.

Seren dedi ki...

Köpek dişleri diyorum ben ,1 yaşını bitirdiğimiz günlerin hemen arkasından deli gibi uyanmalar,içine şeytan kaçmış haller,hatta hafif ateş ve kusma da olmuştu.

k.i.s.d. dedi ki...

Dişe benziyor Yelizim. Kolay gelsin.

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Yelizciğim büyük ihtimal diştir. Nil ateş öncesi de böyle olur ama Allah korusun Arca'yı tabii ki.Bir de belki rüya görüyor olabilir:)) Nil artık görüyor.Geçenlerde ayy diye bağırarak uyandı, ne oldu anneciğim dedim.Balık ısırdı dedi :)))
Öpüyorum koca yanaklardan.

AsrınMucizesi dedi ki...

benim oğlum yaklaşık 5 aydır her gece saat başı ağlayarak uyanıyor. Bazı geceler gecenin bir vakti uyandığında tekrar uyumak istemiyor. Denemediğim yapmadığım şey kalmadı. Yorgunluğumu uykusuzluğumu tahmin edersiniz. Burda yazılanlardan hiçbiri değilmiş sebep hala da bulamadım. Artık kendi haline bıraktım. Oğlumun uyku düzeni bu demek ki dedim ve zor olsada kabullendim.
Güzel uyumasının tek bir yolu var o da benimle yatması maalesef buna alışmasını da ben istemiyorum.

e yanii dedi ki...

Simdi butun anneler herseyin sebebi dis degil bunu bi bilin gazda degil gece teroru diye bir olay var bebekler 6 7 aylikken ortaya cikiyor ve sdece sefkatiniz gerekiyor bir diyer sebepte kil kurdu olabilir ki dikkate alinmali bebekler herseyleri agizlarina sokuyorlar ve herseyi steril etmek mumkun degil bu sebepten geceleri ciglik atip aniden oturmaya calisan bebeklerin mutlaka doktora goturulup galya testi yaptirilmasi kanaatindeyim sevgiler....

Unknown dedi ki...

Kardesim kuran terapisi yap sifa ayetleri var ona her gece dinlettir duzgun uyuyyacaktir yani korkarak kalksa bile her hangi bir sebebten dolayi agrilari varsa Rabbim agrilarini hafifletecektir
http://www.alroqya.com/snd/shifa.mp3 bu ayeti indir hargece bebegi yatirirken dinlettir ALLAH in izniyle hic bir seyi kalmayacaktir

Unknown dedi ki...

bebekleriniz uyumuyormu korkarakmi kalkiyor ? kurandaki sifa ayetlerini dinlettirin unutmayin kuran sifadir http://www.alroqya.com/snd/shifa.mp3

Unknown dedi ki...

www.furkanrukye.com

annegazetesi dedi ki...

acaba bu dönemlerde böyle mi oluyor? ege'de de aynı şeyler aynı zamanlarda başgösterdi. bugünlerde az birazcık azaldı ama yine de belli olmuyor, bazı geceler 1 bazı geceler 3 kez falan çığlıklarla uyanıyoruz. bence bu dönemlerdeki büyümeleri, ataklar, görsel hafızalarının ve algılarının artmasından kaynaklı gördükleri kabuslar vesaire sebeptir. Çünkü biz en az 2-3 aydır yaşıyoruz bu durumu, daha bi diş çıkmışlığı yok, hele köpek veya azı dişi hiç! :) dişsiz benim oğlum :)

zuzu dedi ki...

1 buçuk yaşındaki bebeğim herrr gece sabaha kadar sürekli uyanıp çığlık çığlığa ağlıyor,bu doğduğundan beri böyle.Sadece 3,4 aylıktı bir gece sabah vaktine kadar uyanmadan uyumuştu uyandığımda birden yatağına fırladım acaba bişey mi oldu diye korkuyla,uyuyormuş meğer.Yani durum son derece kritik.Büyük oğlumda 3 buçuk yaşına kadar geceleri sık sık uyanırdı.Çevremde hiç böyle birşey duymadım var mı çocukları böyle uzun yıllar uykusuzluk çeken ???? Dr a da götürdüm her çocuk farklı olur diyor normal karşılıyor öyle konuyu kapatıyor hemen!Var mı bu uykusuzluğun kesin bir çözümü?

Unknown dedi ki...

Benim oglumda 2 yasinda.her gece ciglikla agliyor.bagzen susturamiyoruz.bilincsiz bir sekilde agliyor.cok zor ama artik iyice sinirlerim bozuldu.nerdeyse 6aydir boyle.ne yapicaz bilmiyorum.gecicek biliyorum ama benide delip gecicek heralde....

Unknown dedi ki...

Uyku eğitimi verdim ben. Daha doğrusu kendi kendine uykuya geçmeyi öğrendi Ali. O günden sonra bi de odasını değiştirdik. İşte kıyamet o zaman koptu. Gece 4 5 gibi uyanıyor 1 haftadır. Naparsam yapayım yatağına tekrar koymami kabul etmiyor. Bu sabah 2 saat dolaştı evde. uyku akıyor gözlerinden ama. Sanırım odasının değişmesine bozuldu :( 8e girdi oğluşum.

Unknown dedi ki...

Uyku eğitimi verdim ben. Daha doğrusu kendi kendine uykuya geçmeyi öğrendi Ali. O günden sonra bi de odasını değiştirdik. İşte kıyamet o zaman koptu. Gece 4 5 gibi uyanıyor 1 haftadır. Naparsam yapayım yatağına tekrar koymami kabul etmiyor. Bu sabah 2 saat dolaştı evde. uyku akıyor gözlerinden ama. Sanırım odasının değişmesine bozuldu :( 8e girdi oğluşum.

Adsız dedi ki...

Uyku eğitimi yönteminiz neydi peki ? :(

Göresi dedi ki...

Ahahahaaa ������