7 Aralık 2009 Pazartesi

Uyku günlüğü - 3 ("yatır kaldır"da 5. gece) - sabırlar tükeniyor mu?

Feci hasta olmama rağmen uyku programından fedakarlık etmemeye kararlıyım.
Pazar kendi kendine sabah uykusuna daldı... 1 defa uyandığını duydum, dönüp tekrar uyudu. Ben de kahvaltı edip kestirdim. Güzel güzel yemeklerini yedi, oynadı. Öğleden sonra uykusuna yine kendi kendine daldı. Ama 45 dakika sonra ağlayarak uyandı, ama uykusu olduğu belli, emzik verip 1 defa Y/K yaptım, uyudu. Gün içinde 2 defa ve toplam 3 saatlik güzel uykular uyumuş oldu. Buraya kadar herşey güzel...
Akşama doğru ben 1-2 ev işi yaptığımdan (çamaşır toplamak, yemek... duyan da halı sildim sanacak!) acayip yorulmuşum, uzandım. İlkerse öbür odada uyuyakalmış. Arca aktivasyonunun zirvesinde saat 18:30. İlkere dedim kalk Arca ile ilgilen, yemeğini hazırlayayım, bi yarım saat dinleneyim.
19:00 yemek saati
Arca çığlık çığlığa, en sevdiklerinden mercimek çorbasına yokum diyor! Gece tahılı!! Mama sandalyesinde tutamıyorsun, ağlıyor. Kucağıma aldım. Bir elimle yedirmeye çalışıyorum. Hani yemese dicem ki tamam doydu, bırakayım. Ama hayır, hem yiyor hem ağlıyor, nasıl da ağır. ilker geldi, aldı kucağına, veriyorum yiyor, yarım kase bitti. Sanki deli uykusu var. Temizlendik, giyindik. Burnumuzu da temizledik, yaygarayla. Erken ama olsun demek ki uykusu geldi, uyusun dedim. Odamıza çekildik. Koltukta biraz sohbet, sonra yatak... Tam uyur gibi oldu, birden ayıldı. Yatakta oynamaya başladı, demek ki sinyalleri iyi alamamışım, acemi anne:)Aldım yataktan ışık loşken koltukta yan yana oturduk, kitap okuduk, masal anlattım, kitaptaki hışır hışır yapan kediyi aldı eline, bırakmıyor. Çıktık odadan babayla maç izlediler. Sonra uykusu geldi galiba dedik, bu defa yatakta küçük peluş yastığını yanına koymuştum, aldı, ce-e yapmaya başladı. Allahım güler misin ağlar mısın... 3. denememiz sonuç verdi, 5 dakika içinde yatakta kendi kendine uyudu. Şu kendi kendine uyuma meselesini ağlatmadan başarabildik galiba da...
gece uyanmaları devam...
01:30 1 defa Y/K ve uyudu
05:00 2 defa Y/K ve uyudu
Sonra bi daha kalktı, uykumun en tatlı yeri, Y/K yapıyorum, tamamen bilinçsizce ve otomatikman. Arcaya işlemiyor!!! Bir ara "uyuyacaksın Arca!!" diyen sert sesimi duydum. NAPIYORUM BEN? Tekrar kucağıma aldım, sakince konuştum, yatağın diğer tarafına yatırdım, 1-2 dakika sonra uyumuştu. Saate baktım meğer 6 olmuş, ben daha 5 buçuk filan sanmıştım. Belki de uyanacağı saatti, çocuğu boşuna hırpaladım diye vicdan azabı çektim. Bu arada İlkere de hırladım galiba, bana kırgın gibi, bilmiyorum.

Annelik = kronik vicdan muhasebesi

06:40 uyandı, yeleğimizi giydik. Koltukta birbirimize ilan-ı aşk ettik. Şarkı söyledik, emdik, babayı uyandırdık, ben hazırlandım ve Arca bana el salladı:)

Konu ile ilgili serinin tamamı :
Uyku günlüğü - 1
Uyku günlüğü - 2
Uyku günlüğü - 3
Uyku günlüğü - 4
Uyku günlüğü - 5
Uyku günlüğü - 6
Uyku günlüğü - SON

9 yorum:

k.i.s.d. dedi ki...

sabırlar tükenmek miii? Harika gidiyorsun ne tükenmesi. Belki İlkerle dönüşümlü yapabilirsiniz bilmem ki nasıl olur, denediniz mi? Mesela hiç 25 Y-K yaptım uyudu yazmıyor, 2-3 ne güzel... Olacak bu iş, süpersiniz. U rock babe!

Nihan dedi ki...

Bence de olacak. 2-3 nedir ki. Sakın pes etme. Gelip ben yapayım istersen y-k:)))

Tarkanın Annesi dedi ki...

vallaha oluyor bunlar ya bazen sinirler iyice yıpranıyor ve elde olmasada ses bazen çıkabiliyor bende bazen yapıyorum ama neyseki çabuk toparlıyorum. Bende bazen eşime sitem ediyorum anacım bu erkeklerde pek çabuk kırılıyorlar hiçbişey demiycen onlara.Eşimde aynen bir iki gün kırılıyor bana ama napıyım tüm herşeyler başetmeye çalışmak zor oluyor bazen.

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Yelizciğim oalcak böyler şeyler .Kendini suçlu hissetme.Biraz daha büyüsün bak daha ne kadar çok bağıracaksın :))))

Unknown dedi ki...

Yeliz maşallah diyorum. Çözdünüz anne oğul siz bu işi bence:)

İlknur dedi ki...

Yeliz biraz daha gayret. Tracy ne demis. Devam ettiremecegin seye baslama demis :P Devam et. Bence de 3-4 y/k ne ki. Eger o kadar da uyuyorsa bu is cozulmeye yakindir. Insallah olacak. Bir kere bir alsin uyumanin tadini sonra hic dert olmayacak ama bu demek degil ki donem donem uyku sorunu olacak dis mis derken ama sikinti gecti mi yine uykular sizin olacak yani insallah...

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz ne sabır tükenmesi bu gisişle heykelin dikilecek, sabır abidesi diye:)))
Ama kendini daha az hırpala, sen sağlıklıyken Arca^nın işine daha çok yararsın biliyosun:))))9. İkinizide öptüm hatta dayanamadım bi de sarıldım yav.

Oz dedi ki...

Canım yazılarını merakla takip ediyorum. Senden ricam ASLA PES etme, pes edersen sil baştan başlamak zorunda kalacaksın, bu kez daha da zor olacak. Ne kadar zor olduğunu tahmin ediyorum ama belki de haftaya yazdıklarını, yaşadıklarını okuduğunda 'İYİ Kİ PES ETMEMİŞİM' diyeceksin. Kendine iyi davran...SARILDIM:)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

az kaldı canım. sabret..en azından bir hafta elimden geleni yaptım dersin ve emin ol en azından daha iyi olacak her şey