23 Ağustos 2009 Pazar

Ek gıdalara geçtik - 6. ay doktor kontrolü

Perşembe bebekli misafirlerimiz geldi, cuma ben işe gittim:( öğlen ilker aradı, misafirlerle birlikte Agoraya gitmişler, 3 yetişkin 2 bebek ve 2 bebek arabası arabaya zor sığdırmışlar, iş çıkışı direkt buraya gel dedi. Arabaları bölüşüp eve uğradık, kısa bir emme molası ve hazırlanmanın ardından Alsancak a indik. Misafirleri Sevinç in önünde bırakıp biz doktor kontrolüne gittik. Katı gıdalara geçeceğiz ya nasıl heyecanlıyız, İlkerle soracağımız soruları birbirimize tekrar ediyoruz. Doktorun bizi 20 dakika geç alası tuttu. Neyse bu ay kilomuz durmuş Eh biliyorduk zaten, artık zırt pırt olmasa da haftada bir tartıyoruz hala.
kilo: 9600 gr (hala kiloluyuz ama bu ay az almışız)
boyumuz : 68,5 cm (1 cm uzamış)

öyle hareketlendik ki yine 1 kio kadar alsaydık yuh diyecektim:) Benim yeme düzenimde değişiklik yok, hatta daha fazla yiyorum, Arca aynı emiyor, ama pek çoklarının dediği gibi 6. ay itibariyle kilo alım hızı düşüyor, bence anne sütü ne kadar besleyici hatta benimki gibi şişirici olursa olsun artık bebeğe yetmiyor. Bu sebeple katı gıdalara geçilmesi kadar doğal birşey yok.

Bu arada bazı sorular soruldu yine:
Bir nesneyi bir elinden diğerine geçiriyor mu?
elinden bıraktığı bir nesneye uzanmaya çalışıyor mu?
döndüğünde elini kurtarıyor mu?
elleri ile ayak parmaklarını tutuyor mu?
Kağıt buruşturuyor mu?
Yabancılama başladı mı?

Hepsine EVET!! Hadi katılara geçelim:)

Aslında bu kontrol bazı açılardan benim için hayal kırıklığı oldu. Çünkü katı gıdalara geçmekle bazı anne sütü öğünlerimizi atlayacağımızı sanıyordum. Evet Tuğçe anlatmıştı, anne sütü aynen devam sadece gıda eklemesi oluyor diye ama hani artık 6 ay bitmiş oluyor ya ben nedense kendimi öğün atlamaya odaklamışım.

Kısaca;
sabah emiyoruz,
ara öğünde yine emiyoruz üzerine ek gıda
öğlen emiyoruz
ara öğünde yine emiyoruz üzerine ek gıda
akşam emiyoruz
ara öğünde yine emiyoruz üzerine ek gıda

Yani emmek bitmiyor, ek gıdalar ekleniyor, öğün filan diil. Ben sabırsız kulum ya çocuğa yumurta yedirecem:)
Ek gıda olarak ilk etapta yoğurt yiyoruz. İlk gün kaşığın ucu ile, ikinci gün her öğün 1 kaşık, üçüncü gün istediği kadar. Sonra başka bir gıdaya geçebiliriz. Malum alerji tepki kontrolü.

Doktor yemek listesi vermedi. (kuzucuğum bu sebepten sana yazamadım:() Amaç herşeyden yedirmek, 1 yaşı itibariyle bizim yemek düzenimize ve adabımıza uyan bir çocuk yetiştirmek. Çorba tarifi vermesini beklemiyordum ama ne biliim insan bi bilgi yüklemesi bekliyor.
İlginçtir daninolara karşı değil hatta çalışan insanlar için destekliyor. Kesinlikle doğal niye yoğurt mayalamaya kasacaksınız görüşünde. Ümit abla yoğurt yapabiliyor, arada ev yapımı, arada danino, neden olmasın? Anne sütü ile yoğurt yapalım mı? isterseniz peynir yapın DA gerek var mı?
Vitaminleri gitmesin diye cam rende olayına da çok hevesli değil, hergün multi vitamin veriyoruz, az biraz vitamin kaybı için kendinizi yıpratmayın diyor. Burada amaç bebek için öncelikle protein!!! Laf aramızda ben cam rende olayına gireceğim:)
Bu arada anne sütleri ne alemde dedi, biz dedik ki artıyor stoklar. Çüş!! oldu doktorcum, dedik bizim mandıra iyi çalışıyor, epey güldü, adamın cuma neşesi olduk:) Nasıl oluyor diye açıkça sordu. Gece emmeyince sabah memeler kafam kadar oluyor, sağmasan ayrı dert, dolayısı ile sağmaya üşenmeyince çıkıyor bişeyler. Ama işe tam zamanlı başlıyorum yani Allahın emri süt stokları azalacak, bir resimleyelim de arşivimizde olsun, bir daha bu kadar yüklü stoğumuz olmayacak:) Doktorumuz, stoklar tükeninceye kadar anne sütüne devam, bitnce başımızın çaresine bakarız görüşünde.

Yine rotavirüs aşımızı olduk, hatta Arca öyle yaladı yuttu ki aşıyı, doktor korkmayın işiniz kolay olacak, sadece biraz sabır diyerekten uğurladı bizi, haftaya sebze çorbaları için telefonla konuşuyoruz, yavaş yavaş adım adım...

Efendim ek gıda yoğurt için plan hazırladık:
Ben 11 öğünü için Arcayı emziriyorum, bu arada İlker mama sandalyesini ve kamerayı ayarlıyor, Umuta anlatıyor. Sonra "kaşığın ucu ile" veriyoruz. Hadi bakalım.
Arca yüzünü buruşturdu. Bu ne yaaa? dedi. Eğer geçen post ve tecrübeli annelerin uyarıları olmasa epey hayal kırıklığına uğrardım. Yoğurdu iştahla yemedi. Ama püstkürtme, kusma, öğürme de yapmadı. Arada yüzünü ekşiterek yalandı. Yani hem yiyor hem ıııy yapıyor, çok komikti:) Video çektik ama çok uzun olunca buraya ekleyemedim, onun yerine bir foto ile postumuzu noktalayalım. Arcanın diğer ilkleri pek yakında burada:)


Not : Tuğçenin ve Tekirin önerdiği Chicco Polly Magic ısmarlamamış olmamıza rağmen sadece Polly de karar kıldık, çünkü artık 6. ayı geçti ve polly daha geniş gibi geldi. Şimdilik memnunuz, Arca rahat oturdu, sevdi.

11 yorum:

Tekir dedi ki...

Hayırlı uğurlu olsun Yeliz'cim, yeni gıdalar, yeni tatlar :)

Doktorun daninoyu önermesine çok şaşırdım. Bizim doktor yoğurt her gün taze mayalanacak demişti geçen ay, bu ay sordum tamam bir gün mayalayın iki günde yedirin dedi, yarım kilo sütten bayağı bir yoğurt çıkıyor çünkü... Bu daninolar bizim ufaklıklar için biraz erken gibi geliyor bana. Yoğurt yapmak dünyanın en basit şeyi zaten, bence kendiniz yapın. Ev yapımı, içiniz rahat, oh mis :)

Meyve olayında ben de cam rende kullanıyorum, basit ve akıllıca bir şey, bulandan Allah razı olsun. Çorbayı da blenderdan felan değil eski usul süzgeçten geçiriyorum, baby cook almak istiyordum, bu ay sordum, metal değmesin C vitaminlerini öldürüyor dedi. Sebzeleri haşlayıp sonra tahta kaşıkla eziyoruz, püremsi bir şey oluyor tadı da eh işte :)

Yoğurt biraz zor yenen bir yiyecek, Ada'da Arca gibi ilk anda biraz buruşturmuştu suratını, hala da çok severek yemiyor, meyve ve çorba daha favori sanki. Ben de 40 yıl yoğurt yemesem hiç aramayacak bir insan olduğumdan anlıyorum bebeleri...

Mama sandalyenizde hayırlı olsun, güzel mamalar yesin Arca kuş :)

Öpüldünüz.

Tuğçe dedi ki...

Yelizciğim selam,
Hayırlısı olsun, Arcacığım yoğurtla açılışı yapmış, artık sizi daha renkli neşeli günler bekliyor diyebilirim...
Gerçekten de önceleri emmede azalma olmuyor ama zaman ilerleyip katı gıdaların miktar ve öğünü arttıkça o zaman azalıyor...Şimdi mesela bizim emme durumumuz gece uyanırsa, uyanmazsa muhakkak sabah uyanır uyanmaz, gün içinde bir iki defa ve yatmadan önce muhakkak şeklinde.Yani kopuş yavaş yavaş oluyor ama biberon da alsalar yine emmek istiyorlar(Allahtan:)
Senin stoğunun çok olduğunu tahmin ediyordum da bu kadar olduğunu düşünememiştim...Maaşallah buradan!
Mama sandalyesine de çok yakışmış bizim yakışıklımız, severek yesin inşallah...
Çok öperim!

enne dedi ki...

Bir şeyi merak ettim, neden multi vitamin veriyor doktorunuz? Ben ne kadar ısrar ettimse de doktora vitamin yazdıramadım çocuklar için. Gelişimi düzgün, kilo alımı normalse gerek yok diyor. Arca da maaşallah anne sütü alıyor, iyi gelişiyor, multi vitamin biraz fazla değil mi? Sizin doktorunuzun bu konudaki gerekçesini çok merak ettim Yeliz'cim, hangi vitamini verdiğini de yazar mısın?

Ömer Tuna dedi ki...

valla banada ilginç geldi daninoyu önermesi. Ben ne olursa olsun hiçhazır mama veya yoğrtlardan vermedim. Bence cam rendede sorun yok o olmasa nasıl vercen meyvayı? çorbalarıda blendır ya da süzgeçkullanmanı tavsiye etmem ileride sizin menünüze geçişte zorlanır çatalla ez derim sıkıntı çekmezsin kolay gelsin

Adsız dedi ki...

off o ne bicim stok yelizcim masallah cok calismissin :) arada doruga gonderin iki kutu :) :)
saka bi yana,
arcacım koca adam oldu yaaa, nasil bi oturmadır oyle mama sandalyesinde.
yerim ben onu cok tatli coook

Adsız dedi ki...

off o ne bicim stok yelizcim masallah cok calismissin :) arada doruga gonderin iki kutu :) :)
saka bi yana,
arcacım koca adam oldu yaaa, nasil bi oturmadır oyle mama sandalyesinde.
yerim ben onu cok tatli coook

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

her dr farklı şeyler önerir. sen anne olarak kendi sağduyu ve tecrübene güven yeter. arca giderek babaya benziyor bu arada. tuna ve babasının karbon copy durumuna benziyorlar.ve çoooookk lokummmm

kuzunun annesi dedi ki...

Valla pek bir hevesle bekliyordum bende eke gecişinizi , ama sanırım ara ögün olarak vermesi dogal bu ay , ne de olsa alıştırma ayı. Bende artık kendi hislerime güvenecegim sanırım , bakıcımızda basladı zaten , 4 cocuk annesi , herhalde biraz fikir verir . Bakcez artık , ama bizde kilo alımında yavaslama olmadı pek , allah sonumuzu hayretsin :)

mutlu anne dedi ki...

ben sütleri sağıp süt saklama poşetlerine koyup yatay olarak dondurdum. böylece yassı sütlerim oldu onlarıda yanyana sıra sıra dizerek yerden tasarruf ediyorum. işe başlayalı 2 ay bitti iştede bir kere sağıyorum. yinede azalmaya başladı stoklarımız ama sanırım 50 civarında var. maaşallah deyin :)

anneCan dedi ki...

Maşallah Yeliz'cim o nasıl stok.Özendn valla.. Bu arada hayırlı olsun ek besin günlerinizde...
Cam rende kullanması daha rahat geldi bana...

Öpüyorum tatlı Arca'yı...

yeliz dedi ki...

tekiriim danino benim de kafamda hala soru işareti, artık ümit ablaya yaptıracağım, içine de meyve katacağım napalım, şimdilik vriyoruz ama.

tuğçecim bir ara özelden sana bi dolu soru yazacağım da biraz şu ekgıda olayını sindirelim istiyorum, ne de olsa en yakın yaş durununki arcaya.

enneciğim
biz D vitamini kullanırken doktor e,d, a, k vitaminlerinin bulunduğu multi tabs ı kullanabileceimizi söylemişti. kilo sorunu başından beri olmadı ama vitaminle kiloyu hiç bağdaştırmadı. böyle devam ediyor.

ömer tunanın sevgili annesi,
adam aslında rahat bırakıyor, hani mecbur kalırsan kasma ver, yorma kendini diyor. Püre olayına ben de karşıyım biraz alışsın dediğin gibi ezip vereceğim.

ne demek kirazcım, gönderiririm tabi, hem dorukcuğumla süt kardeş olurlar:))

haklısın hülyacım zamanla kendi düzenimiz oturacak. bu arada tipi bi kenara hal ve tavırlar da aynı baba oldu:)

evet kuzucum bakıcının tecrübesi faydalı oluyor. hem annelerimiz gibi eskimiş de olmuyor, daha güncel yani.

mutlu anne, MAŞALLAH :)

yeniannecim, cam rendeyi heyecanla beklemekteyim, güzel olacak bence de